'@vlek
Hij heeft nog geen meter kunnen trainen; dus het lijkt mij echt een verkeerde zaak om hem in Catalunya te laten starten.
En als het team nu rond Kruijswijk wordt gebouwd, dan zie ik toch eerder Daan Olivier en/of Vingegaard in de opstelling.
Dan kun je beter Leezer opstellen in de betreffende klassiekers.
Dat Dylan Groenewegen gewoon de sprinter blijft is ook geen discussie. Alleen dan kan @rahimns wel zijn gewenste extra sprinter opschrijven.
Wat volgend jaar betreft zie ik de ploeg om Primož Roglič worden gebouwd. En ja, dan lijkt mij ook Kruijswijk de vaste waarde in die ploeg. Zoiets? Roglič, Kruijswijk, De Plus, Gesink, Tolhoek, Martin, evt. ook Jos van Emden/Teunissen en Van Poppel/Groenewegen. Ik zie Groenewegen ook wel de Giro rijden. Hangt verder van de invulling van de TdF af.
Catalunya start over een week en hij is gisteren dus weer voorzichtig begonnen met trainen. Waarom zou daar starten dan niet kunnen? Het lijkt mij een mooie kans om zich op die manier via een goede 'trainingsweek' in Spanje toch nog in vorm te rijden voor zijn klassiekers.
Ik zou eerst even het parkoers afwachten voor je serieus acht man diep het team voor de Tour van 2020 in gaat vullen. De aan of afwezigheid van een ploegentijdrit zou bijvoorbeeld al veel uitmaken voor Van Emden en Tolhoek.
Waarom zou Kruijswijk het hele jaar voor Roglic moeten werken? De rollen van dit jaar omdraaien lijkt me hetgeen hier wordt voorgesteld.
Van Emden heeft een voorkeur voor de Giro, maar wanneer er een ploegentijdrit in zit en je wil met Roglic voor eindwinst gaan, dan is zo'n voorkeur niet zo belangrijk om Van Emden niet als optie (of eigenlijk noodzakelijk) te zien.
Roosen heeft gisteren een Tacx training van anderhalf uur op Strava gezet.
Olivier een kans gunnen is ook prima. Het is echter ook niet zo dat hij in tegenstelling tot Roosen daar wel nodig is, dus lijkt de ondersteuning van Kruijswijk me geen argument om die laatste niet mee te nemen.
Wanneer hij kan, zou ik het dus nog steeds een interessante piste vinden om hem via die koers naar Vlaanderen t/m Amstel toe te laten werken.
Team Jumbo-Visma heeft morgen wat mij betreft 3 kanshebbers op de overwinning in de tijdrit. Primoz Roglic natuurlijk, Tony Martin en Jos van Emden! Maar om eerlijk te zijn denk ik dat Rohan Dennis er met de overwinning aan de haal gaat. Ik denk overigens niet dat Roglic die 25 sec op Yates goed gaat maken.
'@vlek
Kruijswijk kan de volgers alleen maar verrassen; dus 't maakt niet uit of hij ondersteuning krijgt, want hij moet 't toch alleen doen. Of je Jan, Piet of Kees meekrijgt, dat maakt echt niks uit.
@Randomwielerliefhebber
Bernal, Mas, Yates A&S, Astana dat wordt nog een zware dobber voor Kruijswijk. Die wel Tolhoek & Kuss meekrijgt en hopelijk een herstelde Floris De Tier. Gaat Lennard Hofstede nog stappen maken.
'@ kelderfan; Kruijswijk heeft meer dan uitstekende ondersteuning mee, dus welke renner je daar in plaats van Groenewegen nog aan toe gaat voegen (gezien de kwaliteit van die opties) zal het verschil niet maken.
Dat zeggen is totaal iets anders dan hetgeen jij er van wil maken..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.