Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 9 ... 501 502
Yeez

Wout van Aert die op twitter een bericht liked dat hij zelf verklapt in Januari al voor Jumbo te fietsen. Leuk om te zien. Ook het interview.

Yeez

Het wordt stilaan duidelijk: Wout Van Aert rijdt vanaf januari voor LottoNL-Jumbo, dat laat hij toch verstaan aan onze @MerijnCasteleyn. bit.ly/2DYetZT

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@jessevdalen
Bedankt voor 't delen. Mooi dat er schot zit in de zaak.
Nu nog Clement en de sponsoren?

jvh93

Dat zal allemaal komende maand wel bekend gemaakt worden. Dan hebben ze naast het schaatsen ook nog wat nieuws mbt de wielerploeg achter de hand

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploegenpresentatie lijkt me een prima moment.

ghostwriter

Het zou prachtig zijn als tijdens de ploegenpresentatie bekent wordt gemaakt dat Van Aert heeft getekend en Crelan zich als tweede naamsponsor aan de ploeg heeft verbonden. Ik kan niet wachten om te zien hoe Wynants, Van Emden, Martin, Leezer, Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen, Van Aert en Eenkhoorn het in de Vlaamse (semi-)klassiekers gaan doen. In de breedte heeft de Jumbo ploeg nu misschien wel de sterkste ploeg voor de Vlaamse (semi-)klassiekers. Alleen moeten er nog één of twee bij de wereldtop gaan horen voordat ze ook daadwerkelijk podiumplaatsen zullen behalen in de de zwaardere Vlaamse klassiekers. In de semi-klassiekers en de wat minder zware klassiekers zal dat wel al mogelijk zijn.

Laatst gewijzigd
jvh93

Richard Plugge plaatst zojuist ook wel een hele subtiele hint op twitter:

Welke Belgische topper komt jumbo versterken in het voorjaar? met een link naar een vacature van Jumbo voor een accountmanager in Belgie ofso

Fanny

Vandaag hoop ik bij de boekpresentatie (TANK) van de inmiddels gestopte good old TLJ renner Bram Tankink te zijn.
Ik raad elke wielerliefhebber en met name de TLJ fans aan dit boek te kopen/lezen van deze toch markante persoonlijkheid als (super) knecht/wegkapitein in zijn 18 jarige prof wielercarrière.
Tankink is voor mij altijd een grappige en goedlachse renner, met zijn positieve kijk op de koers en zijn leven hierin.
Het boek Tank is volgens de recensies een boek met opmerkelijke wielerverhalen en avonturen die hij op de fiets meemaakte.

https://www.tubantia.nl/sport-regionaal/een-keiharde-val-been-kapot-maar-eerst-nieuwe-fiets-voortankink~a5087732/

https://www.tubantia.nl/doe-mee/bram-tankink-angst-en-twijfels-van-een-lolbroek~a2275e86/

http://hetiskoers.nl/recensie-tank-ralph-blijlevens/

kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor 't delen en dat boek ga ik zeker kopen. Die Tank ga ik echt missen in 't peloton.
@jvh93
Dat is een inkoppertje, maar om dan te wachten tot 21 december lijkt mij "te" voor de volgers.;)
Het veldrijden krijgt een vervolg in de AGR met Mathieu en Wout.

Laatst gewijzigd
jvh93

Ik verwacht ook niet dat ze gaan wachten tot 21 December eerlijk gezegd. Waarschijnlijk willen beide partijen dit gewoon zo snel mogelijk bekend maken

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Deel 4 van het jaaroverzicht: samenwinnen

https://youtu.be/spD4ergzSbA

jvh93

Ik vind deel 4 een beetje tegenvallen. Als het al samenwinnen is, had dan wat meer filmpjes van overwinningen gezien, zeker aangezien ze voldoende mooie overwinningen hebben geboekt dit seizoen

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 ik denk dat ze niet zomaar al die beelden mogen gebruiken. Zal dus met ook een kostenplaatje te maken hebben.

kelderfan

Die overwinning van Primoz in de TdF is echt de mooiste van dit seizoen. Dus daar mag 't team blij mee zijn.

