Scorito Vuelta 2018

1 2 ... 88 ... 125 126
Poeksel

Edward Theuns?

Imbatido

https://twitter.com/alexdowsett/status/1035973401914032129

Dit was ook een beetje mijn reactie na gisteren. Werd opnieuw een teleurstelling met Trentin als kopman. Hopelijk gaan we vandaag terrein goed maken.

Papa Bart

Ik heb gelukkig niemand van de kopgroep in mijn team. Anders zou ik, balend dat ik weer fout gekozen had, nog zitten hopen dat Mollema niet de etappe pakt. Alas, geen fout, dus hup Bauke (ook al heb ik je niet)

kielabokki

Teuns en de Gendt op de bank hier. Teuns had ik toch niet opgesteld vandaag, maar de Gendt er nog uitgekozen vanmorgen. Eerste laakbare verliespunten incoming... maar ze zijn dus niet slecht, das mooi.

JimKro

Jammer, ik had gehoopt om een slagje te kunnen slaan vandaag. Mijn verwachting was dat een ploeg als Astana of Lotto-Jumbo voor de etappepverwinning zou rijden. De windomstandigeheden zijn wellicht ongunstig voor Lopez, Bennett, Kruijswijk en co.

Marsthinaikos

Wie verzint nou zo'n parcours? Dit is toch niet leuk om te kijken.

ditisdavid

Teuns helaas niet mee, maar wel de vijf eerste klassementsrenners in mijn team én MAL kopman.

JimKro

Fijn dat er nog zoveel vluchters zijn ingerekend. Al mijn 9 renners in de top 20. Teuns (en DLC) helaas niet opgesteld.

vevie

270 punten en nu op 93%. Gaat lekker.

arjenzvob

En weer wat gestegen. Ik had in eerste instantie Quintana als kopman, maar toch geswitched naar Yates. Op zich ook geen verkeerde keuze, aangezien hij rood pakt.
Inmiddels 118 algemeen, en 9 in de Forum-poule.
Kwiatkowski er toch meer doorheen gezakt, maar ach. En dat Teuns zo'n mooi resultaat haalt, had ik natuurlijk ook niet kunnen bedenken. Al met al prima, en tevreden met 8 man in de top 20.

Laatst gewijzigd
Chesron21

Top 100 binnengekomen, alle renners top 20 en de juiste kopman. Enkel Teuns thuis gelaten, maar dat was zijn straf voor de rest in de eerste week ;). Voorlopig de laatste 5 dagen flink aan het stijgen, dus hopelijk deze lijn doortrekken

ivo001

De eerste niet speinters etappe waar ik Teuns niet heb opgesteld... Gelukkig wel MAL kopman

Pietje Precies

Mijn teamselectie is gelukkig zeer goed (paar schoonheidsfoutjes zoals geen Uran, v Poppel en Gallopin), nu mijn dagselecties nog! Vandaag net als vele een fraaie score behaald.

Jammer dat Mollema wederom niet wist te winnen..... als die zo door blijft gaan kan ie wel in het lijstje schoonheidsfoutjes komen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Gallopin voor mij toch de verrassing deze Vuelta. Heb m zelfs niet overwogen.

Voor mij viel kopman kruijswijk tegen en teuns niet opgesteld maar dat hebben de meeste.

Heb Quintana niet als enigste gc man uit de top 10, gaat me nog punten kosten.

Het is mij nog steeds een raadsel wie deze Vuelta gaat winnen, eerst dacht ik Kruijswijk maar heeft vandaag teleurgesteld. Izagirre geloof ik niks van, kelderman al tijd verloren, Quintana maar er moet nog een tt komen, yates zal er nog wel door zakken, Lopez tt

Conclusie: Uran

Imbatido

Gaat wel een beetje ver om Gallopin een schoonheidsfoutje te noemen. Heb hem nog wel bekeken vanwege zijn aardige proloog en de matige ploeg van Ag2r, maar zag qua prestaties de laatste tijd geen enkele aanleiding waarom ik hem zou nemen. Die reed sinds februari achteruit. Chapeau voor degenen die hem hebben meegenomen. Ik had dan meer vertrouwen in soortgelijke types als Benoot, Goncalves en Bilbao maar dat blijkt onterecht.

