'@Rahimns
Dat komt omdat de UCI de WT-ranking alleen elke maandag na een WT-koers actualiseert. De meest recente WT-ranking van de UCI is dus van afgelopen maandag, na Parijs-Nice. PCS werkt de WT-ranking onmiddellijk bij na een WT-koers. Die telling klopt dus wel degelijk, maar is niet 'officieel'.
'@Kelderfan
Quote: Hoe is ’t met Koen Bouwman?
Ik zou het echt niet weten.
Wat ik wel weet en dat heb jij ook kunnen lezen is dat hij is uitgevallen met denk ik behoorlijke rugklachten.
Anders stapt hij natuurlijk niet af, zeker als Roglic deze koers kon winnen.
DNF komt bij hem ook heel weinig voor.
Hij was nog wel goed in de TTT op de 1e dag (net als in de UAE) waar hij samen met Roglic en 2 anderen finishte.
Daarna werd hij nmm in de daarop volgende dagen steeds minder, alhoewel hij wel steeds knechtswerk verrichtte in het begin van de koers waar er vaak nog geen uitzending was.
Dat heb ik nl zelf kunnen zien adh van sommige foto's op de sociale media.
Hij zal gezien zijn blessure, daarom ook uit de opstelling voor MSR gehaald zijn.
Ik neem aan dat hij door medische staf deze week wordt behandeld en dat hij eind maart gewoon op hoogtestage (zijn 1e dit jaar) gaat met de klimmersploeg (Roglic, De Plus, Tolhoek, Gesink en De Tier).
Misschien kan @Rahimns eens informeren bij TJV hoe het met hem is cq vergaat.
Maar ik verwacht hem wel gewoon bij de al eerder genoemde ploeg van de mooie Giro.
'@Fanny
Dat hoor ik dan wel van @rahimns. Je benoemde hem als deelnemer aan die hoogtestage. Derhalve dacht ik dat 't wel meeviel met die rugblessure. Anderzijds zal hij toch ook wel km's in een meerdaagse wedstrijd moeten maken voorafgaande aan de Giro. Hij staat nu opgesteld voor de AGR en Waalse klassiekers en dat lijkt mij geen ideale voorbereiding.
Bouwman heeft ook al een koers meer gereden, dan was voorzien bij het samenstellen van zijn programma richting de Giro. Ik denk dat hij nu gewoon blessurevrij zijn oorspronkelijke planning moet kunnen volgen; een paar koersdagen in Italië missen, zo ruim voor de Giro, is geen reden om zijn voorbereiding aan te passen. Mocht dat niet lukken en hij blijft last houden, dan kunnen ze hem altijd nog vervangen, zoals dat vorig jaar met Tolhoek is gebeurd.
'@Kelderfan @Vlek
Bouwman heeft inderdaad als invaller de meerdaagse koers Volta Valenciana moeten rijden en is daarom denk ik ook niet op hoogtestage gegaan op Tenerife zoals een groot gedeelte van de klimmersploeg dat wel deed voor de Giro.
Lijkt mij dat indien hij binnenkort weer blessurevrij is hij gewoon de planning (AGR-WP-LBL) kan volgen waarbij hij enkel MSR en 1 hoogtestage heeft mist.
Ik verwacht dus niet dat de leiding van TJV de planning voor hem gaat veranderen.
Bouwman zou sowieso niet meegaan met die hoogtestage aan het begin van het seizoen.
Meeste programma's zijn hier nu te vinden.
Misschien nog niet helemaal up-to-date (Groenewegen staat er bijvoorbeeld nog bij Catalunya), maar wel veel vollediger dan wij (en PCS) ze nu hadden staan. Hebben we nu ook een officiële bron voor de deelname van Roglic aan Romandie.
Zoals ik een paar maanden geleden al schreef lijkt Roglic zich tot de natuurlijke opvolger van Valverde te ontwikkelen. Het is denk ik een kwestie van tijd voordat hij ook in eendaagse wedstrijden bij de favorieten gaat horen. Persoonlijk hoop ik dat hij vanaf volgend jaar de kopman in de Tour wordt en de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik in zijn programma opneemt. Dat kan relatief gemakkelijk worden gecombineerd met het kopmanschap in twee (of misschien wel drie) kleine rondes in het voorjaar. Met onder andere Gesink, De Tier, Bouwman, Tolhoek en De Plus kan Jumbo-Visma ook een goede klassiekerploeg om Roglic heen vormen.
Brugge - De Panne
Groenewegen, Van Poppel, Van der Hoorn, Wynants, Van Emden, Eenkhoorn en Lindeman.
E3 Classic
Van Aert, Teunissen, Van Poppel, Van der Hoorn, Roosen, Grondahl Jansen en Wynants.
Gent-Wevelgem
Van Aert, Teunissen, Van Poppel, Groenewegen, Van der Hoorn, Roosen, Grondahl Jansen en Eenkhoorn.
*Hier moet dus nog iemand afvallen. Roosen misschien? Of bijvoorbeeld Eenkhoorn die dan de plek van Roosen over zou kunnen nemen in de E3.
Dwars door Vlaanderen
Teunissen, Van Poppel, Van der Hoorn, Roosen, Grondahl Jansen, Eenkhoorn en Wynants.
Vlaanderen en Roubaix
Van Aert, Teunissen, Van Poppel, Roosen, Van der Hoorn, Grondahl Jansen, Wynants en Eenkhoorn.
*Hier moet nog iemand afvallen.
Baskenland
Bennett, Kuss, Powless, Olivier, Vingegaard, Martin en Lindeman.
Amstel
De Tier, Gesink, Martens, Van Aert, Lindeman, Bouwman en Van Emden.
Waalse Pijl
De Plus, Gesink, De Tier, Martens, Hofstede, Bouwman en Lindeman.
Luik
De Plus, Tolhoek, Gesink, De Tier, Martens, Bouwman en Lindeman.
Romandie
Roglic, Kruijswijk, Powless, Martin, Vingegaard, Hofstede en Van Emden.
Californie
Kuss, Bennett, Olivier, Roosen, Lindeman en Hofstede.
*Hier moet nog iemand bij, of ik zie iemand over het hoofd.
Dauphine
Kruijswijk, Kuss, Powless, Vingegaard, Van Aert, Eenkhoorn en Van Emden.
Zwitserland
De Plus, Tolhoek, De Tier, Bouwman, Lindeman, Van der Hoorn en Van Poppel.
ZLM
Groenewegen, Teunissen, Jansen, Martin, Leezer, Hofstede en Wynants.
San Sebastian
Roglic, De Plus, Gesink, Kuss, Bouwman, Martens en Olivier.
- De beslissing tussen Teunissen en Roosen lijkt al te zijn gemaakt.
- Olivier helaas alleen Baskenland, Californië en San Sebastian als interessante koersen. Schop onder de kont?
- Roglic niet naar Canada, maar zelfde najaar als vorig jaar.
Dit was op basis van die programma's op de site van de ploeg.
Teunissen heeft De Panne inderdaad op zijn eigen site ook aan zijn programma toegevoegd. Ik weet alleen niet welke plek hij over neemt. Geeft hij in de podcast aan dat het in plaats van Van Poppel is? Ik zie uit deze selectie anders eerder Van Emden afvallen, op basis van zijn eigen uitspraken over zijn komende weken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.