'@Kelderfan Blijkbaar lees jij toch echt dingen anders dan dat ik ze lees. Als eerste is het duidelijk dat de ploeg voor het klassieke voorjaar de ploeg al had versterkt met oa Teunissen en ook Martin die zeker in die periode een rol zal krijgen, ik bedoel hij kan niet elke dag tijdritten of ploegentijdritten rijden. Dat ook Danny zich nog meer zal richten op de klassiekers is ook geen verrassing. Maar dit speelde natuurlijk allemaal voordat Van Aert vrijkwam. Die zal (als alles opgelost is en de ploeg zeker weet dat een vervroegde komst naar de ploeg hun niet in de kont zal bijten) netjes worden ingepast.
Verder lees ik nergens dat het programma voor komend jaar al vast staat, letterlijk zegt hij zelfs dat ze genoeg opties hebben voor de grote rondes voor komend jaar en dat hij niet uitsluit dat Kruijswijk, Roglic en Groenewegen volgend jaar weer aan de start staan in de Tour. Maar dat betekent dus dat er nog niets vaststaat. Met een planning voor de komende 5 jaar bedoelt hij de grote lijnen, hoe de ploeg en de renners zich moet gaan ontwikkelen en moet doorgroeien. Dat heeft niets te maken met de jaarplanning, daar gaan ze echt pas tot in detail in december mee aan de slag.
De 21e is de teampresentatie, dan zal er wel meer nieuws bekend gemaakt worden of bekend zijn. Blijkbaar hebben ze geen haast met eventueel sponsornieuws. Veel mensen binnen de ploeg (ook vanuit de begeleiding) is op dit moment nog op vakantie dus ook wel logisch dat het wat stil is.
Als Froome, Thomas en Dumoulin voor de Tour kiezen (waar het momenteel op lijkt) zal de Giro kopman van Jumbo (Kruijswijk of Roglic) bij de favorieten voor de eindoverwinning horen. Ik hoop dat Jumbo in dat geval in de Giro zich geheel op het klassement van hun kopman richt en geen sprinter meeneemt.
Naast Froome en Dumoulin (en in mindere mate Thomas) zijn er wel meer kleppers, en in dat rijtje zou Kruijswijk en/of Roglic inderdaad komen te staan.
Maar het zou best kunnen dat Lopez, Yates/Chaves, Aru, Nibali, Landa en Bernal zich bijvoorbeeld richten op de Giro. Dan ben je niet direct dé topfavoriet. Dan wordt het wel een mooie open koers verwacht ik.
Qua wel of geen sprinter meenemen, verwacht ik niet veel verschil. Een klassementstrein van 8 man werkt toch ook niet en een Van Poppel kan echt wel zijn steentje bijdragen indien nodig. Ik heb er juist van genoten dat TLJ op alle vlakken kon meespelen in de grote rondes afgelopen jaar.
wat mij betreft naar de Giro: Kruiswijk, Bennett, De Plus, DeTier, Bouwman, Kuss, Powless en Van Poppel. De laatste moet het dan in de sprintetappes maar allleen opknappen, wat vorig jaar de facto ook bijna steeds het geval was. En dan de Tour: Roglic, Kruiswijk, Tolhoek, Gesink, Martin, Roossen, Teunissen en Groenewegen.
'@veld; ben je dan niet volledig uit balans op het vlakkere werk? Wie corrigeert een waaier? Wie beult op het vlakke? Wie loodst door het peloton? Alleen Bouwman? Neem dan Teunissen en/of van Emden mee. Heeft van Poppel eventueel ook nog wat aan. Wat mij betreft Powless lekker in de Vuelta laten debuteren dan.
Zij kunnen natuurlijk jouw idee volgen, maar een team om Van Poppel bouwen lijkt een zwaktebod.
Juist Danny Van Poppel doet 't beter zonder trein, maar kan wel een steentje bijdragen in de ondersteuning.
Je1e. idee lijkt mij wel een goed verhaal om 't team rondom Kruijswijk en Tolhoek te bouwen voor de Giro.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.