Jori

Gallopin heeft vervelende blessures gehad en net toen ik hem ging overwegen voor de vuelta, viel hij weer in San Sebastiaan. Maar toegegeven, gezien zijn palmares en die korte venijnige dingen paste hij goed bij de vuelta. Maar toen Ag2R aankondigde dat hij maar voor het klassement ging, toen snapte ik er niks meer van en heb ik hem links laten liggen.

Maar mijn selectie is eigenlijk toch slecht gebalanceerd, doordat ik last minute wat wijzigingen maakte en de laatste wissel (Aru vs Bennett) niet doorvoerde, waardoor ik kritieke 1.5 miljoen tekort kwam om renners als Soto en Aberasturi te upgraden. Last but not least teveel vertrouwen in Trentin op basis van 1 ritje.

Verder voorlopig wel de juiste selectiekeuzes, en laatste 2 dagen top 3 van het forum, dus nu naar 95%. Maar dat lijkt in mijn ogen wel beetje het maximum, grappig hoe je zeeën van tijd hebt om te puzzelen en op het eind altijd nog tekort komt :p

Pietje Precies

Ja, ach ik gaf het maar een naam @Imbatido. Het zijn alle drie niet echt foutjes, ik heb ze alle drie overwogen en ze bewust niet gekozen. En dat viel op voorhand prima te verantwoorden. Achteraf had ik ze graag gehad i.p.v. de la Cruz, Bilbao, Trentin. Maar, ja, misschien denk ik daar aan het eind van de rit wel anders over.

@Random, ik moet nog maar zien of Kruijswijk überhaupt voor een top-10 gaat ploeteren. Hij leek ernaar te hinten dan alles of niets te gaan / te gaan werken voor Bennett en zelf een etappe pikken. Voor mij zijn de Colombianen MAL en Quintana de grote favorieten. Gevolgd door Yates en misschien Uran.

Ik zag Kelderman, door de ITT die behoorlijk belangrijk gaat zijn, ook als een serieuze outsider. En zeker een goede kanshebber voor een podiumplek. Dat is nog steeds niet ondenkbaar, maar erg zonde van het opgelopen tijdsverlies.

wesley1983

Gallopin heb ik in mijn team, eigenlijk meegenomen voor de punchaankomsten. Toen hij bij Lotto reed deed hij het ook al goed in die aankomsten, dat het er terug uitkomt en voorlopig meedoet in bergetappes is mooi meegenomen. Vooraf had ik meer vertrouwen in mijn voorlopig enige nulpunter Benoot van mijn 2 750k renners, eerlijk is eerlijk Gallopin was meer een gok. De vuelta blijkt altijd mijn beste ronde te zijn qua Scorito, komt erop neer om frisse renners te nemen (zoals Gallopin). Enigste 4 die ik meegenomen heb die uit de Tour kwamen zijn Quintana, Valverde, Kwiatkowski en Castroviejo. Eerste 2 omdat Movistar altijd goed is in Spanje en hier een Vuelta kregen op het lijf geschreven van beide renners en ook wel wat goed te maken hadden na een vreselijke Tour. De skyrenners omwille van de tijdritten en de eerste week voor Kwiatkowski na zijn goede vorm in de ronde van zijn thuisland. Uran en Benoot stonden ook aan de start van de Tour, maar daar dus het verhaal van frisse renners nemen, Uran had al zijn goede vorm laten zien in San Sebastian. Ook Zakarin overwogen die uit de Tour kwam maar in die prijsklasse kreeg de meer frisse Uran de voorkeur. Verder hoop ik dat mijn lastminutewijzigingen om Trentin erin te krijgen mij niet gaan zuur opbreken in de laatste week, Pinot-Aberasturi-Van de Sande eruit voor Trentin-Castroviejo-Van Asbroeck. Daarom dat ik hoop dat Gallopin het blijft goed doen, zodat ik hem kan blijven opstellen als 9e renner nu Kwiatkowski er toch lijkt door te zakken. Aan de andere kant als ik die wissel niet ging gedaan hebben stond ik nu natuurlijk niet zo hoog!

