Team Jumbo-Visma 2019

1 2 3 4 ... 501 502
skylimit

Woutje van 1.3.2019 in de WW ?

tdola

2 grote rondes klinkt leuk, maar mogelijk moeilijk inplanbaar voor Bouwman.

Ga maar na wat je volgend jaar aan klimmers of semi klimmende renners hebt die wrs iig 1 grote ronde rijden komend seizoen.
Bennett, Bouwman, de plus, de tier, Gesink, kruijswijk, kuss, Olivier, powless, Roglic en tolhoek.
Dat zijn 11 renners. Voor klimmers zullen er maximaal 12-15 plekken (3x5 is echt max, wellicht minder) zijn in gt.

Ervan uitgaande dat bijv kruijswijk en Gesink 2 grote rondes rijden zijn de plekken schaars.
Natuurlijk kan het door blessures of niet verlengende renners zo zijn dat er een 2x gt inzit voor meerdere renners, maar zou er niet mijn geld op inzetten.

kelderfan

'@tdola
Je kunt goed rekenen {zie Sunweb}; ja dus minimaal 14/15 plekken beschikbaar voor de klimmers.
Dat betekent Giro Kruijswijk, Bouwman, De Plus, Kuss en Tolhoek dus 5;
Tdf Roglic, Bennett, Gesink en Kruijswijk dus 4;
Vuelta met Bennett, Bouwman, De Tier, Olivier en Powless dus 5.
Mijn kantekeningen
1) dat ik De Tier ook in de Giro zou opstellen, dan dus 6 met Van Emden en Lindeman.
2) Clement is echt een vraagteken; dus misschien wel geen GT; maar mocht 't goedkomen dan kan De Tier naar de Giro en komt Clement ipv De Tier in de Vuelta.

Kruijswijk en Bennett rijden ieder 2 GT's, dat lijkt mij duidelijk; maar Gesink zie ik geen 2 GT's doen; omdat er 1 week minder is gekomen tussen Giro en TdF. Hij wil goed zijn in de TdF, want daar liggen goede kansen om met Roglic mee te doen om een top-drie. Team Jumbo zal net als Sunweb een goed team willen samenstellen voor de TdF.

S. Morgenstern

Bouwman wel of niet twee grote rondes, daar hebben we nu echt eens een interessant onderwerp te pakken..

Laatst gewijzigd
Rawolf

En dan heeft tj ook nog Hofstede, eenzelfde type renner als bouwman naar mijn idee.

tendam

Nou, Bouwman had zonder pech Coppi e Bartali gewonnen. Hofstede heeft dat niveau nog niet laten zien.

Sowieso is Hofstede natuurlijk de raarste transfer, maar Niermann kent hem dus misschien heeft hij onvermoede kwaliteiten. Voorlopig lijkt het een Bulgacje.

jvh93

Bouwman heeft veel meer klimmende kwaliteiten als Hofstede tot dusver heeft laten zien. Hofstede is wel een vrij allround knecht. Blinkt nergens in uit, maar kan overal wel redelijk meekomen. Ben wel benieuwd hoe ze hem gaan inzetten

Yeez

Ik denk dat er in Hofstede veel meer zit dan er uit lijkt te komen. Was een goede renner bij de beloften, maar heeft toen een rare blessure gehad

AWestie

Bennett heeft ook een interview gegeven: Hij wil de Tour. https://www.eurosport.co.uk/cycling/blazin-saddles-george-bennett-on-valverde-british-cycling-and-chris-froome-doing-a-landis_sto7004468/story.shtml

Sandy Casar

Leuk interview met George Bennett over de pikorde in het team en zijn voorkeur voor de Tour in 2019

https://www.eurosport.co.uk/cycling/blazin-saddles-george-bennett-on-valverde-british-cycling-and-chris-froome-doing-a-landis_sto7004468/story.shtml

Sandy Casar

Leuk interview met George Bennett over de pikorde in het team en zijn voorkeur voor de Tour in 2019

Romāns Vainšteins

Goh, dat is best een leuk interview dat handelt over de pikorde binnen jumbo alsmede zijn persoonlijke voorkeur om de tour te rijden in 2019 !

kelderfan

'@Westie/@Casar
Bedankt voor de link en het is een leuk artikel om te lezen.

Rawolf

Ik snap de komst van Hofstede ook niet zo goed, maar neem toch aan dat hij volgend jaar de Giro/Vuelta gaat rijden.

Poeksel

Interessant stukje uit het interview met Bennett:

"But with Lotto-Jumbo, how they operate off the bike is so important. They have such a good set-up and they developed me as a rider when I came and was pretty average. Throughout the years slowly I've got better. So, it was quite easy. "

Wiens brood men eet diens woord men spreekt, desondanks komt het wel over dat Lotto goed bezig is.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je zegt 't helemaal goed. Maar hij is er bij TLJ toch wel op vooruitgegaan.
De meeste toppers komen snel en Bennett heeft er een tijdje over gedaan. Hij heeft een goed besluit genomen om bij TLJ te blijven, want nu is hij 1 van de 3 kopmannen en bij Michelton kan hij daar niet op rekenen.

