Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 56 ... 125 126
Rawolf

Teuns
Dennis

Kruijswijk
Bennett
Van Poppel

Sagan

Goncalves
Zakarin
Restrepo

Felline

Kwiatkowski
De La cruz

Lopez

Kelderman

Viviani

Benoot

Ion Izagirre

Uran

Simon Yates

Sarreau

750k over

In etappe 1 Dennis captain

Laatst gewijzigd
klumper

Lets go

Yates
Lopez
Quintana
Valverde
Zakarin
Bennett
Buchmann
Formolo
Dlc

Benoot
Kwiatkowski
Teuns
Goncalves
Campenaerts
De Plus

Sagan
Viviani
Trentin
Van der Sande
Aberasturi

Was weer een flinke puzzel, maar heb er op zich wel vertrouwen in.

StijnvanA_

Een 97,8% van de vorige Vuelta en een 99,4% van afgelopen Tour te verdedigen met dit team:

S. Yates
MAL
Quintana
Kelderman
Pinot
Zakarin
Bennett
Buchmann
I. Izagirre

Kwiatkowski
Goncalves
Campenaerts
Teuns

Sagan
Viviani
Trentin
Sarreau
Aberasturi
van der Sande
Soto

Primavoormij

Mijn is als volgt.

Algemeen klassement/klimmers:
Yates, Lopez, Quintana, Valverde, Uran, Bennett, De La Cruz, Buchmann, I. Izagirre

Sprint:
Sagan, Viviani, Trentin, Consonni, Sarreau, Prades, Soto

Heuveletappes/extra:
Kwiatkowski, Bilbao, Goncalves, Benoot

Heb er wel redelijk vertrouwen in. Baal er wel van dat ik Teuns er niet in heb kunnen krijgen. Een 1 op 1 wissel met Goncalves was nog een optie, maar die wilde ik er ook graag in.

Drollema

Yates
MAL
Valverde
Kelderman
Uran
Bennett
De La Cruz
Buchmann

Teuns
De Plus
Kwiatkowski
Goncalves
Benoot

Sagan
Viviani
Trentin
Nizzolo
Consonni
Sarreau
Soto

Rawolf

Meeste selecties hebben wel een man of 15 hetzelfde. Ik ben uniek zonder movistar renners :p

zeewolde

ik zie veel heel veel overeenkomsten in de teams. Het wordt op de details beslist.

Laatst gewijzigd
stijn123

Dit is mijn team geworden, definitieve tactiek is vol inzetten op klassementsrenners. Hopelijk wordt er weinig gesprint.

S. Yates
Lopez
Quintana
Valverde (Tijdrit)
Kelderman (Tijdrit)
Kruijswijk
Zakarin
De La Cruz (Tijdrit)
Mas
Buchmann
I. Izagirre (Tijdrit)
Roche (Tijdrit)
Kwiatkowski (Tijdrit kopman
Gallopin (Tijdrit)
Prades
Sagan (Tijdrit)
Trentin (Tijdrit)
Van der Sande
Garcia
Soto

Stanro

Meest gekozen renners:
73% Kelderman
72% Kwiatkowski
57% Dennis
45& Porte
42% Lopez
40% S. Yates
32% Valverde
31% Sagan
31% Campenaerts
27% I. Izagirre

JellevanderLinden

Kelderman bijzonder veel gekozen inderdaad! Sagan bijna nog nooit zo laag geweest denk :)

Laatst gewijzigd
JimKro

Ik vond het een behoorlijk lastige klus dit keer. Natuurlijk met name door de verwarrende doelstellingen en onduidelijkheden over de vorm bij veel renners. Ik ben ook zeker benieuwd naar wat anderen gedaan hebben. Uiteindelijk heb ik de keuze gemaakt om Sagan niét mee te nemen! In mijn verachting zou hij zelfs in goede doen nét niet genoeg punten halen als hij voor het eindklassement al afstapt. Daarnaast wijst alles erop dat hij niet in topvorm is. Ook denk ik dat vrij veel van de ritten die Sagan kan winnen net zo goed ook naar vluchters kunnen gaan (bv. Rit 7 en 8). Tot slot denk ik dat zijn intentie om vol voor de puntentrui te gaan minder is en hij er minder bovenop zal zitten dan in de Tour. Bijvoorbeeld door minder mee te gaan in vroege vluchten. Deze sprinters gaan wel mee:

1. Trentin (zal moeilijk worden om vorig jaar te evenaren, maar blijft een zeer veelzijdige renner die weer goed in vorm lijkt te zijn. Kopmanoptie voor lastige etappes met vlakke aankomst).
2. Viviani (er zijn niet bijster veel échte sprintetappes, maar met zijn team en vorm biedt hij gewoon immens veel zekerheid op een sloot punten in deze 4-6 ritten).
3. Nizzolo (licht overbodig qua om nog een dure sprinter te hebben, maar door gebrek aan interessante opties elders heb ik gekozen voor wat extra zekerheid in de vlakke aankomsten).
4. Van Asbroeck
5. Van der Sande (beide duurzame sprinters)
6. Soto (goedkope optie)

Bij de AK-renners ook een hoop onduidelijkheid. Vooral Pinot heeft me wat grijze haren bezorgd. Uiteindelijk heb ik Kelderman boven hem meegenomen. Intentie gaat in deze dan toch boven vorm. Daarnaast zijn de laatste berichtgevingen over Wilco hoopgevend! Plus dat Kelderman wat extra potentieel in tijdritten biedt dat ik miste. Ik heb geen Porte gekozen om dezelfde redenen als dat ik hem in de Tour niet had (het is geen puntenpakker) plus de extra onzekerheid over vorm en intentie. Aru gaat ook niet mee. Ik zie hem eigenlijk wel weer goed rijden maar 4 miljoen is Scorito-technisch gewoon te gortig. Ook heb ik behalve de Movistar boys geen renners die een hele Tour in de benen hebben (Zakarin, Kruijswijk, D. Martin).

7. Miguel Angel López (uitdager van Porte voor eindwinst).
8. Quintana (idem plus Movistar).
9. Valverde (Movistar plus Valverde in de Vuelta).
10. Kelderman
11. Uran (relatief goedkoop, hopelijk fris en heeft de scoritofactor)
12. S. Yates (iets te duur, maar heeft alle scoritokwaliteiten en daarmee veel potentie. Ook zijn er weinig betere alternatieven).
13. Bennett (supervorm en lijkt weer een stap te kunnen gaan maken),
14. Buchmann
15. De La Cruz (twee van de weinigen waarvoor de Vuelta het belangrijkste doel is).
16. Mas (joker met veel potentie)
17. Geoghegan Hart (joker met relatief veel vrijheid vermoed ik)

Ik vond dat er relatief weinig interessante goedkope AK-renners te kiezen waren. Allemaal hadden ze wel iets (Woods vorm, Carapaz teamgenoten, Izaguirre niet echt een AK-man in mijn ogen etc.). Dus heb ik de opvulling gedaan met renners die onder bepaalde omstandigheden inzetbaar zijn in bergritten (o.a. teampunten en aanval) en daarnaast potentie bieden in de 5-6 moeilijk te voorspellen ritten als puncher of aanvaller. Geen Kwiat (als enige?!), omdat ik denk dat zijn hoogvorm spoedig op zal zijn.

18. Bilbao (teampunten MAL, uitgedunde en bergop sprints)
19. Teuns (punch, aanval, teampunten Porte)
20. Benoot (aanval, bergtrui en optie voor rit 2, 7, 8).

Weinig tijdrijders, dus we gaan de schade hopelijk beperken met Kelderman als eerste kopman. Succes iedereen en moge er een paar mooie discussies komen!

jsprunk

S. Yates
MAL
Quintana
Valverde
Uran
Zakarin
DLC
Buchmann
E. Mas
I. Izagirre
Kwiatkowski
Benoot
Kudus
Sagan
Trentin
Viviani
Sarrrau
V. Asbroeck
Soto
Rosskopf

Dupoepin

Haha Porte al 31 sec kwijt op v Baarle en dan moeten de toppers nog komen! Die gaat nog veel meer tijd verliezen deze week.

user26798

Ik zat last minute nog te twijfelen aan mijn keuze trentin niet mee te nemen. Toch maar niet meer geschoven:

Yates, Lopez, Quintana, Valverde, Kelderman, Uran, Zakarin, De La Cruz, Buchmann en Roche voor de bergen
Kwiatkowski en Bilbao voor de eerste week/anderhalve week
Sagan, Viviani, Sarreau, v. Asbroeck, Aberasturi, vd Sande en Soto voor de sprints
Tot slot nog Hart meegenomen.