tempo789

Het wordt hoog tijd jullie te verblijden met het beste Scorito-team van de Vuelta tot nu toe. Dit keer besloten om het íets anders aan te pakken. Geen dagelijkse update, maar op elke rustdag. Om het beste team iets realistischer te maken, mag het team maximaal 1 miljoen onder het maximale budget zitten. Ik hoor graag wat jullie vinden van deze veranderingen.

*** Scorito's optimale team ***
Score:
3009
Kosten: 46,5 miljoen

VALVERDE Alejandro           
KWIATKOWSKI Michal           
SAGAN Peter                  
KING Benjamin                
KELDERMAN Wilco              
IZAGIRRE Ion                 
VAN POPPEL Danny             
VIVIANI Elia                 
BOUHANNI Nacer               
QUINTANA Nairo               
DENNIS Rohan                 
DE MARCHI Alessandro         
GALLOPIN Tony                
NIZZOLO Giacomo              
MOLLEMA Bauke                
CLARKE Simon                 
YATES Simon                  
LÓPEZ Miguel Ángel           
TEUNS Dylan                  
BUCHMANN Emanuel             

Pietje Precies

Ah, het optimale team, leuk!

Is het misschien mogelijk om ook een individueel puntenaantal te noemen (en de prijs van de renner) ?

Franky122

'@tempo789 ah geweldig! Ik begon het al te missen deze Vuelta ;)

kevinraar

249 PUNTEN gescoord had 8 renners in de top 18 had yates als kopman deed het net niet helaas

Ben wel gestegen 2334 naar 2078

soj

Alle 9 in de punten , ben blij dat ik carapaz heb die gaat komende week veel knechten voor quintanna en valverde dus rijdt mee voorin.
Snap niet dat iedereen zich druk maakt om die belgen teuns , bennoot , etc in te passen.
Belgen zijn geen ronde renners en zeker niet voor het klassement, op v Avermaet na.
Zijn leuk voor de klassiekers.

Pietje Precies

Ik zie een hoop gekke dingen in je post.

- Als ik Carapaz zou hebben (wat ik een erg matige keuze vind voor die prijs), zou ik juist balen van wat ik tot nu toe van hem gezien heb. Is vrij duidelijk ver verwijderd van zijn Giro-vorm. Wat wel positief voor hem is, is dat zijn kopmannen wel sterk zijn en hij dus lekker teamgenootpunten kan gaan scoren.

- Teuns voor 1 miljoen en Benoot voor 0.75 miljoen waren twee ontzettende koopjes op dit parcours. Dat het er door omstandigheden (warmte, lekke band, valpartij, etc) en een beetje door vormpeil niet uitkomt is vooral pech.

Verder zal vrijwel niemand hen mee hebben genomen met het idee dat zij een klassement zouden gaan rijden. A la Gallopin hadden ze weliswaar best de eerste week hoog kunnen staan, maar dat zou puur het gevolg zijn van strijden voor de dagzeges.

Men heeft hen meegenomen vanwege hun zeer goede punch-kwaliteiten, aanvalslust en in het geval van Teuns kans op leuke extraatjes (Dennis, Porte). En natuurlijk omdat ze goedkoop waren.

- van Avermaet rijdt ook geen klassementen. Wel in de Binckbank Tour, maar that's it.

Laatst gewijzigd
tempo789

'@Pietje Precues
Die gegevens heb ik allemaal wel beschikbaar, maar de uitdaging is ze netjes te presenteren op dit forum. Tot nu toe is het niet gelukt om tabellen te kopiëren en plakken. Wellicht biedt het nieuwe forum uitkomst.

1 2 ... 88 ... 125 126

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.