Eurosport Player doen of niet?

VincentK

Eurosport was tot voor kort bijna 40 euro/jaar. Flinke prijsverhoging dus. Vorig jaar had ik een tijdje Eurosport en GCN. Beetje onzin, maar de GCN app was veel prettiger en die heb ik toen maar naast Eurosport erbij genomen. Voor GCN betaalde ik overigens graag. Na het verdwijnen van GCN over gestapt naar Discovery + -de meest verschrikkelijke zender ooit buiten de sport- omdat die in ieder geval een goede app hebben en Eurosport niet. Nu hoor ik weer dat alles naar HBO Max toegaat. 
HBO+ komt op 15 euro/maand voor nieuwkomers? En wat betekent het voor Discovery +? Moet ik weer switchen?  Ik weet dat ik het wel ergens kan vinden, maar een paar posters zullen het allang uitgezocht hebben. Wat een idiotie trouwens in die streamingswereld.

VincentK

Als ik het allemaal goed lees, word stopt Discovery+ op het moment dat een betaling gedaan moet worden, maar kun je nog wel voor 40 Euro/jaar een Eurosport abbonement aanschaffen, maar dan zonder gelikte app. HBO+ kost een beetje meer of minder dan 200 Euro perjaar, afhankelijk van het pakket (beeldkwaliteit) dat je kiest.

Waar zijn die goede, oude GCN tijden gebleven.....

Wat een koekenbakkers.

 

 

Thurau

Ik heb HBO MAX als abonnee van het eerste uur. Betaalde 4 euro per maand en levenslange 50% korting. Nu 5 euro per maand vanwege diezelfde korting omdat het standaard pakket naar een 10tje gaat. Dan kun je Eurosport zonder reclame en met alle streams voor wielerennen als add on erbij nemen maar dat kost echt teveel, 5 euro per maand is mij te gortig. 

Poeksel

Ik heb ook dat abonnement met levenslange korting. Misschien dat ik het af en toe een maand neem als er veel interessante koersen zijn die anders niet te zien zijn.

Ardoisier

Weet iemand of in het nieuwe HBO Max abonnement waar je een extra "add-on" voor sport kan afnemen (alleen sport kan niet), ALLE wedstrijden zitten die nu bij Eurosport.nl (dus de oude player) zijn te zien? Dus zo'n beetje elke wedstrijd vanaf 1.1/2.1 en hoger. Of alleen die op ES1 of ES2 worden uitgezonden?

Wordt me op de site niet helemaal duidelijk, ze hebben het over ES1  en ES2, maar dat is dan weer met reclame....

Enfin, lastig allemaal. Het oude abonnement van ES was 40 euro per jaar. Nu is het 7 euro per maand...(84 euro per jaar). HBO Max de goedkoopste is 60 euro per maand, en daar komt dan dus 5 euro per maand bij (totaal 110 euro).

Gaat mij alleen om wielrennen, zonder reclame en legaal (dus geen IPTV of Tiz). Volgens mij heb ik dan twee keuzes, 84 euro voor ES of 110 euro voor HBO Max. Of ziet iemand nog een alternatief?

Ik lees hier 40 euro per jaar ES maar dan zonder app (dus neem ik aan alleen online). Waar heb je dat gezien VincentK?

Thurau

Weet iemand of in het nieuwe HBO Max abonnement waar je een extra "add-on" voor sport kan afnemen (alleen sport kan niet), ALLE wedstrijden zitten die nu bij Eurosport.nl (dus de oude player) zijn te zien? Dus zo'n beetje elke wedstrijd vanaf 1.1/2.1 en hoger. Of alleen die op ES1 of ES2 worden uitgezonden?

Volgens mij wel, zag gisteren in het overzicht bv dat ze de Baby Giro op stream hadden. Dat zijn typisch de soort wedstrijden die je nooit op ES1 of ES2 ziet verschijnen.

Poeksel

Kleine nuance: 5 euro per maand is niet per se 60 euro per jaar. Je kan per maand beslissen of je wel of niet de wedstrijden interessant genoeg vindt om 5 euro te betalen.

