Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 74 ... 125 126
hartstikkebedankt

Aberasturi toch maar verwijderd ten faveure van Dylan Teuns, als er 10+ mannen met enig kaliber wegrijden dan gaan die het redden denk ik. QS gaat niet de hele dag rijden om er dan eventueel achter te komen dat Viviani lost op die laatste berg.

Laatst gewijzigd
Ajvenema

Fuck it jongens, met die 8 zekere puntjes voor Buchmann ga ik het niet redden...Trentin banken omdat ie er de vorige x even afmoest is verleidelijk, maar hij staat wel hoger in het klassement dan alle andere sprinters, dus hopelijk is ie gewoon in orde.

Viviani (c)
de la cruz
Kwiatkowski
Benoot
Sagan
Trentin
Nizzolo
Consonni
V Asbroeck

Op het bankje nog Teuns en Goncalves, plus punten van Buchmann Yates en Kelderman.

user26809

Hier kansen gespreid.
Valverde captain, Sagan, Viviani sprint, Benoot, Theuns, Gendt, Bilbao aanvallers, Kwiat en DLC.
4 sprinters gebankt dus hoop niet op een massasprint..
De meesten verwachten dat wel trouwens als je de voorspellingen ziet.

Treenert

Peter Sagan
Michal Kwiatkowski
Alejandro Valverde
David De La Cruz
Fabio Felline
Tiesj Benoot
Matteo Trentin
Elia Viviani
Simone Consonni

Had graag Bilbao en Teuns er nog bij gehad.

ivo001

Ik heb vandaag gespeeld met:

Sagan (C)
Trentin
Viviani
Consonni

Valverde
Kwiatkowski

Mccarthy
Teuns
Benoot

Heb van Asbroeck, van der Sande en Aberasturi er toch uit gelaten. Al vond ik het wel knap dat van der sande gisteren op 13 minuten finishte, ver voor de andere sprinters.

Sloddies

Denk dat er vandaag zoveel hoogtemeters zijn en dat er op de laatste lange klim zo hard wordt gereden dat Sagan het vandaag (weer) laat lopen en Trentin ook gelost wordt. Alleen Viviani van de sprinters opgesteld maar geen kopman durven maken. Denk bovendien dat vandaag een kopgroep stand gaat houden met voor het eerst Benoot in de punten.

Pietje Precies

'@Ab, veel last van zijn schouder. Heb ik hier ook aan @hartstikke getipt, hopelijk voor hem heeft ie geluisterd :p

Treenert

'@ Sloddies: ik hoop toch zo dat je ongelijk krijgt, sorry!

BarryE1

Dat mensen met Trentin hem gewoon opstellen snap ik wel maar wat ik vooral heel vreemd vond, is dat Trentin overal nog 3 sterren of meer kreeg voor de overwinning vandaag. Ook 13% die hem kopman heeft gemaakt, dat begrijp ik dus niet. Lost niet voor niets in die sprint-etappe! Samen met Sarreau. Voor mij reden om laatstgenoemde vandaag niet mee te nemen.

p.s. na zulke uitspraken volgt natuurlijk vanmiddag een klinkende zege voor Trentin ;)

kevinraar

het mag best een sprint word dan wel met de klimmende sprinters ik heb bouhanni en van poppel niet opgesteld

BarryE1

'@Tompot volgens mij heb je helemaal gelijk over dat laatste "bergje". Alleen het is dus de hele dag glooiend parcours, met ook wat gevoelige heuvels. Bovendien wordt er nu ontzettend hard gekoerst om een kopgroep te vormen. Dat gaan veel sprinters wel voelen. Verwacht dus ook dat een aantal sprinters met zere benen dat laatste "bergje" moeten bedwingen. Voor mij reden om 2 sprinters op de bank te laten. Heb 3 sprinters mee (Sagan, Nizzolo, Viviani) + Morkov. 3 man voor zekere punten en 2 voor de vlucht van de dag (die geef ik ook een kans)

zeewolde

'@treenert ik had er vandaag ook wel 11 willen opstellen inderdaad

Starlynk

Trentin probeert mee te springen in de vlucht.. Die is er ook niet van overtuigd dat ie hier kan sprinten om de overwinning dus ;)

jsprunk

Ik denk dat niemand zin heeft om tegen Viviani te sprinten.

Zwaluw

UEA rijdt niet voor Consonni maar wil meezitten

Redelijk open deur overigens

Starlynk

Ik geloof er nog steeds helemaal niks van dat dit een sprint wordt, maar we gaan het zien :)

Imbatido

'@Tompot: Een klimmetje van gemiddeld 4,4% dat niet boven de 4% komt gaat nogal lastig.

Ik verwacht dat er zo wel een sterke kopgroep gaat wegrijden. Sky rijdt dan rustig naar de finish en bolt dan in formatie voorin het peloton over de finish. De sprinters hebben niks meer te winnen en laten lopen op de klim. Ondanks dat heb ik wel Viviani en Trentin opgesteld, je weet het immers maar nooit. Kwestie van damage control zoals de bookies dat ook doen. Benoot kopman gemaakt, maar de kans dat dat goed uitpakt is ook niet geweldig groot. Trentin kopman maken is daarom niet zo gek denk ik.

Zwaluw

Volgens Bora was Sagan ook op kop bezig om weg te komen. Die wil dus ook meezitten. En als die mee wil zitten, zit ie vaak mee, en heeft ie goede benen..

Ik denk dat Sagan daarom vandaag zijn eerste rit pakt.

user26808

Trentin kopman. Hij had last van de aanpassing naar de hitte, vandaar dat hij maandag het lastig had (zegt Orica). Normaal gesproken de best klimmende sprinter. Meeste kans op veel punten zowel vanuit een massasprint als een kopgroep.

Starlynk

Volgens de organisatie van de Vuelta zelf is het 10,8km a 4.1% gemiddeld.

christidoc

Owow, vergeten mijn opstelling te doen. Hopelijk gaan ze vol de laatste klim op en blijven er nog 20 over. Kans van 0.001% gok ik.

Starlynk

En nog maar 70 man in het peloton nu.. Hoeveel sprinters zouden daar nog bij zitten? :p

user26808

Dan was dit ook wel een zwaar klimmetje (4km à 7%).

Laatst gewijzigd
Imbatido

'@Tompot: http://www.altimetrias.net/usuarios/graficos/peenixal01.gif

Eerste zes kilometer doen ze niet, ze komen uit een andere richting. Vanaf Alcun dus. Geen enorm lastig klimmetje, maar dus wel 9% maximaal.

barttwolfs_776226

heeft er iemand toevallig een livestream?

1 2 ... 74 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.