Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 5 ... 501 502
ghostwriter

Ik hoop dat Bennett zich volgend jaar als kopman richt op kleine rondes (zonder tijdrit) en de Tour in dienst van Kruijswijk of Roglic rijdt. Bennett is momenteel niet goed genoeg voor een top vijf klassering in een grote ronde en Jumbo heeft daarom (volgens mij) meer aan hem als meesterknecht. In kleine rondes (zeker degene zonder tijdrit) geef ik Bennett wel een goede kans om in de top vijf van het algemeen klassement te eindigen.

Laatst gewijzigd
tendam

'@aru123
Wereldkampioen ploegentijdrit... ja, zo kan ik het ook. Ik zeg niet dat Jungels een slechte renner is, maar ik kan zo 25 betere renners opnoemen, en dan ben je in mijn ogen geen topper. Die zege in LBL heeft hij voornamelijk behaald omdat hij met een topper in de ploeg zat.

kelderfan

Bennett en Tolhoek lijken mij juist de ideale renners om met Roglic of Kruijswijk de GT's te doen.
Mocht Roglic de Giro doen, dan lijkt mij dat Kruijswijk met Bennett de TdF en Vuelta gaat rijden.
In de voorbereiding kunnen Bennett en Tolhoek met Roglic de Vuelta Ciclista al Pays Vasco doen en met Kruijswijk de Volta Ciclista a Catalunya rijden.

N.B. Pays Vasco wordt nu bij PCS als Itzulia Basque Country verreden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Tolhoek zal sowieso een (tussen)piek plannen tijdens de klassiekers, dus die gaat niet naar Catalunya en Baskenland. Zeker niet wanneer hij de Giro gaat rijden.

KJP

Kan zomaar, maar misschien gaan ze wel via de 17th Tour of Langkawi naar de 28th Tour of the Alps om daarna lekker de Giro te rijden met Bouwman in een vrije rol en van Poppel als Battaglin.

aru123

'@tendam
25 betere waarin? klimmen? tijdrijden? sprinten? Ik denk dat je om te beoordelen over iemand of het een topper is moet kijken naar zijn eigen resultaten. Zeker in deze tijd aangezien de top steeds breder wordt.
Daarnaast snap ik dat je een ploegentijdrit met een hele ploeg doet...
echter is Jungels wel de dragende kracht bij de ploegentijdritten van quickstep, lefevere gaf na de ploegentijdrit in de tour al aan dat de reden dat de ploeg uit elkaar viel het veel te goed van jungels zijn was. Wat betreft LBL ja sjonge jonge zo ken ik er nog wel een waarom won Tersptra roubaix?? owhja door boonen.

tendam

Zeker, toen Terpstra won in Roubaix was hij nog niet zo goed als nu. Maar waarin is Jungels dan een topper volgens jou? Op geen enkel vlak kan hij de strijd met de wereldtop aan. Als hij tenminste niet, zoals in LBL, op een meer tactische manier wint.

kelderfan

Van Poppel als Batta en Bouwman in een vrije rol om via Tour of the Alps de Giro te rijden klinkt goed.

Maar waarom gaat Tolhoek pieken tijdens de klassiekers. Hij lijkt mij juist een prima renner voor de kleine en grote etappekoersen.

S. Morgenstern

Afgelopen voorjaar was dat reeds het plan met Tolhoek en ik kan me moeilijk voorstellen dat zijn optreden in San Sebastian niet nog een wat dikkere streep onder die week heeft gezet.

kelderfan

San Sebastian kwam ook na de TdF voor Antwan Tolhoek. Dus die dikkere streep zie ik niet.
Cyclingnews komt met een leuk verhaal over Froome en de combinatie van Giro en TdF in dat verhaal.
Froome was achteraf niet blij met die combi, omdat hij in de 2e. GT sneller vermoeid is geraakt en dan vooral in de laatste week. Tevens zegt hij, dat in 2019 de tijd tussen Giro en TdF 1 week korter is geworden.
Dus eigenlijk moet je Kruijswijk niet de combi Giro/TdF aanpraten en ook Roglic moet dan gezien 't verhaal zich richten op de Giro of de TdF.

Roglic zou in deze Dumoulin moeten volgen door zich te richten op de TdF. Dan is de vraag wat gaat Kruijswijk doen.
Gaat hij ook weer voor de TdF? Of doet hij de combi Giro/Vuelta?

S. Morgenstern

Tolhoek reed weergaloos in een explosieve finale van een eendagskoers... Nee, daar zullen ze inderdaad niets mee doen.

Froome reed beide koersen voor een klassement, dat is niet hetgeen de meerderheid die hier de dubbel voor Kruijswijk (of Roglic) als logische optie ziet, voor ogen heeft. Behalve dan misschien degene die een blaadje terug nog allebei de kopmannen in beide koersen op zou stellen..

