Voor mij wordt het:
Viviani (captain), Nizzolo, Trentin, Van Asbroeck, Van der Sande, Valverde, Benoot, Quintana, S. Yates.
Er is een risico dat Viviani er niet meer bijzit, maar hij heeft in verscheidene koersen dit jaar laten zien dat hij de duurzaamheid heeft om dit aan te kunnen. Ook al zal hij wellicht op het einde wat van snelheid missen ten opzichte van Sagan. Trentin was eigenlijk mee voor dit soort ritten, maar ik kan hem geen kopman maken op basis van de afgelopen etappes. Valverde was nog een iets veiligere optie geweest, maar die kan ook makkelijk rond de 10e plek blijven steken. Ik hoop dus op de Italianen vandaag!
'@ditisdavid Dat dus! De kans dat het een sprint wordt is in allerlei scenario's best wel klein. Slecht weer, mogelijke waaiers, een gevecht voor de vlucht van de dag etc. Het wordt denk ik wederom een harde, nerveuze koers en als het dan al gesloten blijft dan gaat Bora op al die rottige heuveltjes ontzettend veel gas geven. Als sprinters dat al overleven dan is het maar de vraag of ze nog goed gepositioneerd zitten en nog meesprinten. Enige sprinter die ik meeheb is Sagan (c) omdat ie in allerlei scenario's eigenlijk kans heeft. Goed team voor waaiers, eventueel in de vlucht en anders in sprint van een uitgedund peloton.
Hopelijk schat ik e.e.a. goed in en wordt het ook beloond. De alternatieven die ik voor de sprinters heb opgesteld, kunnen ook zo maar 0 punten pakken en dan schiet ik er nog niets mee op ;).
Er wordt eigenlijk ook alleen maar gesproken over die 2 gecategoriseerde klimmetjes maar de finale ziet er zo uit:
Op 31,2 kilometer van de finish komen de renners over een heuvel van 2,9 kilometer à 6%, en daarmee is de toon gezet, want in de laatste 20 kilometer rijden ze van het ene korte klimmetje naar het andere. Op 18,4 kilometer van de finish ronden ze een heuvel van 1 kilometer à 4,5%; op 14,2 kilometer eentje van 2,8 kilometer à 5%; op 9,2 kilometer eentje van 2,4 kilometer à 4,6%; op 5,2 kilometer is die 1,7 kilometer à 3,5%; en de laatste, op 3,2 kilometer, stijgt in 1,2 kilometer met 2,6%.
Iemand die de hoogtemeters van deze etappe paraat heeft?
Au, ik twijfelde tussen Consonni / de Gendt / Kelderman. Dat zegt al voldoende over de etappe trouwens. Maar goed, toen ik eindelijk de knoop had doorgehakt dat ik voor de Gendt ging, bleek de deadline al verstreken te zijn.
Nu heb ik 8 renners :( Schrale troost dat Conssoni vandaag toch geen punten gaat pakken, maar geen de Gendt is zuur. Teuns ook op het bankje.
Ik vrees dat Herrada vandaag de trui gaat krijgen en ik op die manier vrij veel puntjes minder ga pakken (huidige top-4 allemaal een plekje lager + teamgenootpunten Trentin).
EF die voor Van Asbroeck gaan rijden vind ik ook niet per se onwaarschijnlijk. Die heeft bewezen een van de duurzaamste sprinters te zijn afgelopen anderhalve week. En Trentin moet dit ook zien zitten...
Daarnaast kunnen mogelijke waaiers (redelijk waaieralarm) de boel nog doen keren.
Ik moet nog zien of ze voor de etappe gaan strijden, al loopt het nu wel flink op!
'@Venema, het is een pijnlijke bedoeling kan ik je vertellen.
Al die previews en die gekke bookies hebben mij flink verward. Ik vond het zelf absurd hoe laag de quoteringen voor sprinters waren en heb zelf ook best wat bets op aanvallers staan. Helaas vooral op de verkeerde. Maar goed, daardoor begon ik dus te twijfelen over de Gendt. En toen ik eindelijk toch op mijn gevoel afging.....
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.