"Waarom dan? Kun je de connectie uitleggen tussen een overleg over de trainingsaanpak (wat ieder trainer met zijn renner regelmatig zal hebben, zeker met nieuwe renners) en jouw wens om hem te koppelen aan één exclusieve trainer?"
Quote:velonews;"Kuss admits he struggled, mentally and physically, feeling as if he never could get his head or legs where they needed to be. Nevertheless, the mellow Kuss kept plugging away, doing the things his team suggested he do. Finally, after the Criterium du Dauphiné, where Kuss feels he rode fairly well, he sat down with the team to discuss where he was at and where he wanted to go. “I said, ‘This is kind of the direction I want to go with training the next few months — maybe we can try to incorporate some of these things, let’s not do X and Y anymore, let’s try something different based on what has worked and what hasn’t in the spring,’” Kuss remembered telling his coaches.
Ik maar denken, dat je 't verhaal hebt gelezen.
"Wat ontbreekt er in de huidige situatie en welke verbetering verwacht je te bereiken?"
Ik denk, dat de trainers er wat dichter op moeten gaan zitten, zeker als een jonge renner probleempjes heeft.
Maar leg jij eens uit wat de huidige situatie inhoudt?
Waar blijkt dan uit dat ze er niet dicht op hebben gezeten? Ik lees daar helemaal niets over. Jij wel?
De huidige situatie is er een waarin Kuss een reuze sprong vooruit heeft gemaakt in zijn debuutseizoen. Dat heeft hij gedaan (in samenspraak) met begeleiding vanuit de ploeg. Zelf spreekt hij over een gezonde relatie met zijn trainer. Jij zult dus een hele goede aanleiding moeten hebben om daarin ruimte voor verbetering te zien.
Teksten quoten zonder die aanleiding aan te wijzen heeft geen zin. Vertel gewoon wat er niet goed zou zijn aan de huidige situatie en verbindt dat vervolgens logisch met je suggestie om hem een eigen trainer te geven. Waarbij het overigens ook nog steeds onduidelijk is wat die suggestie nu precies zou inhouden en waarin het zou verschillen met de huidige situatie.
'@Wielerfan1987
Bedankt voor de link naar Tolhoek en het is weer leuk om te lezen, dat Kuss en Tolhoek niet meer onder de radar kunnen meefietsen.
Er wordt nu op die jongens gelet. Het zou nog mooier kunnen worden, als Tolhoek en Kuss direct het kopmanschap samen zullen delen in de komende Giro. Maar dat zal wel te snel gaan.
Tolhoek als tweede kopman naar de Giro acht ik niet onmogelijk. Kuss lijkt me nog wat te vroeg als kopman, die heeft nog geen enkele grote ronde gereden waarin hij een hoog niveau haalde over de drie weken. Lijkt me dat hij eerst nog wat mag laten zien in kleinere Europese koersen voordat hij voor zo'n rol in aanmerking komt.
Quote: "Wie auch immer diese Entscheidungen ausgehen, Martin wird bei der Tour de France ein wichtiger Helfer von Primoz Roglic sein, der nach Platz vier in diesem Jahr bei der nächsten Ausgabe zu den Topfavoriten auf das Gelbe Trikot in Paris gehört." Een tipje!
Roglic krijgt in de TdF in iedergeval Tony Martin mee voor de ondersteuning. bron: Radsport-News.com
Die laatste zin wordt niet weggezet als een quote maar lijkt eerder een gevolgtrekking die de auteur zelf maakt. Eerder in het artikel wordt idd de manager aangehaald. Verder lijkt me sterk dat als pas in december met de renners hun programma wordt besproken een manager van een nieuwe renner al weet wat hij gaat rijden.
Natuurlijk wordt er gesproken over doelen en persoonlijke ambities maar er zal daar niet gezegd zijn dat hij Roglic zal vergezellen in de Tour, terwijl er nog geen route bekend was en de programma's nog gemaakt moesten worden. Er zal best besproken zijn wat zijn rol eventueel in een grote ronde zal zijn, waarbij vooral de ploegentijdrit een belangrijk onderdeel zal zijn voor hem. Maar de rest is natuurlijk nog niet bekend. Dus om hieruit te concluderen dat Roglic met zekerheid naar de Tour gaat vindt ik iets te kort door de bocht.
'@rahims: de route van de Tour is volstrekt onbelangrijk voor de vraag of Jumbo Roglic en/of Martin meeneemt. Kan me goed voorstellen dat met beide (en bij Martin zelfs formeel bij de contractonderhandelingen) is afgesproken dat ze ijs en weder dienende zullen starten in de Tour.
Roglic heeft recent aangegeven dat hij nog niet weet of hij de giro of tour rijdt. Als beste klassementsman verwacht je m waarschijnlijk in de tour, maar wellicht schat hij het giro parcours (iom teamleiding) zo in daar een gooi naar de overwinning te doen, en met de tijdritten mogelijk meerdere etappe overwinningen. De Vuelta met zijn aankomstklimmen zou hem trouwens ook moeten passen (beter dan kruijswijk en die werd 4e....)., dus die combi is ook niet onmogelijk.
Dat Tony Martin in de tour gaat rijden, mits in vorm, lijkt me zeer voor de hand liggend. Sterke man in ploegentijdrit waar jumbo minder tijd wil verliezen, kan eindeloos op kop sleuren voor groenewegen, en kan in goede doen in middelgebergte zijn werk doen voor de kopmannen.
Dus Bennett heeft al een optie gegeven en ook andere mogelijkheden besproken, hetzelfde geldt voor Roglic die heeft aangegeven dat het hem om het even is waar hij aan de start staat en dat hij daar ook samen met Steven wel uit komt. In december gaan ze met elkaar om tafel en zullen ze er met de ploegleiding wel uitkomen, maar ik durf er nu nog geen uitspraak over te doen het kan nog alle kanten op.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.