Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 11 ... 501 502
S. Morgenstern

Ik zou op basis van afgelopen seizoen niet denken aan Powless en Gesink als kanshebbers op Mt. Baldy. Mag je verder natuurlijk wel aan ze denken voor die klus, maar dan zou ik dat niet doen met het idee dat ze voor de prijzen mee gaan doen.

Laatst gewijzigd
tdola

'@veld
Ze zullen altijd minimaal twee knechten voor het vlakke meenemen, denk aan van emden en lindeman/martens/hofstede/wijnants/leezer/teunissen.
En dan kan je net zo goed een van poppel erbij nemen als die goed hersteld is na voorjaar ipv 5e klimknecht.
4 klimknechten kom je denk ik heel eind mee.

kelderfan

'@tdola
Hofstede voor 't vlakke meenemen en wat moet je met 4 man voor 't vlakke. Voor de Giro gaat in ieder geval voor de tijdritten Van Emden mee en als @vlek gelijk krijgt, dan gaan Kruijswijk en Tolhoek naar de Giro met toch wel een goede ondersteuning voor die klus.
Nu De Plus erbij is gekomen en mannen als Tolhoek en Kuss grote stappen hebben gezet, wordt 't toch wel een ander verhaal.

kelderfan

'@rahimns
Bennett zal vanwege de TdF wel met Roglic naar Romandie afreizen.
En ik zeg ook voorzichtig, want het programma moet nog worden gemaakt en pas op de 21e. klaar zijn.

S. Morgenstern

Nu De Plus erbij is gekomen en mannen als Tolhoek en Kuss grote stappen hebben gezet, wordt ’t toch wel een ander verhaal.

Klopt: met meer kwaliteit net onder de bovenkant van de selectie hoef je namelijk niet een stuk of zes klimmers mee te nemen om je kopman in de bergen goed bij te staan. Ik denk bijvoorbeeld dat Kruijswijk met Tolhoek, Gesink, De Plus en Bouwman een stuk betere klim-ondersteuning zou hebben, dan in die Vuelta waar ze hem met nagenoeg alleen maar lichtgewichten op pad stuurde. Hetgeen dus de mogelijkheid biedt om het zwakkere punt aan te pakken van zo'n selectie als die in die Vuelta.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Welke 6 klimmers gaan er dan volgens jouw mee. Ik tel er 5 met een stuk of drie niet-klimmers.
Maar serieus Kruijswijk zal met Tolhoek, De Plus, Kuss en Bouwman zeker een betere ondersteuning krijgen, dan in de Vuelta 2018; alhoewel de ondersteuning van Kruijswijk met Bennett, Kuss, De Tier niet verkeerd was.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik denk dat vijf klimmers van dat niveau meer dan genoeg is om in de bergritten koers te maken en nergens iets tekort te komen. Daarnaast zou ik inderdaad nog drie goede renners meenemen, aangezien ze met acht mogen starten. Had ik het woord niet in mijn vorige post moeten onderstrepen?

Ik verwees overigens uiteraard naar de Vuelta van 2017. Die van dit jaar zou je wel kunnen gebruiken om mijn punt verder te ondersteunen, aangezien Kruijswijk daar met kwantitatief minder klimmers, door het niveau van die klimmers toch beter omringd was dan het jaar ervoor.

Laatst gewijzigd
Fanny

Leuk verhaal op de site "indeleiderstrui.nl"over Robert Gesink en zijn Strava van de afgelopen week.

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/idl-producties/202823/gespot-op-strava-gesink-bedankt-vader-bouwman-en-ziet-af-bij-vo2max-test

Conclusie: het beest Gesink als wielrenner is goed bezig voor het komende seizoen.
Hij heeft trouwens een mooie leuke tekst en pop gemaakt voor de 25 jarige collega Jumbo renner Bouwman.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Bedankt wederom voor de link.
Leuk dat Gesink de jarige Koen nog even in 't zonnetje zet.

kelderfan

'@vlek
Quote:"Ik verwees overigens uiteraard naar de Vuelta van 2017. Die van dit jaar zou je wel kunnen gebruiken om mijn punt verder te ondersteunen, aangezien Kruijswijk daar met kwantitatief minder klimmers, door het niveau van die klimmers toch beter omringd was dan het jaar ervoor."

