Team Jumbo-Visma 2019

1 2 3 4 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan van Vifit hebben ze net bekend gemaakt dat die hun contract verlengd heeft, het gaat dus echt om 2 nieuwe sponsoren.

Jotto-Lumbo

Lotto, Jumbo en Brandloyalty brachten 10 a 12 miljoen in het laatje voor de wieler/schaatsploeg. Jumbo verhoogt het budget alleen al naar 15 miljoen. Benieuwd wat de nieuwe sponsor (Crelan?) er bovenop gaat doen. Wat verhoging in een jaar tijd zeg..

Yeez

Waar haal jij die 12 en 15 miljoen vandaan? Die zijn volgensmij nooit bevestigd en schattingen. @jottojumbo

Jotto-Lumbo

Klopt, die bedragen heb ik zo af en toe ergens voorbij zien komen.

kelderfan

'@rahimns
Ik ben benieuwd naar die 2 nieuwe sponsoren en ook naar 't auto-gebeuren?
Uit 't verslag van Wout Van Aert hoor je toch veel positiefs over de Nederlandse inbreng {organisatie en renners};
dus die is meer dan welkom bij Team Jumbo? lijkt mij.

Yeez

'@kelderfan hoe vaak ga je nog vragen of hij meer dan welkom is en dat hij er klaar voor is en dat het lang duurt?

S. Morgenstern

Team Jumbo (of TJ of JUMBO) mag inderdaad de organisatie van Rosmalen wel een bloemetje sturen, mocht Van Aert vanaf maart daadwerkelijk in hun shirt rijden.

Laatst gewijzigd
Yeez

Als de UCI hem vrij geeft fietst van Aert per 1 maart 2019 voor Jumbo. De dag er na zal hij dan zijn debuut maken in de omloop. Voor deze periode heeft hij 3 weken rust gehad na zijn laatste veldrit (zie programma van Aert)

Probleem is dat de UCI toestemming van Sniper cycling moet krijgen om hem als vrij renner door te laten gaan. Sniper wil desondanks eerst geld zien voor zij toestemming geven. Van Aert beroept zich op ernstige feiten om deze vroege som geld te ontlopen. In de loop van November wordt hier een beslissing over gemaakt (wel of niet vrij renner volgens UCI). In oktober 2019 wordt de uitspraak omtrent het geld verwacht.

https://www.hln.be/sport/wielrennen/veldrijden/wout-van-aert-werkloos-in-2019~a104e7d9/?utm_medium=rss&utm_content=Wielrennen

Laatst gewijzigd
Yeez

Wout van Aert (24) maakt op 1 maart 2019 de overstap naar de Nederlandse Jumboploeg. Tenminste, als het van zijn manager Jef Van den Bosch en zijn raadsman Walter Van Steenbrugge afhangt. Maar bij zijn ex-werkgever Sniper Cycling zien ze dat anders. Als Van Aert niet eerst een financiële compensatie betaalt aan Sniper, blijft hij in 2019 werkloos.

De gesprekken met Team Jumbo lopen. “Het is niet meer dan logisch dat we met Jumbo spreken over een contract voor 2019", zegt manager Jef Van den Bosch. In theorie moet alleen de datum van het contract worden veranderd. 1 januari 2020, de dag waarop de reeds bestaande overeenkomst van Wout van Aert met Team Jumbo van kracht wordt, wordt dan gewoon 1 maart 2019. Dan komt Wout van Aert één dag later met een truitje van Jumbo aan de start van de Omloop, de eerste wedstrijd van het nieuwe Belgische wielerseizoen.

Dat Van Aert dringende redenen inroept voor zijn contractverbreking? Desmet: “De bewijsstukken over de ernstige feiten hebben wij nog niet gezien.”

De zaak komt voor de arbeidsrechtbank, die zich moet uitspreken over de dringende redenen en zal beslissen over financiële compensatie. Maar die arbeidsrechtbank doet pas in ... oktober 2019 uitspraak. Dan zit het seizoen 2019 er weer op. #Sabbatjaar? Het zou zomaar kunnen. Als Van Aert niet met geld over de brug komt voor Sniper, dreigt hij in 2019 werkloos te blijven.