VincentK
Ardoisier
#30
Weet iemand of in het nieuwe HBO Max abonnement waar je een extra "add-on" voor sport kan afnemen (a...

Is inderdaad alleen online. Bedrag zie ik bij de verlengknop in de Appstore (kijk op de iPad) staan.

kraamhol

Ja de streambedrijven hebben al een tijdje de trukendoos opengezet, vrijwel alleen nog maandabonnementen. Maar eigenlijk is het wel het geld waard, 7 euro per maand es.

VincentK
kraamhol
#34
Ja de streambedrijven hebben al een tijdje de trukendoos opengezet, vrijwel alleen nog maandabonneme...

Mee eens, ik betaal toch wel, al was het 7 euro/week. Ik wil gewoon zonder gedoe kunnen kijken. Maar het blijft wel irritant :-)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik heb discovery plus gekomen... 6 euro per maand en ze hebben ook nog wel wat leuke films en series die ik kijk. Dus uiteindelijk vond ik dit wel een goede deal.

Whyze Katje

Ben ook nog aan het overwegen of ik het ES abonnement verleng straks, ik heb verder geen enkel tv of streaminsabonnement dus het is of alleen kijken wat publiek te ontvangen is of abonnement verlengen. De reden dat ik twijfel is dat er steeds meer exclusieve rechten lijken te komen. Bv de ronde van zwitserland wordt in belgie blijkbaar uitgezonden via abonnement van proxiumus, op ES met abonnement kan ik nu alleen kijken via E2 met reclame en enkel frans commentaar (en ik versta geen woord frans :D). Ik heb eens eerder contact gehad met ES over een vergelijkbaar iets en dan krijg je te horen: rechtenkwestie. 

Ik wil voorlopig nog wel die 7 euro betalen maar als verschillende betaalzenders de wedstrijden gaan verdelen ben je daar nog niks mee. En ik ga never en te nooit niet voor allerlei verschillende steamingsdiensten betalen waar over het algemeen voornamelijk bagger wordt uitgezonden.

FDJ

Ik betaal geen cent aan Eurosport. Ze hebben het alleenrecht op die Italiaanse koersen en ik kijk er normaal nooit naar. Altijd sporza. Ik werk niet mee aan het systeem dat ze willen. Alleenrecht.

Ardoisier
Rahim Vlasblom
#36
Ik heb discovery plus gekomen... 6 euro per maand en ze hebben ook nog wel wat leuke films en series...

Maar dat is zonder sport toch? 

Ardoisier
Whyze Katje
#37
Ben ook nog aan het overwegen of ik het ES abonnement verleng straks, ik heb verder geen enkel tv of...

Dat is inderdaad wat je nu ziet gebeuren. Allerlei sporten die worden "verdeeld" over diverse streamingdienst. Echt irritant. En ik denk dat ze er op gokken dat van bijvoorbeeld de 40 euro klanten bij ES iets van 30% niet gaat verlengen. Met die 70% die overblijft en meer dan het dubbele gaat betalen (per jaar 84) maken ze dan nog meer winst dan voorheen.

Vraag me alleen af hoe lang zoiets gaat duren. Zie de Formule 1. Belachelijke bedragen. Als liefhebber van sport ben je over drie jaar iets van 400 euro per jaar kwijt (ESPN, Viaplay en ES). Natuurlijk zijn er mensen die zeggen, joh, met vrienden eens flink stappen en dat heb je (samen) ook uitgegeven.... natuurlijk, maar voor wie is het kijken naar sport dan nog te doen. De mensen met een wat kleinere beurs kunnen hier niet aan meedoen. En dat vind ik toch ook wel zorgelijk. 

 

Il Leopardo della Primavera

Discovery plus, 6 euro per maand en nooit gedoe. Normale tv abbo al jaren terug het raam uit geflikkerd. 

Ardoisier
Ardoisier
#30
Weet iemand of in het nieuwe HBO Max abonnement waar je een extra "add-on" voor sport kan afnemen (a...

