Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 81 ... 125 126
Ab Normaal

Volgens mij moet Aberasturi dit ook kunnen.

hartstikkebedankt

Aberasturi neem ik eerder mee dan Trentin, ik twijfel nog wel over Trentin. Lijkt me er al haast wat te veel aan voor vandaag, wat denken jullie?

Heb nu de kansen gespreid met:
D. Teuns (c)
Kwiat
Valverde
S. Yates
Uran
De la Cruz
Aberasturi
Sagan
G. Izagirre

Twijfel nog over Buchmann vs. Uran vanwege 6 zekere punten en Kwiat kopman ipv Teuns.

Lopez, Quintana, I Izagirre, Bilbao, Viviani en Trentin houd ik vandaag maar op de bank denk ik.

Laatst gewijzigd
kevinraar

Ik zie nu net dat ik dagwinnaar had kunnen zijn als ik Lopez en fraile had opgesteld inplaats van de la cruz en van der sande maar ja was OOK niet verwacht dat fraile Lopez z o hoog zouden eindigen is geen fout van mij maar wel jammer

Mindless

Kwiat kopman is wel verstandig, maar er gaan wel wat vluchters aankomen voor de ak mannen. Sagan opstellen heeft niet zoveel zin maar ik doe het maar wel voor de zekerheid. Wat kost die jongen me veel punten

Iemand had het over D Martin, als je die hebt zou ik em zeker opstellen

master-pieter

Dank voor de complimenten over de keus van Bouhanni. Puur geluk, als dit een normale massasprint was dan was hij 5de ofzo geweest vermoedelijk.

Vandaag maar even niet gokken en Valverde kopman maken. Of toch Kelderman.. Misschien toch maar een vluchters als Benoot maar die heeft nog werkelijk niks laten zien.

Kijk daar ga ik al

Il Partigiano

Het laatste klimmetje heeft 2 km. a 7,5%. Mijn verwachting is dat de Trentins van deze wereld hier eraf worden gereden. Als Valverde op de pedalen gaat staan zie ik alleen een aantal AK-mannen volgen. Wellicht dat een Benoot of Teuns er nog bij zit, alhoewel er geen peil op te trekken valt wat betreft hun vorm. Ik zet vol in op de mannen voor het klassement!

BarryE1

Vroeger, vroeger, nog niet eens zo heel lang geleden, was de 1e renner die je aanklikte Sagan, die mocht dan de troepen aanvoeren! Waar is die tijd gebleven?! Sagan begint ondertussen wel een hoofdpijndossier te worden. Als verzwarende factor komt daar ook nog bij dat als ik hem opstel, ik hem ook kopman "moet" maken. Althans, zo denk ik er over. Maakt het niet makkelijker, misschien toch maar een compromis zoeken?

Ajvenema

'@tompot, ja dan ben je er net uit dat het te stijl is voor de sprinters (Stukken a 7% enzo) Komt Innerring doodleuk met een verhaal 'it's barely a drag up' en max 3%.

Er kan er maar 1 gelijk hebben, en ik heb geen idee wie:)

Marco241

'@Ajvenema
Lastig ja. Als ik het profiel op touretappe.nl bekijk gaan de laatste 18KM gemiddeld 2% omhoog (inclusief klein stukje dalen). Waarvan de eerste 4400 meter aan 5% en de laatste 7KM vals plat à 1,5%. Die 7 à 8 % kom ik niet tegen. Dus ja, wie heeft er nu gelijk?

Phoenix0000

Wat parcourskennis betreft vertrouw ik blind op Innring.
Of de sprinters er nog bijzitten als vals plat begint, is wat anders.

Primavoormij

Die Alto de Ceal is blijkbaar 4.5km a 5,4%. Maar als je naar het profiel kijkt (en ook zoals de scorito preview beschrijft), zit er blijkbaar na de Alto de Ceal en niet gecategoriseerd stuk van 1,7 km a 8% en vervolgens 6 km vals plat. Het lijkt erop alsof die Inerring dat klimmetje van 1,7% toch heeft gemist of het gemiddelde stijgingspercentage heeft genomen van de laatste 7,7 km waardoor het makkelijker lijkt. Het is voor mij in ieder geval zwaar genoeg om de sprinters af te schrijven.

Laatst gewijzigd
sennevs

Sporza zegt het ook: " pittige finale voor puncheurs, dus type's a la valverde" maar gaan die strijden voor de 1st e of de 10e plaats?

Marco241

Dat klimmetje van 8% is volgens het profiel op touretappe.nl 4,5%. Als je goed naar de 'officiële' afbeelding kijkt zie je ook dat het minder stijl gaat dan de Alto de Ceal zelf.

Daarnaast staat in de voorbeschouwing van Scorito een afbeelding waarbij de hoogte op de finish (+/- 860 meter) overduidelijk niet overeenkomt met de geschreven tekst ernaast (886 meter). Andere bronnen hebben het over 856 meter, wat weer meer overeenkomt met de genoemde afbeelding.

