Rustig dagje hier. Niks te melden waarschijnlijk en over de opstellingen al redelijk eens.
Of missen jullie de column van Van Aert ook zo.
Ik surf me rot naar nieuw sites om zo mogelijk alle nieuwtjes over Wout van Aert, Wijnants en De Plus en de Tier niet te missen. Zal het allemaal weer goedkomen? Wordt vervolgd
Het is toch wel leuk om te horen, dat Grisha Niermann al tijdens de Pays Vasco kon vertellen dat Roglic zich gaat laten zien in grote rondes.
@simplex
Lijkt mij duidelijk, dat er nog wel enige discussie komt over de bezetting van de GT's; maar Roglic ligt met stip voor om de TdF 2019 te doen.
Oh, ja jouw fietsvriend; is er nog iets bovengekomen w.b.t. die Noorse renner?
Van Aert is dus vrijgesteld door de UCI en mag een contract bij Jumbo tekenen. Hopelijk gebeurd dat zo snel mogelijk en rijdt hij vanaf de Omloop Het Nieuwsblad in het zwart-geel. Jumbo heeft nu (volgens mij) op Quick-Step na de beste ploeg voor de Vlaamse (semi-)klassiekers.
Over een week of 2/3 zal het wel bekend zijn. Eerst moet hij de licentie nog zwart op wit krijgen dat hij volgend seizoen op de weg mag koersen en dan nog rondkomen voor 2019 (zal al wel het geval maar goed). Dan tekent hij dus tm 2022! Enige wat nog afgerond moet worden nu is de rechtszaak over geld. Eindelijk heeft Wout alles achter zich.
'@ Ghostwriter. Ik schat Trek nog wel wat hoger in met Mads Pedersen, Stuyven, Theuns en de herstelde Degenkolb en Felline. Bij Jumbo is het vooral allemaal potentieel, geen van de coureurs heeft een WT voorjaarskoers over de kasseien gewonnen. En in RVV en PR heeft nog niemand van deze selectie ook maar Top-10 gereden.
'@Mr10B
Van Aert heeft in de Ronde van Vlaanderen top 10 gereden. Felline heeft nauwelijks iets laten zien in de Vlaamse klassiekers. Theuns heeft in de Vlaamse (semi-)klassiekers ook eigenlijk alleen sporadisch goed gepresteerd. Degenkolb en Stuyven zijn erg goed in de Vlaamse klassiekers (tot nu toe beter dan welke man van Jumbo dan ook) maar Jumbo heeft een hele brede top voor de Vlaamse (semi-)klassiekers met Teunissen, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Vd Hoorn, Jansen en Van Aert. Ik durf wel een wedje (voor de eer) te maken dat Jumbo volgend seizoen meer WT punten uit de Vlaamse klassiekers behaald dan Trek en in de semi-klassiekers vaker in de top tien zal eindigen.
Prachtig hoe Jumbo z'n team de laatste seizoenen heeft opgebouwd. Na een groep rond een topsprinter en een ijzersterke en uitgebreide klimmersploeg nu ook een team barstensvol talent voor de klassiekers.
Trek schat ik ook heel hoog in, maar Van Aert heeft bij z'n eerste deelname aan alle topklassiekers (strade, gent-wevelgem, RVV en P-R) laten zien bij de beste van het pak te horen. Van der Hoorn is misschien wel de enige van het continentale niveau die Van Aert en MVDP aan kon. Daarbij nog Teunissen, Roosen,Van Poppel, Groenewegen en een aantal uitstekende helpers. Heel benieuwd wat dat gaat geven!
'@tendam dat zal dus de rechter moeten bepalen, als er inderdaad dingen zijn gebeurd die ervoor gezorgd hebben dat Van Aert zijn contract inleverde kan het best zijn dat een rechter daar in meegaat. Blijkbaar was het voor de UCI in ieder geval voldoende reden om hem vrij te geven om te koersen bij een andere ploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.