Cofidis sprinter Nacer Bouhanni was also handed a time penalty on Wednesday, which was 30 seconds in his case.
According to Spanish newspaper Diario AS, Bouhanni was given the punishment for having argued with his directeur sportif, Jean-Luc Jonrond, and then apparently punching – or in some way hitting – his team car, presumably in anger.
Verschil maak je normaal in etappes zoals gisteren, als in ieder geval dan mensen meezitten uit je ploeg. Had je de Marchi kopman gemaakt, had je 84 punten gehad en op bijna 95% van het pak 50 punten alleen met hem goedgemaakt.
Je moet met Nacer als kopman hopen dat Viviani dan niet meesprint. Elia lijkt me veel beter in orde dan Nacer. raar om in een etappe zoals gisteren op 8m achter de bus binnen te komen. En overigens wachtte niemand op hem.. Ook raar
Verschil maak je door gewoon constant te presteren en niet te falen met je captain punten. Vandaag volle bak op mijn sprintteam. De vorige sprint etappe ben ik algemeen in de top 100 geëindigd dus laat dit nog maar eens gebeuren!
Mijn team vandaag:
Nizzolo (C)
Valverde
De Plus
Viviani
Kwiatkowski
Sagan
Trentin
Consonni
Soto (soep)
Ik gok eens op Nizzolo vandaag, Viviani heeft al zoveel gewonnen, en daarnaast zat hij er supergoed bij de vorige keer! De plus puur voor Viviani mee..
Veel plezier vandaag en succes iedereen weer!
'@treenert ja klopt, de veilige keuze is Viviani echter met alleen maar veilige keuzes zal je nooit 1ste worden ;)
Een beetje risico nemen maakt het wel leuker vind ik.. Je moet je ergens onderscheiden he, ik schat in dat 80% viviani als kopman gaat kiezen namelijk.. Mocht hij 1ste worden verlies je nooit veel punten, mocht hij een keer (vanwege een waaier o.i.d.) wat plekjes verspelen kan je toch wat extra puntjes sprokkelen..
Met alleen maar veilige keuzes kun je prima eerste woorden. Vaak zie je dat de nr. 1. gewoon simpelweg de 20 juiste renners heeft gekozen. Als je echter niet de juiste renners hebt en toch wil winnen dan kun je er inderdaad voor kiezen om te gokken. Maar Nizzolo kopman maken in plaats van Viviani zou ik nou niet bepaald een gok willen noemen maar meer een medium risk low reward beslissing. Eigenlijk speculeer je dan volledig op het uitvallen van Viviani. En zelfs wanneer dit gebeurt moet Nizzolo ook nog eens zelf hoog eindigen om de gok het nog enigszins waard te maken. In alle andere gevallen ga je gemiddeld zo'n 15 punten verliezen (beetje nattevingerwerk maar ik denk dat Viviani vrijwel altijd eerste wordt en Nizzolo gemiddeld 35 punten haalt).
Als je je ergens wil onderscheiden kies dan bijvoorbeeld voor een (nagenoeg) volledig vluchters team en kopman in een etappe zoals gisteren.
Overigens moet je het natuurlijk volledig zelf weten. Dit is meer een reactie op de 'ik moet gokken om te winnen'-denkwijze die regelmatig voorbij komt.
"Verschil maak je door gewoon constant te presteren en niet te falen met je captain punten."
Ik snap niet dat je voor een Nizzolo kiest als je ook Viviani hebt. En dat vooral omdat je weet wat er vandaag kan komen en wie de betere lead-out heeft.... Daarnaast, Nizzolo heeft Viviani nog niet verslagen.
Zul je overigens zien dat Nizzolo vandaag wint.
Overigens, als het waaiers wordt is het onbestaand dat QuickStep er niet bij zit. Andersom, weinig Trek in een eerste peloton zie ik eerder gebeuren. Je kunt als je geflikt wordt door een gatekeeper er gewoon afgereden worden. Dat zal met een Viviani met Morkov bij zich nooit gebeuren.. Zin in de etappe vandaag.. Eens kijken of het gokken op Nizzolo wat oplevert.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.