Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 123 124 125 126
Zadelpen

Team Zadelpen scoort 92%, en we denken dat we daar ook ongeveer zullen eindigen. Dat is in het geheel niet slecht maar.... net niet goed genoeg om mee te doen met de toppers. Ben een beetje de Uran van deze Vuelta. Ik doe mee, sta best hoog, maar dat is het dan.

En dat gaan we volgend seizoen totaal anders doen. We zullen ipv 16 goede keuzes ons gemiddelde opschroeven naar 18 goede keuzes in ons team.

Uiteraard, eerst nog eens falen in het voorjaar, maar schrijf team Zadelpen maar al vast op voor de giro.

arjenzvob

M'n positie geconsolideerd met Lopez als kopman. Hopen dat ik de sprintersrit overleef en de eindafrekening gunstig is. Ik mis 2 en 4, maar verder 8 man bij de eerste 15, groene trui eerste 7 op nr 5 na, berg 5 en 6, en combi 1,2 en 3. Ik denk dat een positie bij de eerste 99% erin zit!

user26858

'@Arjen

Hopelijk haal je je doelstelling! Ik ben van 4 naar 6 gezakt, maar sta gelukkig nog wel bovenaan in de Forum Poule. Heb maar 5 echte klassementsrenners, 4 sprinters, 3 tijdrijders en voor de rest, naast Wilco en Brambilla, 6 vrijbuiters die het ontzettend goed gedaan hebben. Al met al zeer tevreden, hoop dat ik op met een gunstige eindafrekening op 100% kan blijven staan. We zullen zien. Op naar Madrid!

user26905

Voor morgen twijfel ik nog tussen Soto of Sarreau.
Welke zouden jullie kiezen die morgen de meeste punten pakt?

Gladiool

Gestegen naar plek 23. En met 10 man bij de eerste 12 komt er nog een hele dikke eindafrekening aan. En dan kijk ik met weemoed naar Teuns, waar ik maar 83 punten mee pakte deze vuelta... een gemiste kans.

RemcovanderMaas

Gisteren gegokt op de vluchters, hierdoor wat gezakt naar 93,7%
Was een alles of niets gokje, 95/96% of 93 maakt ook geen bal meer uit.

snoek1974

Vandaag nog ff Viviani en hopelijk de ander 5 sprinters v Poppel , Trentin , Sagan , vd Sande en Soto binnen de top 10 en Yates , Valverde en Lopez voor truien punten en misschien nog een positie in de top 20 etappe uitslag

Aardige eind afrekening volgt met 4 man binnen de top 5 en 6 man binnen de top 10 en 8 man binnen de top 20.
7 man van de top 8 punten klassement , nr 1 en nr 5 van berg klassement en de top 3 van combinatie klassement en met Trentin nog 33 teampunten .

kevinraar

ik ben voor het eerst gestegen in een bergetappe van 3302 naar 3200 vandaag nog een massasprint dat gaat altijd goed en 6 man in de top 10 van het klassement kan nog wel wat veder stijgen denk ik
mij team voor vandaag

sagan
viviani
van poppel
trentin
aberasturi
van der sande
yates
lopez
kruiswijk

kielabokki

Hoop dat ik vandaag ook een beetje kan consolideren! Nu 57e algemeen, totaal onverwacht.

Vooraf bang te weinig aanvallers mee te hebben, maar zie de ploeg van de nummer 1. Knappe ploeg en wat een voorsprong. Gewoon de beste sprinters, GC-mannen, handvol tijdrijders, en een enkele aanvaller. Eigenlijk heel simpel, toch?
Hoop stiekem op een top 50 na vandaag, maar eigenlijk was de 1% het doel. Die lijkt wel gehaald te gaan worden. En er had meer in gezeten denk ik. Onder anderen met die verdraaide Teuns :D

Laatst gewijzigd
Treenert

Hoe zwaar is deze Vuelta nou eigenlijk geweest? Kijk bijv. eens naar het lijstje sprinters dat vandaag aan de start verschijnt. Ooit zoveel al die 'zware' bergritten kunnen verteren?

kielabokki

Nee vind ik ook. Wordt wel veel over de Tour geklaagd maar een grote ronde moet toch minstens 2 of 3 ritten zoals die van gister. Het was allemaal niet heel spectaculair deze Vuelta.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Ik ben wel benieuwd hoe hoog de eerste speler zonder Valverde staat:)

wesley1983

Ik hoop vanavond nog boven de 99% te eindigen. Ik verwacht dat ik flink zal wegzakken als die eindpunten erbij komen, vooral geen Sagan doen mij pijn en ook geen Mas, Kruijswijk, Pinot en De Gendt in mijn team.

