Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 111 ... 125 126
kevinraar

wie kan mij uitleggen wat ik verkeer doe graag eerlijk zijn

ditisdavid

Valverde niet hebben. Ik had geen Yates en Dumoulin in de Giro en dat was ook boksen tegen de bierkaai.

kielabokki

Kevin, heb je een paar uur?

zeewolde

Kevin als ik me niet vergis heb jij Valverde niet in je team.
Kijk eens bij de Scorito punten dan zie je dat hij er 2 keer zoveel heeft als de nummer 2.
Jij hebt 5 man van de top 10, de mensen die nu in de top staan hebben 6 of 7 renners top 10, inclusief Valverde ( is in feite dus nog een extra renner)

Dus , waarschijnlijk doe je nu niet zoveel meer fout maar het kwaad is al 2 weken geleden geschiedt, bij je teamsamenstelling.
Edit: Ik heb ook nog even teruggebladerd: Op bladzijde 3 van dit forum werd je een team aangeboden door Matt89:
Yates, MAL, Valverde, Quintana, Pinot, Bennett, Uran, Fuglsang, Buchmann, I Izagirre, G Izagirre, Bilbao, Kwiat, Bennoot, Sagan, Trentin, Poppel, Sarreau, Aberasturi en Van der Sande. Kopman 1e etappe Kwiat.

Van deze renners is Fuglsang niet gestart,daar had je vast zelf wel iemand anders voor kunnen bedenken, maar dan had je wel mee kunnen doen om de 90-95 %, en met Pinot erbij was je vandaag mooi gestegen.

Laatst gewijzigd
kevinraar

ik wilde heel graag de 90 procent halen dat gaat hem helaas niet worden

Zeewolde klopt iemand ander stuurde mij een team die vond ik ook goed heb toen deels van beide team gedaan

kevinraar

kielobokki ik heb tijd zat

Jori

Vuelta is gewoon een totaal andere ronde dan de giro of tour, vanwege dat er niks plat is, heel veel muurtjes, ander puntenklassement wat nu dus voor de ak renners is, extra combinatie trui voor de ak mannen en de bergtrui waar vaak ook ak mannen wat hoger staan. Neem daarbij ook nog mee dat er minder sprinters ritten en meer ritten voor ak renners , daarnaast ook nog ritten lastig in te schatten zijn (vlucht/ak/sprint), en de truipunten die al 2x zo veel zijn, worden ook gewoon nog veel belangrijker (zelfs als er een vlucht vooruit blijft, pakken je top 5 ak renners zo nog 60/70 punten!)

ergo, 5 man in de top 10 is niet genoeg. Dat moeten er minstens 7 zijn, al zijn vooral de allerbest scorende belangrijk:
MAL, Quintana, Valverde, Yates cruciaal. Daarachter helpen Mas, Kruijswijk, Pinot, Uran, Izagirre, Buchmann, Gallopin, Kelderman nog wel. Doordat er zoveel truipunten zijn voor ak-mannen en sprinters het altijd moeilijk hebben en bijzonder weinig kansen, is 5-6 sprinters al voldoende. Dus een verdeling van 12 ak mannen, 5 sprinters en 3 aanvallers is gewoon zeer degelijk.

Waarom 12 ak-mannen als je er maar 9 kan opstellen? Omdat je vooraf nog niet de beste 9 weet en het hebben van de truipunten (je weet nog niet wie, maar hele grote kans dat die binnen je 12 ak-mannen zit). Elke dag haalt Valverde bijv nu: 8 van ak trui, 8 van puntentrui, 6 van combinatie. 20 punten dus al minstens. Quintana 6 van ak trui, 6 van puntentrui, 3 van combinatie, dus ook al 15 punten. MAL gaat nu ook richting deze punten en ook kwestie van tijd voordat Yates hoog komt in punten, berg en combi klassement, terwijl hij ak punten ook al meesleept.

Om die reden was Kwiat het ook al waard, omdat je wist dat hij ook zo'n sloopt punten zou meedragen van rit 2 tot ergens in rit 9 en ook op paar ritten kon excelleren.

Heb dus zelfs Porte lang in mijn team gehad, als hij immers in vorm een top 3 haalt, wat zeker geen gekke schatting is, sleept hij ook weer zo'n sloot truipunten mee en was hij net zo cruciaal als Yates, Quintana, MAL,Valverde. En met tijdrit krijgt hij ook al kleine voorsprong op andere ak renners

arjenzvob

Vandaag wat plekken gezakt, door vooral de verkeerde kopmankeuze (Quintana). Bewuste keuze omdat ik door had dat velen Lopez zouden kiezen en dan proberen het verschil te maken. De tijdrit wordt wel een dingetje, maar gelukkig heb ik Dennis!

kevinraar

ik dacht met de la cruz kelderman en benett erbij 8 man in de top 10 te hebben maar gaat helaas anders

arjenzvob

Kevin, het is vooral duidelijk dat je Valverde mist, zoals Zeewolde al zei.
En onthoud.... het is maar een spel. Ik ben bang nog een keer een berichtje van je te lezen dat je er een einde aan gaat maken. Uiteraard daarbij wel eerst aan ons vragen: zal ik voor de trein springen of van een flat?