Succes allemaal en voornamelijk veel plezier!

Marco241

AK/Klimmers: Yates, Lopez, Quintana, Kelderman, Kruijswijk, Formolo, DLC, Buchmann, Kwiat, Bilbao, Goncalvez
Tijdrit: Dennis
Sprinters: Sagan, Viviani, Consonni, Trentin, Aberasturi, Soto
Aanvallers: Teuns, Benoot

Veel plezier allemaal! Ik heb er iig zin in.

arturo

Felline weinig gekozen als ik de teams zo lees. Hij lijkt in orde,een kat met 9 levens. Veel succes iedereen.

ditisdavid

Uiteindelijk mijn team nog flink omgegooid vandaag doordat ik Porte en Aberasturi weg wilde. Helaas zag ik geen goede manier om een extra 500k vrij te maken om Yates te pakken, daarom risico genomen met Aru.

MAL
Quintana
Valverde
Aru
Kelderman (mede omdat Porte niet meer mee is)
Uran (met de benen die hij in San Sebastian had kon hij wel eens must-have worden)
De La Cruz (één van de weinigen die hier naartoe gewerkt heeft)
Buchmann (idem dito)
Ion Izagirre

Kwiatkowski (die staat over een week al aan 100 punten per miljoen mits in vorm)
Teuns (kon wel eens dik gaan scoren, zeker met een slechte Porte)
Benoot (must-have, maar dat zei ik voor de Tour ook)
De Marchi (deels omdat ik een tweede 750k-er nodig had en Aberasturi geschrapt werd, maar met een slechte Porte en in zijn beste grote ronde geen slecht plan)

Campenaerts (captain vandaag, Kwiatkowski presteert zelden als ik vertrouwen in hem heb)

Sprinters spreken redelijk voor zich denk ik:
Sagan
Viviani
Nizzolo
Consonni
Sarreau
Van Asbroeck

Lang overwogen, niet mee:
- Porte, vanwege nieuws van de laatste dagen
- S Yates, kon het benodigde geld niet vrijmaken
- Bennett, kunnen upgraden naar Aru omdat ik Porte doorstreep
- Mas, toch een iets te groot risico met enerzijds zijn uitvallen in Wallonië en anderzijds Kelderman al mee
- Trentin, heb voor Nizzolo gekozen omdat ik genoeg opties had voor lastigere aankomsten
- Aberasturi, vanwege val
- Goncalves, vorm is een te groot vraagteken
- Bilbao, om Bennett nuttig te kunnen upgraden had ik geld nodig dat ik in hem had gestoken. Kwam ook niet meer goed met hem uit nadat ik Aberasturi niet meenam
- De Gendt, heeft het van De Marchi verloren
- Hart. Overwogen Izagirre te downgraden naar hem om Yates mee te nemen, maar vind hem een iets te grote gok om als 9e klimmer mee te pakken. Kon wel eens duur uitpakken natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Libbe

S. Yates
MAL
Quintana
Valverde
Uran
Zakarin
DLC
I. Izagirre
Buchmann
Teuns
Kwiatkowski
Goncalves
Benoot
Sagan
Viviani
Trentin
Consonni
Aberasturi
Soto
Geoghegan Hart

ditisdavid

Soto en Aberasturi gaan voor de Barbero-award als ik de selecties zo bekijk.

Lowland

Wat was de prijs van Van Baarle eigenlijk? 750k?

04398

S.Yates
Lopez
Quintana
Kelderman
Kruiswijk
Zakarin
Uran
Bennett
Buchmann
I. Izagirre
De Plus
Kwiatskowski
Bilbao
Benoot
Viviani
Nizzolo
Consonni
Walscheid
Sarreau
Van Asbroeck

Op hoop van zegen, succes en sterkte allemaal!

Rawolf

Ik zit nu al te balen dat ik de benoot Mollema wissel niet heb gedaan, Mollema is gewoon goed

Primavoormij

Zit nu al weer sterk te balen dat ik Teuns niet heb genomen ... Die gaat 200+ punten pakken

pirazzi

Heb zowel Teuns als Oliveira, ook opgesteld. :)

soj

Vreemd dat bij de kwalificaties vd renner geen ster aanduiding was van Dylan v baarle bij het tijdrijden.

1 2 ... 56 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.