Zo mijn teampje is redelijk af (heb nog 2,5 miljoen over voor 2 plaatsen). Ik moet sowieso nog een sprinter selecteren want heb er nu pas 5..
Ben zeer tevreden met mijn team en hoop op goede resultaten na een wat tegenvallende Tour.
Mooie klassementsmannen gekozen, redelijk gegokt op Movistar (Quintana en Valverde erin). Daarnaast Astana flink vertegenwoordigd en Yates voor het AK. Natuurlijk Porte niet geselecteerd, die valt 100% weer van zijn fiets af. Wel wat andere BMC mannen gekozen als 'verzekering'.
Ik hoop met een paar aanvallers het verschil te maken, daar heb ik redelijk in geïnvesteerd. Ook 3 goede tijdrijders meegenomen om wat voorsprong te pakken na de 1ste etappe.. Ik heb ook 2 hele mooi dark horsjes gevonden, hoop daar wel het verschil mee te kunnen maken.
NOTE: voor het eerst 0 Nederlanders in mijn selectie. Ik heb te weinig vertrouwen in Kelderman, zijn blessure is heftig geweest. Van Poppel is voor mij geen enkele keer een optie geweest, die sprint de elektrische fietsen momenteel niet eens voorbij.. Kruijswijk gok ik ook niet op, die is behoorlijk diep gegaan in de Tour. Daarnaast vind ik het team ook niet supersterk. Ik verwacht wel dat hij top 10 gaat finishen maar kies toch liever andere mannen.
Allemaal heel veel succes en veel plezier weer!
Als Gibbons 2m kost dan komt ie niet meer in aanmerking voor de Barbero award wat mij betreft. Voor mij is zelfs 1m al een twijfelgeval of iemand kandidaat is voor de Barbero award, maar bij Restrepo kan ik er wel inkomen. Eigenlijk moeten kanshebbers voor de Barbero award 500k/750k zijn en een aantal leuke resultaten hebben neergezet in kleine koersjes en vervolgens in de grote ronde misschien een keer een 13e plaats halen in een etappe en voor de rest niks :p
De sprinters is makkelijk kiezen dit jaar. Sagan wss na de eerste week er uit dus dat worden twee duurdere sprinters en dan de overige 4 opties selecteren aan de hand van prestaties afgelopen jaar. Interessanter is wie de proloog wint en wat de rol is voor de rest van de Vuelta. Kwiatkowski voor de punch en top 3 proloog, Dennis alleen 2x tijdrijden wat duur, maar als Porte tegenvalt misschien toch nog proberen een bergetappe te winnen via de vroege vlucht of de teampunten van Porte pakken en Campenaerts als safe horse voor circa 70 scoritopuntje zonder de verdubbelaar.
Dan nog de vraag welke klassmentsmannen gaat het echt doen en wat doet de ziekenboeg van de TdF? Zeker is dat een paar goedkopere sletjes voor het klassement gaan, maar wat kunnen zij doen wanneer het oorlog wordt bergop? Elke etappe willen er wel een aantal goede klassementsmannen mee in de vlucht van de dag berop die alleen mee doen voor spek en bonen. met het oog op het WK Rijdt een Bennett, een Buchman, Een Formolo en een DLC dan nog steeds top 10?
Gokje op de top 5 Vuelta eindklassement:
- Porte met een uitgebreide disclaimer uiteraard.
- Lopez
- Quintana
- Yates
- Pinot
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.