Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 7 ... 501 502
kelderfan

Dank voor de link en hopelijk komt er snel schot in de zaak. Want voor team Jumbo is 't niet goed, dat 't zo lang moet duren en ook voor Wout is 't niet goed; gezien zijn presteren bij 't veldrijden.
@jvh93
Die planning had wel betrekking op 't jaar 2018; dus ik verwacht ook niet, dat 't 4e. deel over 2019 gaat. Maar het geeft misschien wel inzicht, hoe 't samenstellen in zijn werk gaat. Afgelopen seizoen hebben zij vaak de voorkeur aan de sprinttrein gegeven. {zie o.a. PAR/NCE}. Nu Tolhoek en Kuss aan de deur kloppen wordt er hopelijk meer gekeken naar de kopmannen en dan bedoel ik Roglic, Kruijswijk, en daaronder/daarnaast ook Bennett, Tolhoek en Kuss.

S. Morgenstern

Afgelopen seizoen hebben zij vaak de voorkeur aan de sprinttrein gegeven. {zie o.a. PAR/NCE}.

Zo'n beetje de enige WT-koers waar ze zonder klassementsrenner zijn gestart....

De enige andere die me nu te binnen schiet was de Dauphine, maar dat had niets te maken met de aanwezigheid van een sprinttrein. Volgens mij is je punt dus op geen enkele manier hard te maken.

kelderfan

George Bennett gaat wederom onder 't mes, om 't probleem met zijn zijsteek op te lossen. Dat betekent voor hem geen TDU. Tevens gelooft hij net als ik, dat de TdF door hem met Roglic en Kruijswijk kan worden gereden. bron: cyclingnews.

kelderfan

'@vlek
Je hebt 't moeilijk, dat begrijp ik, maar je vergeet voor 't gemak ook de T/A.

gardeyn

Bennett en Roglic, misschien?
De een 9e, de ander pech, maar wel een etappe?

Yeez

Bennett moet eventueel onder het mes, maar gaat zich eerst weer laten onderzoeken @kelderfan.

S. Morgenstern

Tirreno werd inderdaad verreden met twee klassementsrenners Roglic en Bennett. De eerste verloor echter zijn klassement door de mechanische pech bij die massale valpartij en zijn onoplettendheid in die bergrit.

Ik denk dat je nog even verder zult moeten zoeken om reëele kansen voor Tolhoek en Kuss in de knel te zien komen dankzij die verfoeide sprinttrein.

ghostwriter

Ik vraag me af of Bennett door zijn blessure niet beter de grote rondes links kan laten liggen en zich geheel te richten op klassementen in kleine rondes (zonder een tijdrit). Natuurlijk zou dat een hele moeilijke keuze zijn maar als hij daardoor meer succes behaald en minder last heeft van deze chronische blessure lijkt het me geen slechte keuze.

kelderfan

'@ghostwriter
Ik begrijp je verhaal; alleen afgelopen seizoen reed Bennett de Stade?, de Tirreno Adriatico en Volta Ciclista a Catalunya.
Dat was kennelijk te veel van het goede achter elkaar.
Misschien beter TDU, UAE en dat Catalunya. Nu er meer renners zijn, die de klassementsmannen kunnen ondersteunen, kan hij wat meer rust inbouwen. Als hij met Roglic, Kruijswijk en Gesink de TdF gaat doen, dan zou ik hem maar 1 GT laten rijden, maar de wat kleinere rondes zoals de ToC, TdP, Tour of Danmark {Deen in de ploeg} en/of Deutschland Tour {Martin}.

Loek de Rooij

Je vergeet Yorkshire. Wie moet daar dan kopman zijn?

kelderfan

't is geen kwestie van vergeten; de oplossing is Wout Van Aert met hopelijk weer Groenewegen naar de Tour de Yorkshire.

Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat hij in die periode op hoogtestage gaat.

kelderfan

Bennett jazeker

Poeksel

https://www.velonews.com/2018/11/news/inside-sepp-kusss-dominant-victory-at-the-tour-of-utah_481551

Kuss vertelt o.a. dat hij op een gegeven moment besloot zijn eigen gang te gaan qua training. Dat pakte goed uit in Utah.

kelderfan

'@Poeksel
Bedankt voor de link en het is weer leuk om te lezen. Die Sepp Kuss lijkt mij een groeibriljantje.
Die moet echt een eigen trainer krijgen bij 't team. Hij heeft kennelijk meer succes met zijn manier van trainen.

Hopelijk gaat hij de Giro doen, want hij kan die zeker aan en kan dan Utah rijden. Misschien wat voor Gesink om dat te rijden in voorbereiding op de Canadese klassiekers. Verder zou ik Daan Olivier aan Kuss koppelen wat route betreft.

Rahim Vlasblom
admin

Waarom moet hij een eigen trainer krijgen? Misschien een aangepast trainingsprogramma die beter bij hem past, maar ze gaan echt niet een trainer in dienst nemen alleen voor hem. En waarom moet er een renner aan hem gekoppeld worden. Laten we nou niet overdrijven, hij moet eerst maar eens laten zien dat hij ook zo kan koersen buiten Utah.

S. Morgenstern

Het 'gegeven moment' was tijdens een evaluatie van het voorjaar met zijn trainers, waarna hij ook niet volledig zijn eigen gang is gegaan.

kelderfan

Wat is daar nu overdreven aan. Ik zeg toch niet een eigen trainer van buitenaf en die Sepp Kuss heeft laten zien, dat hij nog beter kan, dan het 1e. jaar bij 't team.
Daan Olivier heeft voor zijn val/blessure toch aangegeven, dat hij met Sepp Kuss goed heeft kunnen trainen in Boulder.
Ook heeft Daan in de ToC goed gereden voor toen Bennett.

.

Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat er wel meer renners prima met elkaar kunnen trainen, maar dan hoef je nog geen renners aan elkaar te koppelen. En dat heeft zeker geen zin als Kuss baat heeft bij een ander trainingsprogramma, want dat zal misschien dan wel niet bij Daan passen. Daan en ook andere renners zullen heel dienstbaar kunnen zijn voor heel veel kopmannen. En of Kuss ooit echt in staat zal zijn om in die positie te komen zal hij eerst nog maar moeten laten zien, dat kan niet op basis van alleen de ToU.

kelderfan

Dat zal Sepp Kuss wel laten zien; maar hebt geduld en wacht maar af.;)

tendam

Het voornaamste lijkt me dat Kuss op dieet is gezet. Kijk maar eens een video van dit voorjaar, en dan eentje van Utah. Het lijkt wel een andere renner.

In de Dauphiné was dat al te zien, daar reed hij ook al goed. Dus vóórdat hij terugkeerde naar de States.

S. Morgenstern

Ik zeg toch niet een eigen trainer van buitenaf

Wat zeg je dan wel? Dat een van de trainers van TLJ zich exclusief met Kuss bezig moet gaan houden?

kelderfan

"Wat zeg je dan wel? Dat een van de trainers van TLJ zich exclusief met Kuss bezig moet gaan houden?"

Ja, als je 't hebt gelezen. Hij heeft 't erover, dat hijzelf trainingstips heeft ingebracht in een gesprek met zijn coaches!
Dus lijkt mij niet onverstandig om 1 trainer/coach voor hem aan te wijzen.

@tendam
Heb je dat ook bij Daan Olivier geconstateerd?
Dat hij wat strakker staat lijkt niet verkeerd. Het zal ook met de trainingsaanpak te maken hebben. Hij moest wat meer doen door zijn selectie voor de Vuelta.

S. Morgenstern

Waarom dan? Kun je de connectie uitleggen tussen een overleg over de trainingsaanpak (wat ieder trainer met zijn renner regelmatig zal hebben, zeker met nieuwe renners) en jouw wens om hem te koppelen aan één exclusieve trainer? Wat ontbreekt er in de huidige situatie en welke verbetering verwacht je te bereiken?

Laatst gewijzigd
xistnc

Tjonge, het moet niet gekker worden. Een renner die zelf inbreng heeft in zijn trainingsaanpak? Nooit eerder meegemaakt.

1 2 ... 7 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.