'@timodej Voordat ik wist dat Dennis mee zou doen wilde ik hem (Campenaerts) wel graag hebben, omdat ik hem wel als grote kanshebber zag voor de eerste rode trui. Deze zou hij dan ook prima kunnen houden t/m etappe 3. Met Dennis is de kans daarop wel kleiner maar ik vind het aantal goed tijdrijdende klassementsrenners wat tegenvallen en zal toch 9 renners moeten opstellen in de tijdritten. Daarom vind ik hem wel interessant.
'@Dupoepin : omdat hij dat in de Giro ook gedaan heeft en het parcours is de eerste week niet van die aard dat er moet geknecht worden (door Dennis)...maar twijfel ook nog.
Dat een hoop klassementsrenners met het wk in hun hoofd zitten, begrijp ik niet goed, Alaphilippe wordt wereldkampioen en daar gaat niemand wat aan kunnen veranderen
Daarnaast is een WK-titel (of een podiumplek) niet per se meer waard dan Vueltawinst (of een podiumplek), toch?
Maar misschien is het wel omdat drie weken top presteren en geconcentreerd blijven veel moeilijker is dan één dag vlammen. Ik kan me heel goed voorstellen dat voor een klassement rijden niet zo leuk is (de voldoening achteraf wel, maar het proces zelf niet).
Campenaerts is Scorito-technisch denk ik juist interessanter dan Dennis. Dennis is wel duidelijk de favoriet voor de tijdrit, maar Campenaerts zal er ook meedoen voor het podium. Rit 2 is Dennis al een klein vraagteken of hij dan de trui kan behouden, en moet je zonder Dennis al goede renners op de bank zetten. Zonder Dennis heb je dan alvast een twijfel minder. Je opstelling voor rit 2 kan je eigenlijk al wel bepalen.
Mocht ie hem houden heb je in rit 3 een mooie opvuller, maar rit 4 gaat ie hem dan sowieso verliezen. Mogelijke teampunten van Porte zou kunnen, maar stel je hem op voor 8 punten in een bergrit? Al met al heb je dan 2x een betere tijdrit (2x ongeveer 20 punten) en voor de rest niet heel veel voordelen. Het grootste voordeel is natuurlijk dat je een ideale kopman hebt voor de tijdritten. Maar voor 1 miljoen verschil kan je hier een beetje verlies nemen.
Ben momenteel op vakantie met vrouw en kinderen dus wat minder tijd om met bijvoorbeeld procycling stats er langs het ideale team (proberen) samen te stellen. Nu Is het tegen twee maten toch elke grote ronde weer een strijd op leven en dood. Daarom graag enkele goedkopere tips voor de niet super moeilijke etappes met een korte venijnige finisch???
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.