Lees nu dat die 84 euro per jaar voor ES ook niet meer kan (per 24 juli).... https://help.eurosport.com/nl/Answer/Detail/000004690

Iedereen moet naar HBO Max :-(

Of begrijp ik het nu verkeerd.

Weten Jeroen van Belleghem en Karsten Kroon dit wel!? Die krijgen zo aardig wat kijkers minder verwacht ik.

 

Ardoisier

Zou goed zijn als Wielerflits hier aandacht aan gaat besteden. Want dadelijk lezen we wel de verslagen en zien we foto's, maar weinigen zijn nog in de gelegenheid om live-beelden te bekijken...

ES als home of cycling heeft per gisteren afgedaan. Helaas. Een tijdperk is voorbij, Jeroen en Karsten kunnen op zoek naar ander werk.

Bozz

Heb m'n Discovery+ abo sinds deze week ingeruild voor de HBO Max Sport add-on. Per saldo ben ik nu één euro per maand voordeliger uit.

Maar minstens zo belangrijk: de nieuwe app van HBO Max, en dan specifiek het sport gedeelte, bevalt mij goed. De sectie Sportplanning laat alle live uitzendingen van de komende tijd overzichtelijk zien (je kan ook filteren op bijv. alleen wielrennen). De beeldkwaliteit is gelijk aan die van Discovery+, voor mij prima.

kraamhol

Gekke is, zit in dui momenteel, als ik abo klik op es, bestaat discovery+ nog steeds, en 40 per jaar, daarna 4 per maand. In ned altijd 7 per maand. Dus kun je met een vpn gewoon abo nemen van 40 denk ik.

BarryZut

Krijg net een mail dat Eurosport Player er mee stopt per 22 juli, en dat we maar een abonnement moeten afsluiten bij HBO Max. Je bent dus verplicht HBO te nemen om het sportpakket af te nemen. Als je geen reclame wil, ben je dus € 14,99 per maand kwijt. Ik heb Eurosport player eigenlijk alleen voor het wielrennen/veldrijden. Ik heb geen tv abonnement, ben dus afhankelijk van streamingdiensten. Illegale streams vallen af vanwege doorgaans slechte kwaliteit. NPO zend weinig uit, en Belgische streamingsdiensten zijn niet volledig (?). Heeft iemand een alternatief buiten HBO Max als je in Nederland woont? Of ben ik de sigaar.

Belachelijk trouwens, maar dat terzijde.

Arrrhalomynn

Weet iemand of Eurosport via HBO Max zonder reclame is? Maakt het daarbij nog uit of je een basisabonnement met of zonder reclame hebt?

Op de website van HBO Max staat: Reclames: Live-sport heeft dezelfde reclames als die worden uitgezonden bij de tv-uitzending van het evenement.

https://help.hbomax.com/nl/Answer/Detail/000004560?_gl=1*1wpsq8m*_up*MQ..*_ga*MTc5MDE0NjIwLjE3MTg5NjM5OTA.*_ga_QCLBQC10R6*MTcxODk2Mzk5MC4xLjAuMTcxODk2NDAwMS4wLjAuMTIyMjQwMTc0Nw..

(Balen trouwens, ik heb geen interesse in HBO Max, maar nu moet ik het wel afnemen om wielrennen te kunnen kijken)

Laatst gewijzigd
Il Leopardo della Primavera
BarryZut
#46
Krijg net een mail dat Eurosport Player er mee stopt per 22 juli, en dat we maar een abonnement moet...

Discovery+ kan ook gewoon nog toch?

BarryZut
Il Leopardo della Primavera
#48
Discovery+ kan ook gewoon nog toch?

Had ik al gekeken, maar je kunt geen nieuw abonnement meer afsluiten. 

Il Leopardo della Primavera
BarryZut
#49
Had ik al gekeken, maar je kunt geen nieuw abonnement meer afsluiten. 

Ah wow, dat is wel bijzonder. Misschien even contact opnemen met de klantenservice ofzo? Kan me voorstellen dat er vast wel iets te regelen is als je ES abbo verdwijnt.

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.