Ik heb het idee dat het niveau ook aardig hoog was dit keer. Kan komen doordat het sinds dit jaar betaald is, en er minder leken meededen dan in de Tour. Sinds 2016 altijd 95%+ gefinisht maar nu nu niet verder gekomen dan 89%. Mijn team was niet echt geweldig, maar ook niet echt slecht. Ik had vooral de hoop op het eind omhoog te komen maar kwam eigenlijk geen steek meer vooruit.
Al met al wat teveel geld verkwist met De La Cruz, Bilbao, Carapaz, Bennett, Benoot, Goncalves.
Komt ook gewoon omdat de renners veel beter geprijsd zijn dan vroeger. Nu was het gewoon Porte, Aru en Nibali vermijden en je had een prima klassementsploeg. Is veel moeilijker geworden om een koopje te vinden. Deze Vuelta was dit mss Gallopin voor 750k en Izaguirre voor 1,5m. Al halen ze ook niet zodanig veel punten met respectievelijk 212 en 283 punten. Mas was dan met zijn 2 miljoen mss het beste koopje maar doordat hij nog geen klassement gereden had in het verleden vond ik hem te duur (prima geprijsd trouwens van Scorito, 500k minder duur en ik had hem wss mee).
Dan toch nog weten stand te houden in de top 100, 93e plaats en 99,4%. Heel tevreden mee!
Een blik op de top-15 / top-20 van de renners met de meest gepakte punten zegt al voldoende. Bijna enkel dure jongens. De "koopjes" van deze Vuelta waren zowel op voorhand als achteraf al meer van het kaliber Kwiatkowski. Teuns en Gallopin de uitzonderingen.
Opvallend dat de nummer 1 Teuns niet in zijn selectie had.
Zo, de Vuelta had voor mij geen dag langer mogen duren. De laatste dagen al een vrije val ingezet en uiteindelijk ternauwernood de 99,0% kunnen behouden. Met één punt minder had ik kunnen fluiten naar mijn bekertje.
Al met al, los van de Scorito uitslag, een vermakelijke Vuelta gezien. Door mee te doen met Scorito verhoogt dit (in mijn geval) de betrokkenheid bij een ronde. Nu alweer uitkijken naar de volgende!
121 ste waar ik tevreden mee ben , analyse van mijn ploeg
Eigenlijk vielen alleen Zakarin , Trentin , Felline en de la Cruz tegen in mijn ploeg , dus 9 miljoen
Zeg maar Mas , Pinot , Consonni en Nizzolo , ook 9 miljoen .
Dus deze vier hadden anderen moeten zijn en keuzes van kopmannen en het paar keer niet opstellen van Teuns zijn de reden dat ik niet hoger ben geëindigd , maar iedereen heeft renners die tegenvallen
maar lekkere Vuelta , heb genoten van deze ronde
De waardes zijn idd een stuk beter ;)
Was weer een mooie Vuelta, Nederlanders veel in beeld en volop strijd. Wel bijzonder dat veel sprinters Madrid haalden, hoe zwaar was ie nu eigenlijk? Nu schakelen naar voetbal.
Tot schrijfs in het voorjaar, het was weer vermakelijk hier, DANK!
'@Ajvenema: Ja, een abonnement zomaar omzetten in een drie keer zo duur abonnement is dubieus (zeker als mensen niet eerst per email een herinnering krijgen, ik weet niet of dat het geval is). Het opzeggen gaat wel makkelijk: naar Mijn Account gaan en dan Mijn Aankopen. Dat heb ik dus maar gedaan.
Voor volgend jaar kost een jaarabonnement 12,95: voor mensen (zoals ik) die alleen de wielerspellen spelen niet interessant, want die zijn los 3 euro.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.