De Afvalkoers: Vuelta 2018 !

1 2 ... 8 9 10 11
Silent Hill

Eén team zonder Yates, oftewel 600 ptn door de neus geboord. Onoverkomelijk, nietwaar Starlynk ? Mooi parcours gereden, maar zonder Yates lukt het dus niet. Plaats 9 is de jouwe !

1. Rahimns: 1680
2. Ruud Jansen: 1610
3. Dspiky: 1560
4. Ezequiel: 1560
5. Abdoe: 1472
6. Ivo001: 1222
7. Baiskeli: 1220
8. Bode80: 1102
9. Starlynk: 770

Starlynk zijn team:
KWIATKOWSKI Michal (1516)
TRENTIN Matteo (1297)
KELDERMAN Wilco (902) 40
CASTROVIEJO NICOLAS Jonathan (681)
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 500
DE LA CRUZ MELGAREJO David (562)
BUCHMANN Emanuel (556) 70
BENNETT George (451)
CONSONNI Simone (360)
VAN POPPEL Danny (287)
MAS NICOLAU Enric (285) 160
NIZZOLO Giacomo (66)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ondanks de gok met 2 tijdrijders erbij en dus minder klimmers of sprinters gaat het tot nu toe heel voorspoedig.

Fondista

Zal niks te maken hebben met het feit dat 15 etappes eindigen in een finish met een groep aanvallers van minstens 20 renners, waardoor nauwelijks iemand punten haalt in een etappe ;) ;) ;)

Pietje Precies

Ik ben nog een noobie qua 'de beste afvalkoers tactiek', maar is 681 punten aftikken voor Castroviejo niet absurd veel?

@Starlynk, dacht je na die absurde Tour van hem dat ie ook best even top-5 kon gaan rijden in de Vuelta? :p

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fondista dat werkt zeker niet in mijn nadeel ;) maar vandaag redt ik het met alle favorieten van voren ook best wel.

Laatst gewijzigd
ivo001

Nu hoef ik in ieder geval niemand meer te vrezen in de tie-break :)

Bode80

'@PP: ik heb ook Kwiat. Niet voor het hooggebergte maar omdat hij zo veelzijdig is. Ik had iets meer verwacht in de punchetappes maar hij heeft een aantal mooi klasseringen behaald in de eerste week.

Pietje Precies

Ja, die is ook verdomd duur zie ik. Maar goed, dat is denk ik wel een renner die je door zo'n spel sleept (omdat ie in super veel etappes punten scoort). Maar een Castroviejo schaar ik niet tot die categorie... zoveel punten puur voor 2 tijdritten?

Starlynk

'@Pietje: haha ja dat was niet mijn beste keuze :p Kwam eigenlijk door 4 dingen:

1. Ik was er van overtuigd dat ik alle interessante klimmers < 1000 punten al in mijn team had. Op een of andere manier heb ik per ongeluk Yates uit mijn team gehaald ergens..... Die heb ik bij al mijn andere wielerspellen wel in mijn team.. 4 sprinters had ik al in mijn team en dat vond ik wel voldoende. Dus toen had ik 7 klimmers/klassementsmannen en 4 sprinters en nog 1 plekje over en was er dus van overtuigd dat ik er geen interessante klassementsrenner bij kon krijgen voor dat geld.
2. Ik had eerst budget vrijgemaakt voor Porte in mijn team. Porte toen nog gewijzigd voor Kelderman met een PM naar Silent Hill en toen geen tijd om nogmaals naar het budget en interessante renners te kijken (anders was de Castroviejo > Yates upgrade misschien alsnog gespot en gemaakt).
3. Ik wilde er ook absoluut niet uitvliegen bij de proloog, dus wilde er daarom liever een tijdrijder bijzetten ipv bijv. een 5e sprinter of onbetrouwbare aanvaller. Dennis was te duur en Campenaerts had ik geen vertrouwen in dat ie ook de 2e tijdrit zou rijden.
4. Ik wilde de renners die ik koos over de verschillende spellen (Afvalkoers, Scorito en Sportpools) een beetje in lijn houden omdat ik anders ook niet meer wist wie ik moest aanmoedigen :D

Maar goed, zeker wat van geleerd! Giro mag ik niet meedoen, maar hopelijk in de Tour revanche :p

Silent Hill

Geen mindere teams meer in deze fase. Alhoewel, als je reeds 4 hotseats op je naam hebt ... dan weet je dat het op een bepaald moment toch stopt. Vandaag dus. Exit Bode80 !