In 2017 Vuelta ging 't zeker met die groep lichtgewichten toch naar behoren. Juist toen hebben zij laten zien, dat TLJ met die 4 jonge talenten geen miskoop hadden gedaan. Maar het is juist, dat Kruijswijk beter was omringd door het gestegen niveau van de klimmers in de laatste versie van de Vuelta. Toch kwam hij in de problemen, doordat Bennett 't even niet meer had en Kuss duidelijk aan de 3 weken moest wennen. Dus kwam hij toch nog een klimmer te kort.

S. Morgenstern

Waar kwam hij in de problemen?

kelderfan

Quote:"Waar kwam hij in de problemen?"

Als ik 't nog voor mij zie in rit 20 Veuelta 2018. Elke renner heeft 't wel eens moeilijk en juist in die rit kon hij de aanvallen niet meer alleen beantwoorden. Dan heb je steun nodig van een teamgenoot. Bennett, Kuss en De Tier konden niet meer mee in de finale. Daarom is jouw idee om Tolhoek de Giro/Vuelta te laten rijden een goed idee.

Gezien de renners, die TJB heeft, is een 5/3 in de Giro en Vuelta de beste oplossing,;)

S. Morgenstern

Man tegen man in de problemen komen los je zelden op met knechten. Enkel uitzonderlijk goede, waarmee genoemde rit dus geen argument kan zijn waarmee aangetoond zou worden dat een vijfde klimknecht nodig zou zijn.

Kruijswijk (of Roglic) in de Giro met vier goede klimknechten op pad sturen is inderdaad meer dan genoeg. Daar hoeft niet nog een lichtgewicht bij.

De selectie voor de Vuelta lijkt me verder nogal afhankelijk van de speerpunten die ze daar hebben. Daar op dit moment al dogmatisch een verhouding op plakken lijkt me onzinnig.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Dan zijn wij het toch eens, dat Roglic en Kruijswijk met ieder 4 klimknechten goed worden ondersteund.
Dat de Vuelta afhankelijk van de speerpunten later wordt ingedeeld lijkt mij duidelijk. Mijn punt is niet, dat er in elke GT de dogmatische 5/3 wordt gehanteerd.
Alles zal afhangen van hoe de TdF wordt ingevuld. Gaat Groenewegen zijn trein meekrijgen, dan zal Kruijswijk misschien wel kiezen voor de Giro en Vuelta.

kelderfan

Trouwens de Vuelta wordt ook weer een leuk verhaal voor Kruijswijk. zie cyclingnews.
Met 8 aankomsten op de top wordt 't voor de klimgeiten een waar festijn.
Dus de invulling voor de Vuelta wordt nog leuk en geen pretje voor de sprintploeg.

S. Morgenstern

Kruijswijk (of Roglic)...

kelderfan

Roglic lijkt mij de man voor de TdF met zeker Bennett en Gesink.
Dus ja Kruijswijk, die nog wat heeft recht te zetten in de Giro en nu ook in de Vuelta; maar, ja de Teamleiding kan besluiten, dat Roglic en Kruijswijk de TdF wederom samen gaan doen.

Yeez

Hele logische redenering..

Romāns Vainšteins

Ik las net dat Tank zijn bio uitkomt. Zouden er al hier en daar gaan bibberen ?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zijn bio is al een week uit.... volgens mij valt het met het bibberen wel mee.

Hermannmg

De bio van Tankink gelezen. Valt inderdaad wel mee met het bibberen, hij heeft het alleen over nieuwe trainingsmethodes die hij niet onderschrijft (nuchter trainen) en de contractonderhandelingen met Plugge die hij niet als prettig heeft ervaren. Tankink beschrijft dat recentelijk er veranderingen ten goede zijn opgetreden mbt het contact met de renners en de contractonderhandelingen: Plugge heeft hierin een stapje teruggedaan, dit valt nu onder het takenpakket van Zeeman.

Laatst gewijzigd
JoaJoch

Klinkt meer als Tankink die niet (meer) super professioneel met zijn vak bezig was en daardoor wat moeite had met de verdere professionalisering van de ploeg met betrekking tot trainen en het niet zomaar lukraak uitdelen van contracten.

user26777

Tjalingii had dezelfde ervaring met Plugge, hij kon destijds nog een contract krijgen maar hij heeft Plugge keihard uitgelachen v.w.b. het voorstel en bedankt voor de "eer".

Hermannmg

'@JoachimAgostinho bron?

Yeez

Zeeman lijkt me ook wat proffesioneler overkomen m.b.t. Contracten en de plannen er omheen

1 2 ... 11 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.