Sagan 78%, Trentin 59%, Viviani 41% kan je allemaal wel vergeten denk ik.
Dat gecategoriseerde klimmetje is al 4 km 6,5% gemiddeld.
Daarna een klimmetje van 1,8 km 8% gemiddeld wat totaal wegvalt in het profiel. Dat is zwaarder dan alle klimmetjes die je in Nederland kan vinden. Ook in de Wielerflits voorbeschouwing niet genoemd.
En dan nog vijf kilometer aan 2% naar de finish, met in de laatste kilometer nog wel iets steilere stukjes.
15:02 - 78 km
Michael Woods (EFD), de renner die er het best voor staat in het klassement van de vluchters, aast nog op zijn eerste overwinning in een grote ronde. Hij werd wel al eens tweede, namelijk eerder dit jaar in de Giro. Hij moest toen Tim Wellens voor laten op een puncher's finish.
Uuuhhh ..... en Rodriquez dan?
Chapeau voor Sagan. Toch een stuk beter dan hij deed vermoeden door er op zo'n klein groepje nog bij te zitten. Ik heb hem niet in mijn team, maar had hem hier ook niet verwacht. Wel een klote rit al met al voor m'n team. Kopman Kwiat buiten de punten, Benoot gevallen, Bennett 20e, Yates 25e, Quintana 26e. Voorlopig zit het nog niet echt mee.
Au, ik verlies zelfs plekken vandaag. Parcours goed beoordeeld en dus de (snelle) GC-mannen opgesteld. Maar ook ik zit met Bennett, Yates en Quintana. En daarnaast nog Teuns, Benoot en Kwiatkowski. Ellende.
En natuurlijk Ion, Mas, MAL en de la Cruz op de bank. Pijnlijk.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.