Hopelijk wordt hij aan Roglic gekoppeld voor wat betreft de kleine en grote rittenkoersen en een aantal koersen als kopman zoals TDU en TdP en misschien wel de TdS nu Kruijswijk volgens verwachting op de rol staat voor Giro en TdF.

Als Bennett met Gesink de TdF gaat rijden, dan heeft Kruijswijk zijn handen min of meer vrij.:)

Netraam

Dat wat goed is snel komt ben ik het niet per se mee eens. Van de klassiekerwinnaars dit jaar werden Nibali, Sagan en Pinot vanaf jonge leeftijd al als goed gezien, maar Jungels en Terpstra hadden absoluut tijd nodig. Van de grote rondes was Simon Yates een geweldig talent, maar Thomas leek vooral goed in andere disciplines en Froome had een paar jaar nodig voor zijn talent er echt uit kwam.

TL;DR er zijn meerdere wegen naar de top

tendam

Jungels vind ik een uitzondering, die is nog steeds geen topper. Ik zie hem dit trucje niet zo gauw herhalen. Terpstra is wel een goed voorbeeld inderdaad, gestaag gegroeid naar de top.

Bij Jumbo kan Vd Hoorn zo iemand worden. Roosen misschien ook.

aru123

'@tendam
Een uitzondering op wat is jungels?
Winaar van 2 jongerentruien in de giro
Etappewinaar in de giro
Winaar luik bastenaken luik
Tweevoudig wereldkampioen ploegentijdrit
Dat vind ik toch wel het palmares van een topper, dat neemt niet weg trouwens dat ik vind dat hij bij de verkeerde ploeg zit.

ghostwriter

'@Netraam
Jungels had wat tijd nodig om zijn beloften in te lossen maar stond natuurlijk wel al sinds zijn jeugdjaren te boek als één van de absolute toptalenten.

Laatst gewijzigd
tdola

Op artikel bij in de leiderstrui geeft Roglic aan dat hijzelf nog geen voorkeur heeft voor giro of tour. Best opvallend, dacht dat hij blind weer voor tour zou gaan (of misschien zet de ploegleiding daar toch op in).
Giro is gezien de drie tijdritten natuurlijk super interessant voor hem, zeker als froome en dumoulin de giro niet rijden.
Nadeel is dat hij wel 1 of 2 wt rondes van week inlevert, maar misschien ook weer ri Vuelta kan pieken, dat zou hem nog beter moeten liggen dan kruijswijk.

Mocht Roglic de giro rijden dan zetten ze kruijswijk niet in daar lijkt me, om volledig fris aan tour te beginnen.
Eens even puzzelen, hoewel ik eigenlijk niet geloof dat ze Roglic niet de tour laten rijden.

Giro Roglic (tolhoek, Bouwman, Gesink, kuss, van Poppel, van Emden, teunissen).
Tour kruijswijk Bennett (de plus, Gesink, groenewegen, Martin, roosen, Jansen)
Vuelta Roglic Kruijswijk (de tier, powless, Olivier, van Poppel, vd hoorn en Lindeman (of eenkhoorn/leezer ipv 1 van deze 3 laatsten).

Na december zullen we programma kopmannen wellicht weten en kunnen we verder puzzelen, lol.

Klinkt best ok toch

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Misschien Roglic de Giro en de Tour laten rijden en die laatste dan voor ritten en ondersteuning Kruijswijk. Dan heb je Kruijswijk, Roglic, Gesink, Bennett + Groenewegen, Martin, Roosen en Jansen. Ook best interessant voor de TTT.

Dan kan Bennett of Kruijswijk nog richting de Vuelta en anders ga je daar lekker met een vrijbuitersploeg naar toe. Mannen als Kuss, De Plus, De Tier en Powless kunnen daar dan lekker vrijuit koersen.

Voor de Giro dan inderdaad alle ballen op Roglic met 3 of 4 knechten en Teunissen en Van Emden voor Van Poppel.

tdola

Bennett 2 grote rondes achter elkaar lijkt me sowieso geen optie, die is meestal redelijk uitgepierd na een gt.

kelderfan

Roglic houdt de boot terecht nog even af. Het zal om de ondersteuning gaan; maar grappig, dat hij de focus op de GT's gaat leggen.
Ik denk, dat hij met Kruijswijk de dubbel wil gaan doen. Dat wordt zeker leuk puzzelen.;)
Giro: met kopmannen: Roglic, Kruijswijk en verder Tolhoek, De Plus, Bouwman/De Tier, Lindeman, Van Emden, Van Poppel;
TdF: met kopmannen: Roglic, Kruijswijk en verder Bennett, Gesink, Martin, Groenewegen, Roosen en Jansen;
Vuelta: met kopmannen: Bennett, Kuss, Tolhoek en verder Bouwman/De Tier, Olivier, Powless, Teunissen en Van Emden.

KJP

Kuss kopman lijkt me nog ff niet. Kruijswijk/Roglic die beide de dubbel doen zie ik echt niet gebeuren.

1 2 3 4 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.