KJP

Pfoe, als de UCI hierin mee zou gaan dan leggen ze wel een bom onder contracten, dus ik vermoed dat er echt gigantisch goede redenen moeten zijn willen ze dat doen. Als ze geen manier vinden om dit als een unieke situatie neer te zetten dan denk ik dat de UCI in ieder geval geen oplossing zal bieden.

JoaJoch

Dat valt ook wel mee, Sniper overdrifjt gigantisch en probeert heel dramatisch te doen. De situatie van de contractbreuk, inclusief ernstige feiten, van van Aert is uniek.
Het is echt niet zo dat als de UCI meegaat met de ernstige feiten en van Aert vrijgeeft, dat renners dan zomaar onder hun contracten uit kunnen komen.

KJP

Dat zal liggen aan die ernstige feiten he. Dat moet je wel heel goed kunnen isoleren als UCI zijnde. Ik heb voorlopig nog maar weinig gezien van wat die ernstige feiten dan zouden zijn.

JoaJoch

Die ernstige feiten zijn allang bekend, namelijk dat Nuyens vanuit de ploeg mensen onder druk zette en intimideerde om (valse) belastende verklaringen over van Aert te geven om hem in een negatief daglicht te stellen.
Als van Aert en zijn advocaat daar gewoon bewijs voor hebben(bijvoorbeeld in de vorm van mails van Nuyens naar mensen binnen de ploeg ofzo) , dan zou ik het vrij bizar vinden als de UCI en later de rechtbank daar niet in mee gaat.

Dat de bewijsstukken niet in handen van de media zijn is helemaal niet vreemd en juist goed. De UCI en de rechbank moeten beslissen, niet de roddelpers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@KimJungPoels of ze er wel of niet zijn is aan de rechter om te beoordelen. Dan is alleen de vraag gaat de UCI van Aert vrijgeven om te koersen bij een nieuwe ploeg. Wat niet in het voordeel van Sniper is dat ze hem ook niet duimbreed in de weg zijn liggen toe hij in het veld wilde gaan rijden. Dus het zou vreemd zijn als ze hem nu opeens wel aan zijn contract mogen houden. Maar we zullen zien wat de UCI besluit.

KJP

Dat is zeker aan de rechter om te beoordelen, maar die gaat dat dus pas in Oktober 2019 doen. En dus zal de UCI hier voor de rechter uit moeten beslissen of ze de ernstige feiten echt ernstig vinden. En zoals ik al zei, verwacht ik dus dat er echt hele goede redenen moeten zijn die deze zaak uniek maakt willen ze daartoe overgaan.

Bij het veldrijden ligt het volgens mij wel anders. Daar neemt van Aert nu deel zonder een contract bij een andere partij te hebben, en de UCI heeft hem daarvoor vrijgegeven. Dat is natuurlijk wel heel anders dan op de weg, waar hij wel voor een andere partij zou móeten gaan fietsen, en daarvoor is officieel volgens de reglementen dus goedkeuring voor nodig van Sniper.

Daarbij zijn er natuurlijk verschillende scenario's mogelijk die best wel interessante vraagstukken oproepen. Wat gebeurd er bijvoorbeeld in een situatie waarin de UCI Wout van Aert vrij geeft voor andere sponsoren in 2019 maar de rechter oordeelt in Oktober dat Sniper Cycling het gelijk aan haar zijde had. Heeft Sniper Cycling dan de kans om haar schadevergoeding te gaan claimen bij de UCI?

@Alfredo Je gaat er wel heel makkelijker vanuit dat:
1) Wout van Aert en co. het gelijk volledig aan hun zijde hebben
2) De bewijzen voor ernstige feiten er zijn en ook eenduidig zo te interpreteren zijn.

Laatst gewijzigd
tendam

Ze hadden een ernstig feit nodig om contractbreuk te plegen, en voila! Daar was het. Nuyens die ploeggenoten onder druk zet.