Gladiool

Zo. Daar zijn we dan. Met Lopez als Captain en alleen kruijswijk en buchmann (bankje) in de top tien missen een prima zet gedaan. Kelderman viel helaas wat tegen, maar je kunt niet alles hebben. De tijdrit wordt even billenknijpen, maar met nog een paar bergritten en het eindklassement voor de boeg kan de forum poule zomaar binnengehengeld worden.

kevinraar

Ik stop er niet mee vind wel jammer dat ik niet hoog eindigen best wel wat mensen dat vaak doen en ik nooit

Laatst gewijzigd
wesley1983

Ach Kevin, ongeluk in het spel is geluk in de liefde moet je maar denken :-)

kevinraar

Dat heb ik ook niet

Pietje Precies

Reageerde je op mijn post @Tompot?

Zo ja, ja ik vind Lopez tot dusver tegenvallen. Nou ligt het niveau weer zeer hoog en is de concurrentie vooral ook super goed. Maar een Lopez die op deze klim:
- 2 sec voor Yates eindigt
- 4 sec voor Valverde
- 4 sec voor Kruijswijk
- 6 sec voor Mas

vind ik een tegenvallende Lopez. Mijn verwachting van hem is groter dan dat. Dus niet qua dagklassering (veel beter dan 2e kan obvious niet), maar wel qua tijd. Op deze manier wordt eindwinst een moeilijk verhaal voor hem.

Maar zoals gezegd, het komt vooral ook doordat de concurrentie ook super goed is. Veel sneller dan ze vandaag gereden hebben kan het niet.

Poeksel

Sterk team dat Matt89 aan kevinraar gesuggereerd had! Teuns of Mollema in plaats van Fuglsang en top 100 is mogelijk, of met de juiste dagopstellingen misschien zelfs top 10....

romanoww

'@kevin, blijf strijden voor elke punt, voor elk hart wat je wilt stelen en uiteindelijk komt het allemaal in één keer goed.

user26858

Ik kan de Forumpoule niet vinden, kan iemand me even uitnodigen?

zeewolde

Ik nodig je niet uit, dan zak ik gelijk een plaats ...;)

Edit: maar de link staat op pagina 1 van dit forum ....

Laatst gewijzigd
user26858

'@zeewolde

Haha, dank

Jori

als het goed is, is de poule nu wel besloten. Als je erin wilt, moet je ook nog een pb naar Starlynk sturen

user26858

'@Jori

Gedaan!

kevinraar

Ik had valverde in de tour in mij team toen presteerde hij niet daarom nam ik hem niet

kevinraar

Word voor de tijdrit ook weer niks heb weinig goede tijdrijders

Pietje Precies

Lef getoond en ploeg aan het werk gezet (waarvoor dank trouwens) is niet echt relevant in de 'discussie'. Het gaat hier om wel/niet naar verwachting presteren en dus het verschil tussen verwachte prestaties en werkelijke prestaties. En dat is een meningsdingetje, immers wij verschillen van elkaar in onze verwachting van dingen.

Mijn verwachting was zeer hoog van Lopez (en van Quintana), vandaar dat ik vind dat hij tot dusver een beetje tegenvalt. Of misschien is het wel andersom, namelijk dat ik niet had verwacht dat de concurrentie zo super goed zou zijn, kan ook.

Maar hier kunnen we dus goed over verschillen. Want als jouw verwachting van Lopez ietsje lager was dan de mijne, dan presteert Lopez precies naar jouw verwachting. Of als jouw verwachting was dat de concurrentie ook super goed zou zijn, dan is het ook naar jouw verwachting dat Lopez er niet bovenuit steekt.

Ik was ook niet volledig in mijn eerste post. Ik schreef namelijk: "Al viel Lopez mij vandaag een beetje tegen. Ik dacht met Bilbao ook de nodige teamgenootpunten te kunnen gaan pakken gedurende de ronde". Daar had eigenlijk moeten staan: Al viel Lopez mij vandaag 'wederom' een beetje tegen.

En daarmee bedoel ik dus dat hij super goed is, maar geen klasse boven de rest. En dat had ik wel van hem en Quintana verwacht. Lopez staat nota bene na twee weken koers 17 sec achter Valverde en slechts 46 sec voor Kruijswijk. Dat had ik echt niet verwacht.

1 2 ... 111 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.