Laatst gewijzigd
KJP

Tolhoek gaat toch gewoon het hele jaar knechten toch? Hij was dit jaar vooral knecht, dus de denkwijze dat hij dat volgend jaar ook is lijkt me logisch. Dat hij heeft laten zien mogelijk meer te kunnen doet er niet toe, knechten! ;)

kelderfan

Ja Tolhoek reed zeker goed in de Clasica ciclista San Sebastian. Dus volgend jaar nog een keer doen, maar voor bijvoorbeeld Il Lombardia mogen er nog wel een paar procentjes bij. Antwan Tolhoek reed ook heel goed in de TdF, maar volgens een kenner een paar blz. terug moet hij de Giro doen en ja, dat was ook in de planning van 2018.

Ik zie in hem voor 't eerst als renner voor de meerdaagse etappekoersen.
Een heel jaar knechten lijkt mij niet. Die mag ook wel een paar koersen als kopman rijden. Misschien de Giro wel.;)

S. Morgenstern

Het geweldige rijden in de Tour de France zullen ze ook zeker een vervolg willen geven in de komende seizoenen (bijvoorbeeld door hem op te stellen in de Giro en Vuelta zoals ik voorstel), maar zijn potentie in eendagswedstrijden hoeven ze daarvoor niet op een laag pitje te zetten. Dat laatste doen om hem in die weken als knecht in rondjes van een week uit te spelen, is zelfs zonde en onnodig met de selectie van volgend jaar.

Gezien de plannen die ze de afgelopen twee jaar met hem hadden, de getoonde potentie en de samenstelling van de rest van de selectie, is er weinig tot geen aanleiding om te denken dat hij volgend jaar niet mede op de Ardennen gaat mikken.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@vlek
Het is natuurlijk niet verkeerd om Antwan Tolhoek ook de Waalse klassiekers te laten rijden.
Ik denk alleen, dat hij beter voor zijn ontwikkeling de klassieke meerdaagse wielerkoersen zou moeten rijden.
Daar was jij 't duidelijk niet mee eens. Quote: "Tolhoek zal sowieso een (tussen)piek plannen tijdens de klassiekers, dus die gaat niet naar Catalunya en Baskenland. Zeker niet wanneer hij de Giro gaat rijden."

S. Morgenstern

De combinatie Catalunya en Baskenland is tenslotte de enige mogelijkheid om je te ontwikkelen in WT-rondjes van een week..

KJP

Het lijkt me wel gewoon te veel. Catalunya, Baskenland, Heuvelklassiekers, Giro, lijkt me gewoon te zwaar. Er zal zeker 1 van die vier geschrapt moeten worden. Zelf zou ik het programma wat een Konrad dit jaar gereden heeft tot en met de Giro/Zwitserland wel iets vinden voor Tolhoek.

S. Morgenstern

Zelfs met de Tour de France als hoofddoel qua grote rondes zou de combinatie Catalunya en Baskenland in aanloop op de klassiekers te veel van het goede zijn.

KJP

Dan is het nog vrij flink inderdaad, al zou je natuurlijk ook kunnen starten aan een Catalunya/Baskenland met het idee om een rit of 4 te laten lopen en je 2-3 goed in te spannen voor de kopman.

Het is geen combi die nooit voorkomt Catalunya-Baskenland-Ardennen. Maar het is wel gebruikelijker om 1 van de Spaanse rondjes in te wisselen voor Nice/Tirreno. Spreid ook net wat lekkerder.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het 2e deel van het vierluik over 2018: Talentontwikkeling

https://www.youtube.com/watch?v=YldIHPKGwpE

kelderfan

Tim Heemskerk versterkt per direct de staf van LottoNL-Jumbo lees ik bij WF.
Zo, dat is goed nieuws wat betreft de begeleiding.
Tevens is Presidential Cycling Tour of Turkey verplaatst naar 16 - 21 april 2019. Misschien een idee voor Teunissen en Van Poppel.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Heemskerk is nu coach van veldrijders.
Van Aert is een veldrijder.

Nudge nudge, wink wink, know what I mean?

horsm

Maar Van Aert zou toch de weg op gaan?

kelderfan

'@horsm
Dat klopt. Heemskerk is nu trainer van de Amerikaanse MTB groep zie ook Alexey Vermeulen.
Dat hij erbij komt is wat Poeksel aangeeft een 1 op 1 om Wout Van Aert te begeleiden tot een "super" wegrenner.
Die kan met de groep van Groenewegen zo'n Tour de Yorkshire 2.1 rijden.

tendam

In de Tour de Yorkshire worden de grote wegrenners gevormd, dat is waar.

Van Aert zal overigens logischerwijs gewoon blijven werken met z'n huidige trainer, die al enige jaren bij Jumbo in dienst is.

1 2 ... 5 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.