Ikzelf heb nog wel een leuk vraagstuk: Lopez uit m'n team werken en Carapaz erin. Zelfde type renners, bijna even oud, en vergelijkbaar punten potentiaal.
Zit ik wel met twee dingen:
1. Moet Carapaz gaan knechten voor AV / NQ, of mag hij ipv Landa de derde tand van El Tridente worden?
2. Hij zal, in tegenstelling tot Lopez, geen beschermde status krijgen binnen z'n team gok ik.
Wat me zou helpen is een berichtje waarin de rol van Carapaz wordt toegelicht. Iemand zoiets beschikbaar?
Valverde en Amador krijgen ook in deze koers een sterk clubje knechten mee. Zo is ook Andrey Amador van de partij. Winner Anacona, Daniele Bennati, Richard Carapaz, Imanol Erviti en Nelson Oliveira zijn de namen die de ploeg van Movistar completeren.
'sterk clubje knechten' is denk ik een aanname van indeleiderstrui, maar ik denk ook dat carapaz veel meer moet gaan knechten dan voor eigen kans mag gaan. Behalve als Nairo valt of enorm tegenvalt natuurlijk
'@feyenoordmessi8 Hmm ja, datzelfde gevoel krijg ik ook bij dat stukje, dat het met name aannames zijn. Als je het presentatie filmpje van Movistar kijkt zie je allemaal stukjes van renners op kop van het peloton, behalve bij Carapaz, waar hij vol in de aanval is. Zou kunnen betekenen dat hij een vrije rol krijgt. Maar ja, dat is maar een aanname. ;-)
Valverde vliegt er hier steeds in en uit. Denk toch dat hij er in blijft, ook al heb ik geen heel goed gevoel bij hem.
Punt is met dit soort renners (Sagan idem): als ze het goed doen, zijn ze onmisbaar (want heel veel andere teams hebben ze wel); als ze het niet goed doen, moet je maar net een alternatief hebben gekozen dat het wél goed doet om het verschil te maken.
Ik zou Viviani normaal gesproken vooral verwachten in etappe 6, 10, 18 en 21. En ik zie hem die zomaar allemaal winnen :)
Etappe 3 ligt echt aan de koers: welke teams zijn bereid om Viviani op achterstand te houden na de eerste klim en hoeveel energie wil QuickStep steken in de achtervolging?
Dat moment wanneer je voor het eerst na een aantal rondes TJ echt overweegt in je team op te nemen en hij niet mee doet..
Grootste dilemma ligt voor mij nu bij de klimmers van Bora, EF en Sky. Neig nu nog het meeste naar Kwiatkowski en Woods. Denk dat de juiste keuze voor de AK mannen van 2-3 miljoen cruciaal gaat zijn.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.