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb net even gekeken de hele top 100 heeft valverde

user26842

heb je ze allemaal.1 voor 1 bekeken?

Poeksel

Als Kevin zorgt in de toekomst dezelfde toewijding bij zijn teamselectie te hebben, moeten we voortaan hem om advies vragen in plaats van andersom ;)

Jun Allrich

tja Scorito spelen = Valverde kiezen

Connotador

'@ kielabokki,

Zeker mooie ploeg van de nr 1. Had alleen wel weinig moeten gebeuren of hij kwam bij de bergetappes aardig in de problemen. Met 8 GC-mannen, Kwiat en Teuns zit je daar niet ruim. Met Pinot, Kelderman en Izagirre binnen die 8 kies je dan vooraf voor deze Vuelta niet voor de meest steady namen denk ik. Doordat Teuns én een goede ronde reed én hij weinig keuzes had zal hij veel punten met hem hebben binnen gehengst. Daarnaast - door zijn weinig GC-mannen - nog ruimte voor 7 sprinters (ook niet weinig) en maar liefst 3 tijdrijders.

Echter win je volgens mij alleen op die manier een ronde (max 9 GC-mannen). Zelf kies ik eigenlijk altijd voor zekerheid met nu 11 GC-mannen en Kwiat. Daarbij had ik Benoot onder normale omstandigheden ook vaker gespeeld in de bergen. Wellicht wel heel veel zekerheid...

Laatst gewijzigd
kielabokki

Connotador, vaak wint er een ploeg die ook achteraf gezien wat gemaakte keuzes heeft die vooraf niet de beste waren. Al is dat subjectief.

Toch vind ik dit wel een leuke ploeg eigenlijk. Heb hier niet dat gevoel bij. Allemaal goede namen, en niet een ploeg waar je renners ziet die door omstandigheden veel scoorden. Vaak zie je dat er een paar GC-mannen of sprinters uitvallen en er dan opeens een vooraf mindere keuze hogere ereplaatsen gaat halen. Maar deze ploeg heeft gewoon het gros van de beste renners deze Vuelta. Je zou alleen kunnen zeggen dat hij geen grote verrassing heeft. Maar die waren er ook niet veel deze Vuelta.

kevinraar

peun dat heb ik gedaan

Jun Allrich in de tour had in valverde toen haalde hij weinig punten voor mij

Laatst gewijzigd
snoek1974

'@ kielabokki

Denk dat King wel een verrassing is en Teuns en Mas beter gepresteerd hebben dan de meeste zouden verwachten , potentieel is bij iedereen bekend / Teuns erbij genomen als potentieele “ Alaphalippe “ van de Vuelta , maar net zoals iedereen ook paar etappes in de punten terwijl die op het bankje zat .

@ connotador

Denk dat vooral aanvallers belangrijk zijn als opvulling van je klim team , Vuelta is afwijkend door veel klimwerk , al waren er meer etappes voor sprinters dan normaal . Geen jongeren trui , altijd klassement renners hoog in punten klassement en ook combinatie klassement en als die renners dan ook nog op positie 15-20 eindigen in de sprint etappes , ook wil of kan niet Iedereen , dus lastig om te bepalen wat nu de beste invulling is qua verdeling .

vevie

92,5%. Toch in de 90% geëindigd. Op naar de Giro!

kevinraar

ik ben geeindigd op 80.0 procent

user26858

Helaas weggezakt in het AK van 6 naar 12 op 99,9%. Gelukkig wel nummer 1 in de enige poule die telt! Onze Forumpool 🇪🇸

arjenzvob

Jaaaa! Man man man, wat was dit spannend, maar ik ben 159e geworden en nipt binnen de 99%! Nummer 164 is de laatste die binnen de 99% valt en dat is maar 3 puntjes verwijderd, dus fieuwwww!
Ook op Zweeler een ticket voor Insbruck verdiend, met het budgetspel RtI! En een klein bedrag bij 15+5 (17,40 euro).
Plek 207 bij Ploegleider.nl vind ik ook een mooi stekkie overigens.

Genoten van deze Vuelta! Op naar het WK en dan wordt het Klassiekerspel het nieuwe wapenfeit op Scorito!

1 2 ... 123 124 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.