Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 119 ... 501 502
Yeez

'@vlek bron is overigens wel meerdere berichten op twitter, dus het is afwachten

volger

Vanavond op Canvas....extra time koers met Wout van Aert!

kelderfan

'@jessevdalen
Daan Olivier heeft met Sepp Kuss wel een hoogtestage afgewerkt.

S. Morgenstern

De hechtingen zijn er maandag uitgegaan bij Roosen en hij heeft vandaag weer een rondje van meer dan drie uur gemaakt, dus dat gaat gelukkig weer de goede kant op.

kelderfan

'@vlek
Dat is goed nieuws en hopelijk kan hij weer aansluiten bij de Vlaamse trein.

AWestie

Uit de Telegraaf, beetje over QS light > Verhoeven: „Op dat terrein hadden we niet geïnvesteerd. Wil je dat, dan heb je twee miljoen euro extra nodig. Ook dit jaar hebben we dat geld niet, maar we hebben nu wel een jonge groep die op dit terrein stappen kan zetten. We moeten hun de tijd geven om zich verder te ontwikkelen. Onze doelstelling is nu om met deze jongens een finale te rijden. Dat geldt ook in Milaan-Sanremo.”

tdola

Ook: als we het goed doen wordt de ploeg elk jaar een stukje duurder. Daarvoor hebben we met de sponsors een plan gemaakt.

Bij verlenging van contracten opwaardering denk ik dan.
Hoe dat daadwerkelijk zit wordt er niet verteld, maar blijkbaar kan het budget (rond de 16 miljoen staat er in artikel ) groeien!?

Ze willen de toppers dus niet snel weg laten gaan en wat in poh cast verteld werd bijv van poppel verlengen.

tdola

Ook: ze kopen geen toppers maar leiden talenten op.

Dus eerder een sprinter als Halvorsen aantrekken dan een Bennett wat hier eerder geopperd werd.
En wellicht in de toekomst een Thijssen arensman voor de bergen bijv!?

In het artikel van de telegraaf komt een opleidingsploeg trouwens niet ter sprake.

xistnc

'@tdola
Welke onderdelen van jouw posts komen uit dat artikel en welke onderdelen zijn jouw eigen vermoedens? Worden die namen van Bennett, Halvorsen en Arensman op die manier genoemd?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Zeeman zal nog wel even gevraagd hebben wanneer hij eindelijk dat vernietigende stuk over zijn vertrek bij Skill kan lezen..

Jotto-Lumbo

Ik denk dat het vooral zaak is om budget vrij te maken om Groenewegen en Roglic na 2020 vast te houden. En daar dan natuurlijk ook een plan mee te maken. Talenten opleiden is 1, maar daarna stappen maken (grote rondes winnen e.d.) is niet voor elke ploeg weggelegd. Voor Groenewegen zie ik niet zo snel team waar hij beter bij zou passen en meer kansen zou krijgen. Misschien Deceuninck Quick-Step, maar die hebben vooralsnog voldoende sprinters. Roglic lijkt me een ander verhaal. Ik denk niet dat je van hem kan zeggen dat hij heel zijn leven lang voor Jumbo-Visma zou willen rijden. Ik denk dat de opvolger van SKY al wel een berg met geld heeft klaarliggen om hem over te halen. Wat zou een wereldtopper als Roglic kunnen verdienen bij een SKY, Bahrein of UAE? 4 a 5 miljoen? zeg daar maar eens nee tegen.. Daarnaast kan je bij die ploegen natuurlijk ook rondjes van een week winnen en zelfs bij de opvolger van SKY ook grote rondes. Ik ben benieuwd of Jumbo-Visma daar tegen op kan boksen.

tdola

'@xistnc
De namen halvorsen, Bennett en arensman opperde ik zelf.
Leek me wel duidelijk uit de Posts.

Tekst direct na ook was uit artikel, daaronder vragen/gedachten/interpretatie

kelderfan

'@Jotto-Lumbo
Dat zal ook de uitdaging worden voor Zeeman & Co. om Dylan Groenewegen en Primož Roglič langer vast te leggen.
Het zijn zeker wel de smaakmakers geworden voor 't team. Wat mij betreft is prioriteit Nr.1 dat Primož Roglič t/m 2023 wordt verlengd, want een kopman voor 't AK {zie Sunweb & Sky} is belangrijk voor de ploeg.

tdola

Lindeman erbij voor Catalonië en geen Olivier.