Dat Sniper probeert hier geld uit te halen is toch logisch, zelfs al vind je Nuyens een lul. Ik zou het wel een kwalijke zaak vinden als Van Aert helemaal niet mag koersen, terwijl een handenwapperende racist als Moscon dat wel mag. Proportionaliteit.

ghostwriter

Het is zeldzaam dat een rechter een persoon verbied zijn vak uit te oefenen (zelfs na contractbreuk) doordat het recht op werk een mensenrecht is wat is vastgelegd in de International Covenant on Social, Economic and Cultural Rights.

Yeez

Een rechter verbied hier niks. De UCI moet goedkeuren dat hij in 2019 ergens anders mag rijden, ondanks dat de rechtszaak nog loopt en pas in oktober 2019 duidelijk wordt wie wie moet betalen (terwijl Sniper nu al geld wil voordat zij toestemming geven aan de UCI dat hij vrij renner mag zijn).

Zoals het er nu naar uitziet neemt de UCI in de loop van november dat besluit. Mochten ze Sniper gelijk geven heeft Van Aert 2 opties: of betalen of de rechtszaak afwachten en een jaar niet fietsen

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als inderdaad blijkt dat Crelan de nieuwe subsponsor is dan verwacht ik dat die uiteindelijk wel de knip opentrekken mocht Sniper echt voet bij stuk houden en de UCI daarin meegaat, Wout kan het zich niet veroorloven om een jaar niets te doen. Uiteindelijk komt dit echt wel tot een oplossing.

Mr10B

'@KimJungPoels
"Daarbij zijn er natuurlijk verschillende scenario’s mogelijk die best wel interessante vraagstukken oproepen. Wat gebeurd er bijvoorbeeld in een situatie waarin de UCI Wout van Aert vrij geeft voor andere sponsoren in 2019 maar de rechter oordeelt in Oktober dat Sniper Cycling het gelijk aan haar zijde had. Heeft Sniper Cycling dan de kans om haar schadevergoeding te gaan claimen bij de UCI?"

Geldt misschien nog wel meer andersom. Wat als de UCI aangeeft dat Van Aert niet mag koersen, maar de rechter oordeelt dat er wel zwaarwegende redenen waren om het contract te ontbinden. Dan heeft de UCI Van Aert zijn recht op werk onthouden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@jessevdalen
Als de UCI dat verbied zal de rechter dat verbod waarschijnlijk opheffen middels een injunction (die middels een spoedprocedure kan worden aangevraagd).

kelderfan

Dat lijkt mij dan een goede zet, want Sniper maakt anders werken of brood verdienen voor Wout Van Aert onmogelijk.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Zal je dan niet naar het CAS moeten stappen ??

Fanny

Leuk interview met Bouwman over het afgelopen en komende wielerseizoen.

http://www.regio8.nl/bouwman-mist-kers-op-voorbije-wielerseizoen/nieuws/item?1107896

Ik gok dat hij de volgend jaar wederom de Giro gaat rijden waarbij o.a. de focus wel zal liggen bij de proloog en misschien ook wel de 2 andere tijdritten indien de ploeg dit toestaat ivm het knechten voor de kopman(nen) in het AK.
Daarnaast zal hij denk ik, indien hij deze Giro gaat rijden, ook wel een of meer ritten uitkiezen voor een ontsnapping en etappeoverwinning wat hem dit jaar bijna in de heuvel/berg etappe naar de bergopfinish plaats Montevergine lukte.
Op 1 km voor de finish werd hij jammer genoeg teruggepakt door o.a. de sterke ritwinnaar Carapaz en de aanstormende AK renners van het peloton.
Benieuwd wat hij komend seizoen, in zijn laatste contractjaar, kan laten zien tussen de hele sterke ploeg Jumbo renners voor het jaar 2019.

kelderfan

'@Fanny
Bedankt voor de link naar Koen Bouwman.
Ik verwacht eigenlijk, dat Koen toe is aan 2 GT's, want hij is goed in de ondersteuning van Kruijswijk, maar ook in de ondersteuning van Bennett. Gezien zijn rijden in de Tour of the Alps met Bennett, lijkt hij mij van toegevoegde waarde om ook Bennett te steunen in de Vuelta.

1 2 3 4 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.