Los van de vraag of je wel of niet je sprinters op moet stellen zou het natuurlijk wel prettig zijn als je die beslissing kunt baseren op eenduidige info.

zeewolde

'@marco
Eerst is er de Alto Ceal. Die is wel degelijk 5.4%
Hierna dalen ze volgens het roadbook naar 645, hier ligt de sprint.
Hierna klimmen ze in 1700 meter naar 775m. Dat is dus die ongecategoriseerde klim van 1.7 km a 8%
Hierna is het vals plat 2% naar de streep.

Edit : het tricky is dat die ongecategoriseerde voor de laatste 5 km is, waardoor hij niet op de uitvergroting staat, waardoor het lijkt of het wel meevalt.
En op het totale profiel van de etappe valt hij bijna weg natuurlijk, omdat hij zo kort is

Laatst gewijzigd
Sloddies

Durf vandaag Trentin en Sagan niet thuis te laten, omdat ze wel eens mee kunnen zitten in de ontsnapping. Benoot mag het ook laten zien. Voor het overige ga ik voor de klassementsmannen. De sprinters laten het al lang tevoren afweten. En hevige twijfel over Bilbao. Ben bang dat hij de uitgelezen ondersteuner van Lopez is ipv ontsnapper in moeilijke heuvelritten. En captain: Valverde. die zal zeker punten scoren; daar ben ik vwb die ontsnappers nog niet zo zeker van.

Zwaluw

Nou, ik heb een stuk van 15% en 13% gezien. '

Dat gaat Trentin niet redden...

Ajvenema

15%, nou nog mooier :D

hartstikkebedankt

In plaats van Valverde speel ik Kwiat als captain. Ik vermoed dat ze nog bij elkaar zitten bij de finish en de laatste meters zijn dusdanig vlak dat ik denk dat Kwiat hoger eindigt.

Gids03

Trentin in de aanval denk ik

Ajvenema

Een hoop verschillende opstellingen, dr zullen vast verschillen gemaakt worden vandaag!

zeewolde

Ajvenema, ik vind het wel meevallen met die verschillen.
Als je echt iets anders wilt zien moet je de Algemene Top10 maar eens bekijken, en dan met name degenen die niet in de Wielerflits Forumpoule mee doen, dus iedereen boven David.
Daar zie ik namen als Viviani, Bouhanni, Van Poppel, Vandersande en Van Baarle in de dagopstellingen...

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

Het lijkt haast een wedstrijdje wie heeft de grootste, maar volgens mij is er zelfs een heel klein stuk richting de 20%. En veel belangrijker, het is weer ontzettend smal in de finale.

Op sommige plekken is met zijn tweeën naast elkaar fietsen al krap. Tempo gaat moordend zijn om in een goede positie aan de finale te beginnen.

Ik heb zelf enkel Teuns en Benoot meegenomen buiten de GC-mannen. Teuns zijn vorm zou gewoon erg goed moeten zijn (tijdrit), qua Benoot heb ik mijn twijfels door de hitte, maar het parcours is te mooi om hem niet te pakken. En beide zouden ook vanuit het peloton goed moeten kunnen eindigen.

Van Astana verwacht ik wel iemand in de kopgroep (ploegenklassement verdedigen), maar i.p.v. Bilbao zou dit ook zomaar een andere renner van hun kunnen zijn. Dus toch maar als 10e renner op het bankje.

Daarom toch maar Quintana meegenomen die continu goed van voren zit en ik verwacht dat Movistar vandaag ook weer volle bak gaat in de slotfase om in een goede positie aan de finale te beginnen.

Hopelijk zit er iemand in de kopgroep die op 3/4/5 minuten staat (Herrada, Pernsteiner, King, Roche, Conti). FDJ gaat sowieso proberen de trui te verdedigen en het dan dus behoorlijk kort houden. Vervolgens zie ik door de positie-battle het tempo wel zo de lucht in gaan dat Valverde zijn tweede overwinning kan gaan boeken in zijn thuisregio!

Mooi om te zien hoe vaak de sprinters weer gekozen zijn. Hopelijk wordt het deze etappe wel afgestraft en is er niet weer zo'n kansloze kopgroep van 20 niet-Scorito-renners.

Zwaluw

Vlucht lijkt al weg met de tier, en Woods + 5 anderen

Zwaluw

Vlucht vertrokken onder de rode vlag, dus weinig strijd.... zeven is te controleren lijkt me zo

Pietje Precies

Nou, dat is wel een hele matige en snelle kopgroep. Het had vandaag volgens mij ook zomaar weer een uur kunnen duren voordat er een kopgroep weg zou rijden. Opvallend dat er niet meer interesse is.

In die hitte. wind mee en geen duidelijke ploeg die voor de dagzege gaat controleren, geef ik de kopgroep een goede kans om vandaag voor de zege te koersen. Zeker nu degene die het kortste in het klassement staat, op meer dan 7 minuten staat. Hopelijk wil Bala winnen!

1 2 ... 81 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.