Wout Van Aert krijgt niet alleen Mathieu van der Poel in de AGR, maar ook in Dwars door Vlaanderen zien de heren elkaar weer terug. Gelukkig heeft Wout de betere ondersteuning. Dat wordt nog een leuk voorjaar.

Laatst gewijzigd
tendam

De ondersteuning zal het verschil niet gaan maken. Van der Poel weet zijn weg wel te vinden door het peloton.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

We weten nog niet eens officieel dat Van Aert komt, laat staan wat zijn programma zal zijn.

kelderfan

Ja, dat is bekend toch. Op 21 december a.s. wordt 't officieel. Maar dan moet de baas ook niet mee doen met de volgers om hintjes te maken.;)
@tendam
In het veldrijden ja, dan heb je geen knechten nodig. Maar bij 't Vlaamse werk ligt dat toch een tikkie anders.
Deel 4 is toch een mooi voorbeeld, dat je met steun ver kan komen. Dus wat mij betreft houden die combi Roglic en Kruijswijk al is dat natuurlijk bij het GT-gebeuren.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij deelde Plugge gewoon een linkje naar een functie bij de Jumbo, dat jij daar iets anders achter wilt zoeken. Richard weet wel weer de juiste snaar te raken blijkbaar ;) Maar dan nog is niets zeker over een programma voor Van Aert.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ik denk dat Jvh93 't beter ziet. Want waarom denk je dat 't programma niet zeker is voor Wout Van Aert; want zelf zegt hij, dat hij net als Mathieu aan 't trainen is voor het veldritseizoen en voor het komende voorjaar.
Dan weet jij toch ook wel, dat de Vlaamse klassiekers een belangrijk deel uitmaakt van dat komende voorjaar?
Hij wil ook mee naar de Giro!

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan hij heeft zelf nog niet eens gesproken met de ploegleiding en die gaan pas komende maand het programma maken voor hun renners. Natuurlijk gaat hij (waar dan ook) koersen van het voorjaar maar dat betekent toch niet dat hij alles gaat rijden. Hij zal van alles willen maar daarin is hij niet de enige. Hij zit straks niet meer in een eenmansploegje. Laten gewoon eens rustig afwachten op wat nieuws voordat we hem al laten vechten met Mathieu.

tendam

'@kelderfan
Ik heb het natuurlijk niet over het veldrijden... maar bv. wel over het NK op de weg, dat Van der Poel praktisch in z'n eentje won.

kelderfan

'@tendam
Ene Mike Teunissen heeft onze Mathieu ook het nakijken gegeven met zijn team RDT.
Dat Mike 't niet kon afmaken door een stuurfout van zijn lead-out is ook een gegeven,
Dus dat Mathieu 't zo maar even gaat doen, is nog de vraag.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wanneer dan.... zijn die elkaar tegen gekomen dan in die jaren ??

kelderfan

National Championships 2014 met o.a. Timo Roosen, Lennard Hofstede en Mike Teunissen* met een DNF.
Die door een foutje van zijn lead-out Piotr Havik ten val kwam in volle finale.
Mike had gewonnen, als hij niet ten val was gekomen en daar had Mathieu van der Poel alle moeite mee.
Vraag 't Mike Teunissen maar eens, als je die weer tegenkomt.;)

kelderfan

Quote:cyclingnews; Zeeman: "While Van Aert remains a potential signing, the team have already bolstered their Classics armoury with the signing of Mike Teunissen from Sunweb and Tony Martin as a useful back-up. Danny van Poppel's programme will also change, with the Dutch rider focusing more on the Classics."

Wat hier al eerder is gemeld, zal Danny Van Poppel worden ingezet om de Vlaamse klassiekers te rijden met Mike Teunissen. De rol van Martin wordt gezien als back-up voor die klassiekers; dus kan hij zich beter richten op de ITT's e/o TTT's {ik denk dat met Van Emden}.

Wout Van Aert is nog niet duidelijk, maar de plannen zijn al gemaakt en rond {@rahimns} met accenten op Kuss en Tolki, die ook kopman worden in een aantal koersen, naast hun ondersteunende rol.
De kopmannen zijn Roglic en Kruijswijk met ook Bennett natuurlijk met ook kopmanschap in verschillende rondes.

1 2 ... 9 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.