Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 73 ... 125 126
Imbatido

Wat een vreselijk lastige rit om te voorspellen. Mijn gevoel zegt dat dit nooit een sprint kan worden. Maar dat hangt er in eerste instantie vanaf hoe sterk de kopgroep is. Van de week leek het ook niet echt een sprintrit maar reden ze behoorlijk traag de hele dag. Ik heb wel types als Benoot, Bilbao, Goncalves in m'n basisteam gestoken maar die zijn vooralsnog allemaal tegengevallen, geen idee of die vandaag zin hebben. Ook geen idee wie vandaag een goede kopman is.

Treenert

'@jsprunk: zoiets had ik eerst ook met 4 sprinters en de top 5. Nu toch iets meer risico genomen en Yates en Kelderman (magere zekere punten) ingewisseld voor 2 vluchters (de 2 B's).

Laatst gewijzigd
snoek1974

Vandaag een lastige , dus spreiden

Viviani (c)
Trentin
Sagan
Felline
Valverde
Kwiatowski
Teuns
De Gendt
De la Cruz

Primavoormij

Ik ga ook voor een mix tussen sprint en vlucht:

Kwiatkowski
Valverde
DLC
Benoot
Bilbao
Sagan
Viviani
Trentin
Prades

Bank: Consonni, Goncalves, Buchmann, Sarreau, Soto

Kopman twijfel ik nog over. Neig nu naar Sagan. Prades als kopman zou ook een leuke joker kunnen zijn. Kan hoog finishen zowel uit de vlucht als gereduceerde sprint.

Ab Normaal

Iemand überhaupt vernomen wat er met Zakarin aan de hand is?

kevinraar

ik twijfel nu toch wel erg

deze zeker mee
kwiatkovski
yates
sagan
trentin
benoot

sagan of kwiatkovski kopman?

nog 4 plekken keuze uit deze renners
viviani
bouhanni
van poppel
quintana
de la cruz
lopez
kelderman
izagire
kruiswijk
bennett
fraile

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Gevallen in etappe 2 Ab

user26809

Ze vergelijken in de voorbeschouwing deze etappe met de 3e etappe. Maar dat was een heuveltje in totaal 200 mtr omhoog. Dit is 600 meter omhoog en steiler. Nog lastiger dan die in de 2e etappe zelfs als je het mij vraagt.
Er komt nog wel een afdaling natuurlijk..
Maar goed, dit is toch een perfect parcours voor een vlucht of aanval. Kans dat die sprinters er op dat klimmetje aanblijven als er vol doorgetrokken wordt, lijkt me echt klein.

Ab Normaal

'@Sjonge jonge
Dat weet ik, maar ik heb nergens gehoord wat voor verwondingen hij daar aan overgehouden heeft.
Leek me niet zo ernstig.
Wat zijn z’n klachten?

Treenert

Sterren volgens Fiets.nl
**** Elia Viviani
*** Peter Sagan, Giacomo Nizzolo, Matteo Trentin
** Danny van Poppel, Simone Consonni, Alejandro Valverde, Michal Kwiatkowski
* Tiesj Benoot, Omar Fraile, Dylan Teuns, Thomas De Gendt, Alessandro De Marchi, Gorka Izagirre

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Favorieten volgens WielerFlits
**** Elia Viviani
*** Matteo Trentin, Peter Sagan
** Giacomo Nizzolo, Nacer Bouhanni, Alejandro Valverde
* Danny van Poppel, Fabio Felline, Simone Consonni, Tosh Van der Sande

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kanshebbers volgens de kenners van Scorito
*** Matteo Trentin, Peter Sagan
** Tiesj Benoot, Fabio Felline, Gorka Izagirre
* Gianluca Brambilla, Omar Fraile, Thomas de Gendt, Dylan Teuns, Elia Vivani

En in de diverse artikelen is niemand er zeker van waarop het zal uitdraaien. Lastige vandaag.
Aaaarrrggghhhhh ik verwacht dat Sagan, Trentin en Consonni het van de sprinters moeten kunnen overleven maar ik durf Viviani niet te banken.

Laatst gewijzigd
Il Partigiano

Een etappe die mij achteraf waarschijnlijk een hoop frustraties gaat opleveren..

Sagan (C)
Trentin
Viviani
Van Asbroeck
Aberasturi
Kwiatkowski
Valverde
DLC
Benoot

Bank: o.a. Goncalves, Sarreau, Teuns

jelle013

'@Kevinraar Ik denk dat je eerste team prima was hoor! Laat je niet teveel beïnvloeden door wat er hier geroepen wordt, sommige proberen gewoon zand te strooien! Wil je hoog eindigen is spreiden natuurlijk nooit verstandig..
Mocht je Gonsalves in je team hebben, fiets hem er maar in want zijn beentjes zijn warm onderhand neem ik aan!
Ik neem voor de zekere puntjes alleen DLC mee, mocht Kwiat de rode trui houden levert dit teveel punten op om links te laten liggen..
Kopmankeuze is EzPz vandaag.. :)

kevinraar

ik hen bouhanni en van poppel eruit gedaan voor quintana en kelderman ik heb nu dit team

kwiatkovski
sagan
viviani
trentin
benoot
yates
de la cruz
quintana
kelderman

Laatst gewijzigd
klassikl

Viviani rijdt met zoveel vertrouwen rond, die wordt de captain vandaag. Mocht het een sprint worden dan is hij de grote favoriet. En zie hem er alles aan doen om er bij te zitten vandaag.

thijsj88_861760

Heb eigenlijk een fantastisch team. De renners die de Vuelta goed zijn begonnen heb ik bijna allemaal. Maar keuzes maken gaat mij nog niet goed af. Vooral 2e etappe veel laten liggen met 7 renners die ik niet geselecteerd had en allemaal in de punten reden. Gokte daar op de sprinters, maar dat ging goed mis.