1. Rahimns: 1660
2. Ruud Jansen: 1390
3. Dspiky: 1310
4. Ezequiel: 1310
5. Abdoe: 1230
6. Ivo001: 1040
7. Baiskeli: 1020
8. Bode80: 900

Bode80 zijn team:
KWIATKOWSKI Michal (1516)
VIVIANI Elia (1384)
TRENTIN Matteo (1297)
YATES Simon (858) 400
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629) 500
DE LA CRUZ MELGAREJO David (562)
BENNETT George (451)
CONSONNI Simone (360)
GEOGHEGAN HART Tao (329)
GONÇALVES Jose Isidro Maciel (239)
FORMOLO Davide (217)
NIZZOLO Giacomo (66)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Deze 3 dagen ben ik prima doorgekomen, 2e week overleeft... nog een keer strijden om een podium zou echt top zijn.

ivo001

Ik heb 7 van de 12 renners van Bode ook in mijn team, komt mijn einde er ook aan? De punten van Trentin had ik liever anders besteed in ieder geval.

Abdoe de enige die nog Viviani heeft, komt hij de komende 2 etappes door?

Ik zie dat mijn eigen team voor de tijdrit best belabberd is. Verwacht niet dat Bilbao nog zijn best gaat doen daarvoor, aangezien hij puur als knecht rijd en niet voor een klassement.

Dan hoop ik dat Campenaerts het beter gaat doen dan De La Cruz en Kelderman opgeteld, anders ben ik bang dat ik er toch uit zou kunnen gaan hier.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Met Campenaerts ben je bijna wel zeker van een volgende ronde, zeker nu Kwiatkowski een flinke tik heeft gehad.

Abdoe

De tijdrit wordt spannend. Door de val van Kwiatkowski en het erdoor zakken van Kelderman en De La Cruz lijkt eigenlijk alleen I Izagirre me een 'zekerheidje' onder de renners in de teams die nog meedoen. Maar Campenaerts en Oliveira verwacht ik eigenlijk ook wel goed, misschien beiden wel top 3 ofzo zelfs: net niet te lastig voor de eerste en de Movi's mogen meestal wel voluit in Vuelta-tijdritten. Dus dat wordt billenknijpen voor mijn team; hopelijk nog ergens wat sprokkelen en/of een gunstige tiebreak :)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat Campenaerts (mits hij geen last heeft van zijn valpartijen) op dit parcours uit de voeten kan. Ook in de Algarve dit jaar reed hij een prima tijdrit op een lastig parcours.

user26778

Nog 2 man te gaan om in ieder geval de giro mee te mogen doen. Denk dat ik tekort kom voor de eindoverwinning maar wie weet! Tijdrit zal een spannende dag zijn zoals hierboven al wordt aangegeven.. Ik hoop dat oliviera voluit mag en zal gaan!

Baiskeli

Tot nu toe zeer in mijn nopjes met de keuze voor Ion! In de tijdrit heb ik nog wel enigszins vertrouwen, nu hopen dat die bergetappe erna een vlucht van 20 man weggaat waarbij Benoot, Bennett of Bilbao (Ookwel mijn B-team) de benodigde puntjes binnenhalen zodat team Baiskeli aan de 4e grote ronde op rij mee kan doen!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De overige 7 ploegen hebben elk 3 dezelfde renners dus spelen eigenlijk nog maar met teams van 9

ivo001

Van mij mag je ze wegstrepen haha

S Yates, Nizzolo en Lopez

Laatst gewijzigd
user26778

Het einde van favoriet abdoe?

Silent Hill

Geen ronde zonder tijdrit natuurlijk. De eerste ging nog net, bij de 2de was het prijs. Wel ... geen prijs eigenlijk. Het einde van favoriet Abdoe inderdaad. Outch !

1. Dspiky: 760
2. Rahimns: 760
3. Baiskeli: 460
4. Ezequiel: 310
5. Ruud Jansen: 310
6. Ivo001: 130
7. Abdoe: 110

Abdoe zijn team:
QUINTANA ROJAS Nairo Alexander (1560)
VIVIANI Elia (1384)
KELDERMAN Wilco (902) 20
YATES Simon (858) 60
LOPEZ MORENO Miguel Angel (629)
DE LA CRUZ MELGAREJO David (562) 30
BUCHMANN Emanuel (556)
BENNETT George (451)
CONSONNI Simone (360)
VAN POPPEL Danny (287)
FORMOLO Davide (217)
NIZZOLO Giacomo (66)

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Abdoe eruit... die zag ik niet aankomen, was toch voor mij 1 van de favorieten

Silent Hill

En ineens is het officieel: je had Viviani helemaal niet nodig om deze Vuelta te overleven. Had ik niet gedacht. Proficiat dus aan degenen die dat goed ingeschat hadden.

Silent Hill

En ook opvallend: 5 van de 6 overgebleven teams hebben Trentin aan boord, terwijl die amper punten scoorde. Strange !

Baiskeli

Haha ja dat Trentin feitje is toch wel heel opvallend zeg.. Gek dat er geen 1 team met Viviani is overgebleven.
Morgen nog 1 dagje knallen en dan geloof ik het wel, heb niet het idee dat de eindwinst voor mijn team is weggelegd.

1 2 ... 8 9 10 11

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.