Ik hoop dat Olivier mee mag naar Catalonië in de plaats van Groenewegen die vrijkomt.
Puur omdat ik die jongen een kans gun om zichzelf te bewijzen aan de ploegleiding.
Hij heeft helaas ook vorig jaar en deze winter alweer de nodige pech gekend, maar intrinsiek is het gewoon nog steeds een meer dan gemiddelde renner.
Hij was destijds voor de doorbraak van Oomen en na Kelderman de beste Nederlandse klimmer van zijn generatie/leeftijd.
Nu hij het plezier in het professioneel fietsen heeft terug gevonden gun ik hem ook gewoon een mooie carriere die na deze vele dieptepunten die hij al gekend heeft afgelopen jaren ok nog een aantal mooie hoogtepunten mag bevatten.
Roosen zou je inderdaad niet meenemen als beste optie, dat zie je mij ook niet beweren. Het is alleen onzin om te beweren dat een verschil tussen Olivier, Vingegaard en Roosen voor Kruijswijk het verschil kan maken. Zoals de verwachtingen rond de kansen van Kruijswijk ook niet zijn toegenomen doordat Groenewegen hem nu niet meer 'in de weg zit'. De ondersteuning voor Kruijswijk zal nu iets beter zijn, maar voor de koers die hij daar gaat rijden is dat een marginaal verschil.
Of Roosen volgende week weer kan koersen weten we allemaal niet, dus laten we elkaar daar in ieder geval niet de maat over nemen. Beetje onzinnig. We weten wel dat hij nog de klassiekers verwacht te kunnen rijden (uit dat filmpje dat ze gisteren plaatsen), dus zou hij de komende twee weken flink moeten kunnen trainen. Daar kunnen we dan best wat balletjes over opgooien.
Mooie overwinning, maar ik hoop wel dat Roglic heeft geleerd dat elke seconde telt en hij dus niet moet slapen bij een tussensprint.
Jos leek niet tevreden met zijn tijd (stukje minder dan vorig jaar), maar waarschijnlijk dat hij toen nog dat het niet genoeg voor het podium zou zijn, uiteindelijk toch best ok.
Geweldige overwinning voor Roglic, wat een klasbak. Welke rondjes van een week zal die niet gewonnen hebben aan het einde van zijn carriere? Wat ik het mooiste aan roglic vind is dat hij zoveel wapens heeft, kan op een goede dag het verschil maken in de tijdrit, afdaling, steile klimmen en mindersteile klimmetjes.
Leezer rijd ook goed maar Hofstede lijkt het meeste op Bouwman qua type, maar de giro duurt nog even.
van Emden is goed dit jaar, die zie ik wel n tijdrit meepakken in de giro.
Er werd op TV gesproken over afgenomen wind in het tweede deel van het startveld, ik weet niet of dat een eventueel tegenvallende tijd voor van Emden heeft betekend ten opzichte van een Langeveld of Bettiol.
Het lijkt er in elk geval op dat EF inderdaad voor het eerst sinds jaren weer werk heeft gemaakt van de tijdritten, de ploeg is hier echter volgens mij zonder echte klassementskopman van start gegaan en mannen als Bettiol en Langeveld zullen dus vanzelfsprekend minder werk hebben hoeven verzetten afgelopen week en hebben zich relatief rustig met het peloton laten meevoeren.
Het is dus niet geheel onlogisch dat Jos iets vermoeider dan de EF heren vam start ging in deze tijdrit.
Zeer, zeer mooie overwinning van Roglic en de ploeg rondom hem heen in een toch hele zware (qua steile beklimmingen) TA.
Het begon voor hem al goed met een hele goede TTT met zijn ploeg op de eerste dag.
In de etappes daarna is het podium goed verdedigd door zijn knechten waarvan de meesten ook de Giro gaan rijden, ondanks het uitvallen van Bouwman met rugklachten en de valpartijen met schaafwonden van Martin en De Plus.
Eergisteren moest Roglic zelf in de finale alle zeilen bijzetten om niet teveel achterstand op de lopen na een krachtige aanval van Yates in de slotfase.
Daardoor werd het vandaag alsnog superspannend. Het was maar goed dat er vandaag enig wind stond op de terugweg van de ITT waardoor Yates opeens veel tijd verloor.
De achterstand van 25 sec werd daardoor op het nippertje omgezet naar fantastische mooie en zeer spannende overwinning van slechts 1 sec na 7 dagen hard koersen.
Ik denk dat Roglic zelf dit de mooiste overwinning zal vinden in zijn nog korte carrière ondanks andere overwinningen van 1 week en de 4e plaats in het AK van de TdF 2018.
Nu een weekje flink rusten en dan met klimmersploeg (Roglic, De Plus, Gesink, Bouwman, Tolhoek en de Tier) een kleine 3 weken op hoogtestage in de Sierra Nevada ter voorbereiding op de Giro.
Ik kan bijna niet wachten op de voor mij mooiste grote ronde tw de Giro met dan hopelijk wederom in vorm zijnde Roglic en zijn omheen gebouwde Giroploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.