Voor vanmiddag ook weer erg lastig. Ben bang voor net zo'n gemiste kans.

Heb nu in de basis:
Valverde
De Gendt
De Plus
Kwiatkowski
Goncalves
Benoot
Viviani
Trentin
Nizzolo

Op de bank:
S. Yates
Lopez
Quintana
Kelderman
Kruijswijk
Bennet
Mas
Buchmann
Consonni
Van der Sande
Geoghegan Hart

Twijfel erg over Consonni. Heb wel aardig wat aanvallers die me bijna niks hebben opgeleverd tot nu toe (Bennoot, De Gendt, Goncalves), maar ja, wie wordt er dan het slachtoffer...

Treenert

Ik zou niet alleen twijfelen over Consonni

BarryE1

'@Thijs Waarom heb je De Plus mee, voor de mogelijke teampunten van Viviani? Voor de vlucht? Zijn gegarandeerde punten zijn niet zo hoog. Dan moet je al heel specifiek verwachten dat hij in de vlucht zit of vrij zeker zijn dat Viviani wint. Dat eerste is een behoorlijke gok en dat laatste levert volgens mij minder punten op dan bijvoorbeeld die Sky-man erin te fietsen. Daarmee ga ik er uiteraard wel vanuit dat Kwiat na vandaag ook de truien nog bezit ;)

TomTriomfeertTour

Zekere punten van sky lijken wel fijn in zo'n etappe. Bij mij zou dat helaas wel ten koste gaan van óf Consonni óf Teuns.. Ik heb tijdens deze Vuelta nu al meer keuzestress gehad dan in de hele tour

thijsj88_861760

'@Barry
De Plus werd in de vorige heuveletappe 3e en toen was hij dus een van de renners die ik niet selecteerde.
Heb nu een mix gemaakt zodat ik altijd in de punten zit, want zo'n enorme misser als in de 2e etappe wil ik eigenlijk niet weer. Probleem is dan alleen dat ik met een paar renners wel punten pak, maar dus met een aantal ook helemaal niet.
Heb De Plus, De Gendt, Benoot en Goncalves inderdaad mee voor de vlucht. Een te grote gok dus zeg je.

hartstikkebedankt

Wat moeten we hier nou weer mee, zeker van hun plek vandaag:

- Kwiatkowski (c)
- Valverde
- De la Cruz
- Sagan
- Trentin
- Viviani

3 plekken over die nu worden bevolkt door:
- Gorka Izagirre (typische etappe voor hem in principe)
- Van Asbroeck (klimt toch aardig)
- Aberasturi (zit er zeker nog bij als het een sprint wordt)

Hot seat:
- Dylan Teuns (moeilijk voorspelbaar maar wil ik er eigenlijk infietsen)
- Buchmann (8 zekere punten, potentieel 18)
- Sarreau als extra sprinter
- Bilbao, tja

Geen idee voor wie ik Teuns er nog in moet zetten...... en of ik toch Sagan (c) maak in plaats van Kwiat

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Padun vanuit de vlucht

Marsthinaikos

Aanvallen vandaag, twijfel alleen nog tussen Teuns, Bilbao, Benoot of van Asbroeck als kopman.

Kan me namelijk niet voorstellen dat de sprinters het gaan uitmaken. Van Asbroeck zie ik nog wel aanvallen en kan die berg prima aan.

Treenert

Het is zo'n typische B-dag
Benoot / Bilbao / Brambilla ;)

Hoekje

Sagan ( C)
Benoot
Teuns
Bilbao
DLC
Viviani
Nizzolo
Trentin
Kwiat

BarryE1

'@Thijs Dat is een vraag die uiteindelijk niemand kan beantwoorden. Het is uiteindelijk je eigen afweging, wat verwacht je van het parcours, welk scenario is voor jou het meest waarschijnlijk en welke renners verwacht je dan. Het profiel van deze etappe is natuurlijk anders dan de etappe waarin De Plus 3 werd. Anderzijds, als je De Plus vandaag uit je selectie haalt en hij zit in de vlucht van de dag dan ga je jezelf nooit meer vergeven. Tenminste, als jij vooraf denkt dat De Plus dus een goede kans maakt om in de vlucht van de dag te zitten én de vlucht van de dag ook nog eens naar de streep gaat. Jouw Sky-renner pakt een "zekere" 17 punten. Die zou ik dus minimaal overwegen ;)

1 2 ... 73 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.