Fuck it jongens, met die 8 zekere puntjes voor Buchmann ga ik het niet redden...Trentin banken omdat ie er de vorige x even afmoest is verleidelijk, maar hij staat wel hoger in het klassement dan alle andere sprinters, dus hopelijk is ie gewoon in orde.
Viviani (c)
de la cruz
Kwiatkowski
Benoot
Sagan
Trentin
Nizzolo
Consonni
V Asbroeck
Op het bankje nog Teuns en Goncalves, plus punten van Buchmann Yates en Kelderman.
Denk dat er vandaag zoveel hoogtemeters zijn en dat er op de laatste lange klim zo hard wordt gereden dat Sagan het vandaag (weer) laat lopen en Trentin ook gelost wordt. Alleen Viviani van de sprinters opgesteld maar geen kopman durven maken. Denk bovendien dat vandaag een kopgroep stand gaat houden met voor het eerst Benoot in de punten.
Dat mensen met Trentin hem gewoon opstellen snap ik wel maar wat ik vooral heel vreemd vond, is dat Trentin overal nog 3 sterren of meer kreeg voor de overwinning vandaag. Ook 13% die hem kopman heeft gemaakt, dat begrijp ik dus niet. Lost niet voor niets in die sprint-etappe! Samen met Sarreau. Voor mij reden om laatstgenoemde vandaag niet mee te nemen.
p.s. na zulke uitspraken volgt natuurlijk vanmiddag een klinkende zege voor Trentin ;)
'@Tompot volgens mij heb je helemaal gelijk over dat laatste "bergje". Alleen het is dus de hele dag glooiend parcours, met ook wat gevoelige heuvels. Bovendien wordt er nu ontzettend hard gekoerst om een kopgroep te vormen. Dat gaan veel sprinters wel voelen. Verwacht dus ook dat een aantal sprinters met zere benen dat laatste "bergje" moeten bedwingen. Voor mij reden om 2 sprinters op de bank te laten. Heb 3 sprinters mee (Sagan, Nizzolo, Viviani) + Morkov. 3 man voor zekere punten en 2 voor de vlucht van de dag (die geef ik ook een kans)
'@Tompot: Een klimmetje van gemiddeld 4,4% dat niet boven de 4% komt gaat nogal lastig.
Ik verwacht dat er zo wel een sterke kopgroep gaat wegrijden. Sky rijdt dan rustig naar de finish en bolt dan in formatie voorin het peloton over de finish. De sprinters hebben niks meer te winnen en laten lopen op de klim. Ondanks dat heb ik wel Viviani en Trentin opgesteld, je weet het immers maar nooit. Kwestie van damage control zoals de bookies dat ook doen. Benoot kopman gemaakt, maar de kans dat dat goed uitpakt is ook niet geweldig groot. Trentin kopman maken is daarom niet zo gek denk ik.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.