Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 22 ... 125 126
FrankV

'@snoek
je hebt gelijk. 16de etappe is best ver voor de stoemper Campenaerts.

JimKro

Voor het eerst in jaren had ik dit keer heel graag de mogelijkheid gehad om 19 renners te selecteren i.p.v. 20. Ik mis steeds weer die laatste 250k-500k!

j3rm14h

Wat denken jullie van Villella? Vorig jaar bergtrui maar dit jaar nog geen platte prijs gereden.

TimodeJ

Ikzelf heb nog wel een leuk vraagstuk: Lopez uit m'n team werken en Carapaz erin. Zelfde type renners, bijna even oud, en vergelijkbaar punten potentiaal.
Zit ik wel met twee dingen:
1. Moet Carapaz gaan knechten voor AV / NQ, of mag hij ipv Landa de derde tand van El Tridente worden?
2. Hij zal, in tegenstelling tot Lopez, geen beschermde status krijgen binnen z'n team gok ik.

Wat me zou helpen is een berichtje waarin de rol van Carapaz wordt toegelicht. Iemand zoiets beschikbaar?

feyenoordmessi8

Valverde en Amador krijgen ook in deze koers een sterk clubje knechten mee. Zo is ook Andrey Amador van de partij. Winner Anacona, Daniele Bennati, Richard Carapaz, Imanol Erviti en Nelson Oliveira zijn de namen die de ploeg van Movistar completeren.

'sterk clubje knechten' is denk ik een aanname van indeleiderstrui, maar ik denk ook dat carapaz veel meer moet gaan knechten dan voor eigen kans mag gaan. Behalve als Nairo valt of enorm tegenvalt natuurlijk

Rawolf

M'n laatste renner, de nummer 20 moet een 500000 man worden.

Zit te denken aan Padun maar vraag me af of hij voor eigen kans mag gaan in de etappes die hem liggen.

jsprunk

Over het algemeen krijgen renners bij Bahrein wel kansen, toch?
Voor 500k moet je gewoon doen wat je zelf leuk vindt. Valt het goed uit, ben je extra blij, valt het slecht uit, is er geen man overboord.

Stanro

Ik neem Valverde juist meestal niet mee, maar nu wel. Omdat ik anders geen idee heb hoe ik 9 renners op ga stellen in een vlakke etappe.

Falonso

Porte + Mas vs Kelderman + Pinot?
Porte is 1 van de topfavorieten en had ik tot nu continu in mijn team, Mas kan verassen en heeft kans op teampunten. Kelderman en Pinot zijn beide geen zekerheidjes, maar kunnen wel top 5 rijden.

TimodeJ

'@feyenoordmessi8 Hmm ja, datzelfde gevoel krijg ik ook bij dat stukje, dat het met name aannames zijn. Als je het presentatie filmpje van Movistar kijkt zie je allemaal stukjes van renners op kop van het peloton, behalve bij Carapaz, waar hij vol in de aanval is. Zou kunnen betekenen dat hij een vrije rol krijgt. Maar ja, dat is maar een aanname. ;-)

snoek1974

'@ timodej

Carapaz zou een aanvaller kunnen zijn , bergtrui en mocht die knechten zal die ook wel punten halen , ook van belang is welke upgrade maak je met die 1,5 miljoen .

Dus het gaat om de 2 de keuze

jsprunk

Valverde vliegt er hier steeds in en uit. Denk toch dat hij er in blijft, ook al heb ik geen heel goed gevoel bij hem.
Punt is met dit soort renners (Sagan idem): als ze het goed doen, zijn ze onmisbaar (want heel veel andere teams hebben ze wel); als ze het niet goed doen, moet je maar net een alternatief hebben gekozen dat het wél goed doet om het verschil te maken.

Gids03

Wie gaat er beter een heuvel over nizzolo of viviani ? Of hoeveel kansen zijn er voor viviani ?

Rawolf

Nizzolo en viviani gaan gelijkwaardig bergop.

Zit net etappes in te vullen... Heb nu in eerste etappe Garcia Cortina, Padun, Sagan en viviani in de opstelling :p. Om vervolgens in etappe 2 teveel keus te hebben.

jsprunk

Ik zou Viviani normaal gesproken vooral verwachten in etappe 6, 10, 18 en 21. En ik zie hem die zomaar allemaal winnen :)
Etappe 3 ligt echt aan de koers: welke teams zijn bereid om Viviani op achterstand te houden na de eerste klim en hoeveel energie wil QuickStep steken in de achtervolging?

law93

Dat moment wanneer je voor het eerst na een aantal rondes TJ echt overweegt in je team op te nemen en hij niet mee doet..

Grootste dilemma ligt voor mij nu bij de klimmers van Bora, EF en Sky. Neig nu nog het meeste naar Kwiatkowski en Woods. Denk dat de juiste keuze voor de AK mannen van 2-3 miljoen cruciaal gaat zijn.

Laatst gewijzigd
OliverNaesen

Verwacht Carapaz een beetje in de Marc Soler rol.

Phoenix0000

Nizzolo is een behoorlijk betere klimmer dan Viviani

Bode80

'@Phoenix: Waar is dat op gebaseerd?

soj

sagan, trentin en nizzolo bepalen de sprints deze vuelta, meer sprints bergop als vlak .
Dan vind ik de prijs van viviani te hoog

feyenoordmessi8

De enige reden waarom viviani niet alle sprints wint is als sagan zn normale vorm terugvindt. Maar die kans acht ik niet heel erg groot. Daarnaast is viviani natuurlijk de beste sprinter en de te kloppe man. Vind het raar dat mensen Nizollo hoger inschatten.

Drollema

'@ timodej Carapaz moet hoogstwaarschijnlijk knechten, Lopez is kopman. Carapaz is veel te duur voor een knecht, Lopez>Carapaz is een no-brainer.

fysiokevin

Mijn grootste vraagstuk is het Bora team (buiten Sagan dan). Ik neem aan dat Formolo voor een eigen klassement zal gaan en Majka zijn ritten uit gaat kiezen. Buchmann zou een zekerheidje moeten zijn, maar deze twee mannen zullen sowieso al niet gaan knechten ben ik bang..

TimodeJ

Haha thanks voor de reacties allemaal. Ik ga nog eens goed achter m'n oren krabben of ik hem meeneem.

Phoenix0000

'@bode

onder andere zijn prestaties in deze rit

https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2016/stage-11-teams/today/profiles

1 2 ... 22 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.