Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 10 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Blijkbaar lees jij toch echt dingen anders dan dat ik ze lees. Als eerste is het duidelijk dat de ploeg voor het klassieke voorjaar de ploeg al had versterkt met oa Teunissen en ook Martin die zeker in die periode een rol zal krijgen, ik bedoel hij kan niet elke dag tijdritten of ploegentijdritten rijden. Dat ook Danny zich nog meer zal richten op de klassiekers is ook geen verrassing. Maar dit speelde natuurlijk allemaal voordat Van Aert vrijkwam. Die zal (als alles opgelost is en de ploeg zeker weet dat een vervroegde komst naar de ploeg hun niet in de kont zal bijten) netjes worden ingepast.

Verder lees ik nergens dat het programma voor komend jaar al vast staat, letterlijk zegt hij zelfs dat ze genoeg opties hebben voor de grote rondes voor komend jaar en dat hij niet uitsluit dat Kruijswijk, Roglic en Groenewegen volgend jaar weer aan de start staan in de Tour. Maar dat betekent dus dat er nog niets vaststaat. Met een planning voor de komende 5 jaar bedoelt hij de grote lijnen, hoe de ploeg en de renners zich moet gaan ontwikkelen en moet doorgroeien. Dat heeft niets te maken met de jaarplanning, daar gaan ze echt pas tot in detail in december mee aan de slag.

Laatst gewijzigd
jvh93

https://www.indeleiderstrui.nl/nieuws/algemeen-nieuws/201736/vijfjarenplan-team-jumbo-tolhoek-en-kuss-combineren-vrije-rol-met-rol-als-knecht

tendam

'@jvh83
In de Leiderstrui is een kutsite, die alleen nieuws van andere sites kopieert en als ze zelf met iets komen is het fake news. Dit is ook gewoon weer een berichtje van Cyclingnews.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Ten dam dit is vaak inderdaad het geval. Maar nu verwijzen ze tenminste wel netjes naar cyclingnews als bron.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook het contract met Tacx is voor 5 jaar verlengd (ook voor de schaatsploeg)

https://www.teamlottojumbo.nl/wielrennen/tacx-komende-vijf-jaar-partner-team-jumbo?utm_source=t.co&utm_medium=referral

Skele

Wat was er eigenlijk nog zo spannend in het psv stadion?
Ik dacht dat er groot nieuws ging komen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De 21e is de teampresentatie, dan zal er wel meer nieuws bekend gemaakt worden of bekend zijn. Blijkbaar hebben ze geen haast met eventueel sponsornieuws. Veel mensen binnen de ploeg (ook vanuit de begeleiding) is op dit moment nog op vakantie dus ook wel logisch dat het wat stil is.

dimitri.van.boxstael

'@rahimns Vakantie? Hebben intussen al een pittige team-building gehad met de staf bij de Luchtmobiele Brigade in Schaarsbergen ... Op slag ontwaakt uit de vakantie ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@dimitri een paar dagjes bij de LMB is toch als een vakantie voor jullie ;)

Van mij mag het wel weer beginnen hoor... kan niet wachten op het nieuwe wielerjaar.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het eerste trainingskamp van Team Jumbo is van 12 tot 20 december in de omgeving van Girona.

dimitri.van.boxstael

'@rahimns ... 2,5 pittige dagen gehad maar wel leuk! Nog anderhalve maand en de wielen draaien alweer voor echt! ;)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We hopen weer op een mooi jaar @Dimitri, hopelijk kan je af en toe hier wat blijven posten. Altijd leuk om vanuit te ploeg hier wat te lezen. Geef gerust je mening.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Leuk filmpje met Sepp Kuss over zijn eerste grote sportliefde ... nr 26

https://youtu.be/jdnPWDtxBDA

Laatst gewijzigd
kelderfan

Blijf posten denk ik zomaar. Die Sepp Kuss gaat 't doen aankomend seizoen.
Hopelijk komen er weer leuke foto's van dat trainingskamp met mogelijke verrassingen.

ghostwriter

Als Froome, Thomas en Dumoulin voor de Tour kiezen (waar het momenteel op lijkt) zal de Giro kopman van Jumbo (Kruijswijk of Roglic) bij de favorieten voor de eindoverwinning horen. Ik hoop dat Jumbo in dat geval in de Giro zich geheel op het klassement van hun kopman richt en geen sprinter meeneemt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@ghostwriter
Laat 't dan Kruijswijk zijn met een goede ondersteuning die de Giro gaat doen; want wat @vlek eens aangaf, dat juist Kruijswijk de combi Giro met de TdF wel goed zou kunnen doen.
@rahimns
Wat wil je zeggen?

Witte Trui

Naast Froome en Dumoulin (en in mindere mate Thomas) zijn er wel meer kleppers, en in dat rijtje zou Kruijswijk en/of Roglic inderdaad komen te staan.
Maar het zou best kunnen dat Lopez, Yates/Chaves, Aru, Nibali, Landa en Bernal zich bijvoorbeeld richten op de Giro. Dan ben je niet direct dé topfavoriet. Dan wordt het wel een mooie open koers verwacht ik.

Qua wel of geen sprinter meenemen, verwacht ik niet veel verschil. Een klassementstrein van 8 man werkt toch ook niet en een Van Poppel kan echt wel zijn steentje bijdragen indien nodig. Ik heb er juist van genoten dat TLJ op alle vlakken kon meespelen in de grote rondes afgelopen jaar.

veld

wat mij betreft naar de Giro: Kruiswijk, Bennett, De Plus, DeTier, Bouwman, Kuss, Powless en Van Poppel. De laatste moet het dan in de sprintetappes maar allleen opknappen, wat vorig jaar de facto ook bijna steeds het geval was. En dan de Tour: Roglic, Kruiswijk, Tolhoek, Gesink, Martin, Roossen, Teunissen en Groenewegen.

Witte Trui

'@veld; ben je dan niet volledig uit balans op het vlakkere werk? Wie corrigeert een waaier? Wie beult op het vlakke? Wie loodst door het peloton? Alleen Bouwman? Neem dan Teunissen en/of van Emden mee. Heeft van Poppel eventueel ook nog wat aan. Wat mij betreft Powless lekker in de Vuelta laten debuteren dan.

kelderfan

Is een opstelling voor de Giro met een vrijbuitersopstelling geen mogelijkheid?
Ik denk dan aan Tolhoek met Kuss, De Plus, De Tier, Bouwman, Van Emden, Van Poppel en Lindeman/Van Aert?

Dan kunnen Roglic, Kruijswijk en Bennett zich een keer volledig richten op de TdF.

S. Morgenstern

Ze hebben twee renners die in de Giro mee zouden kunnen doen om de winst. Lijkt me sterk dat ze het een goed idee vinden om geen van beide op te stellen. Het is echter wel een mogelijkheid. Zoals het ook een mogelijkheid is om er te starten met een ploeg grotendeels rond Van Poppel.

kelderfan

Zij kunnen natuurlijk jouw idee volgen, maar een team om Van Poppel bouwen lijkt een zwaktebod.
Juist Danny Van Poppel doet 't beter zonder trein, maar kan wel een steentje bijdragen in de ondersteuning.
Je1e. idee lijkt mij wel een goed verhaal om 't team rondom Kruijswijk en Tolhoek te bouwen voor de Giro.

kelderfan

Mt. Baldy staat weer op het programma bij de Tour of California. Mag ik dan voorzichtig denken aan Powless en Gesink voor die klus.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

of aan Tolhoek, Kuss, De Tier, De Plus, Bennett ...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 10 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.