Mr10B

Lijkt mij een kwestie van tijd voordat Roglic naar Bahrein Merida gaat. Ze hebben daar meerdere slovenen al in dienst (zowel als renners en in de support staf), en kunnen een serieus salaris bieden, en hij kan daar hetzelfde programma als nu rijden / zijn eigen programma moeten kunnen bepalen. Zou daar prima de opvolger van Nibali kunnen zijn.

Groenewegen moet je als Jumbo zijnde inderdaad wel "voor het leven" (kunnen) binden.

kelderfan

'@tdola
De Arensman lijkt mij wel op de lijst te staan. Nu TJV wil doorgaan met het aantrekken van jong talent.
Ja dat is echt weer jammer. Ik kan niet beoordelen hoe 't met Daan gaat, maar hij heeft wel een hoogtestage afgewerkt met Sepp Kuss, die wel is opgesteld.
Wat anders ik zie, dat de Brabantse Pijl toch is opgenomen in 't wedstrijdschema. bron: cyclingfever, die ook als 1e. Eschborn-Frankfurt 2019 hebben vermeld.

Wielerfan1987

Arensman is uiteraard een interessant renner om te volgen.

Echter heeft Thymen vorig jaar aan het eind van het seizoen aangegeven sowieso eerst zijn studie af wil maken en er viel uit zijn reactie tussen de regels door wel op te maken dat hij zijn beloftetijd gewoon wil afmaken (oftewel, tot 22 a 23 jaar belofte blijven).

S. Morgenstern

Ik denk dat ze van Olivier eerst iets willen zien voor ze hem extra koersen geven. Wat dat betreft heeft hij met Baskenland en Californië mooie kansen.

bron: cyclingfever, die ook als 1e. Eschborn-Frankfurt 2019 hebben vermeld.

De vraag is of het noemen van Frankfurt een aanbeveling is om het opnemen van de Brabantse Pijl als waarschijnlijk te achten.

Yeez

Niet bij powless, maar vd hoorn rijdt san-remo volgens de ploeg.

San remo:
Groenewegen
Van Aert
Van Poppel
Teunissen
Jansen
Van Emden
vd Hoorn

Panne:
Groenewegen
Van Poppel
Teunissen
Van Emden
Eenkhoorn
Wynants
vd Hoorn

E3:
Van Aert
Van Poppel
Teunissen
Roosen
Jansen
vd Hoorn
Wynants

kelderfan

Quote: "Ik denk dat ze van Olivier eerst iets willen zien voor ze hem extra koersen geven. Wat dat betreft heeft hij met Baskenland en Californië mooie kansen."
Dat zal zeker zo zijn, maar het is wel een lange periode van alleen maar trainen e/o dat goed is om je te laten zien in die koersen, is natuurlijk de vraag. Ik denk dat wedstrijdritme e/o hardheid opdoen toch zeker zo belangrijk is.

Wielerfan1987

Ik begrijp overigens de keuze voor Lindeman in Catalonië wel.

Hij heeft in Parijs Nice laten zien momenteel over een goede vorm te beschikken

S. Morgenstern

Lindeman is inderdaad een knecht die duidelijk in goede vorm steekt. Daarnaast is het een renner voor wie veel koersen rijden nooit een probleem is geweest. Wat dat betreft is het misschien wel de logische invaller in die koers.

Rawolf

Lindeman is binnen deze ploeg altijd de man geweest die de gaten in selecties opvult maar het is toch jammer dat Olivier hier zijn kans niet mag gaan.

Word een zware dobber voor kruiswijk om zich te onderscheiden met Valverde en quintana nu ook gemeld

S. Morgenstern

Het parcours, met redelijk korte ritten en maar één rit met meerdere lange beklimmingen, lijkt me ook niet helemaal in zijn voordeel. Ik denk dat het een mooie ambitie is, maar dat het erg moeilijk wordt om podium te rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vorig jaar werd hij 8e en toen stond er ook zo'n sterk deelnemersveld aan de start, als hij die prestatie kan evenaren zou het al gewoon heel goed zijn. Ook toen was het parcours niet in zijn voordeel.

1 2 ... 119 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.