Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 120 ... 501 502
Yeez

Ik vind het juist wel een parcours voor Kruijswijk. Lange beklimmingen op hoogte en weinig explosieve aankomsten

kelderfan

EF heeft 't contract van klimmer Martinez verlengd. TJV mag wat mij betreft Primož Roglič ook verlengen t/m 2023.
Wat betreft Kruijswijk denk ik, dat hij in de laatste TdF stappen heeft gezet en dat zie je terug in de Ruta.
Zonder Stef Clement en George Bennett maar wel met Antwan Tolhoek en Sepp Kuss erbij moet hij toch lekker kunnen meedoen. Ik ben ook benieuwd hoe Antwan Tolhoek het gaat doen t.o.v. Egan Bernal en de broertjes Yates.

S. Morgenstern

Ik ben eerder benieuwd hoe Kruijswijk het gaat doen t.o.v. Bernal en de Yatesjes...

Lange beklimmingen op hoogte en weinig explosieve aankomsten

Ik denk eerlijk gezegd dat zo'n rit naar Vallter2000 onderweg te weinig moeilijkheden bevat, waardoor het gewoon een beklimming is die geschikter is voor de explosieve klimmers (genre Valverde/Yates/Piont). De laatste keer dat ze daar waren eindigen er 16 renners binnen een minuut van elkaar.

Kruijswijk heeft voordeel bij meer mogelijkheden tot onderling verschil. De rit erna ziet er wat dat betreft beter uit, maar als je kijkt naar de percentages, dan lijken het ook allemaal lopers te zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Joaquim Rodríguez weet daar alles van. Hij was de sterkste op La Molina en Stef Clement die in rit 6 de bloemen kreeg.
Toch jammer dat Stef er niet meer bij is, want die had hem beter kunnen steunen dan BJL, die wel denk ik zijn favoriete koers mag rijden in De Brabantse Pijl.

Laatst gewijzigd
TLJCAMPS

Ben benieuwd naar Mike Teunissen kan in Milaan-Sanremo! Denk overigens niet dat Dylan Groenewegen mee gaat doen in de sprint maar dat is ook niet erg want het is zijn eerste MSR. Hopen dat Danny van Poppel en WvA aanvallend gaan koersen natuurlijk. Weet iemand trouwens waarom op PCS Neilson Powless op de startlijst staat en op de site van Jumbo-Visma Taco van der Hoorn? Bij PCS staat wel een vinkje dus dat zou moeten kloppen volgens Jumbo-Visma.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@TijmenCamps vergissing bij PCS is al aangepast

Jotto-Lumbo

Is er al meer bekend over de voorbereiding van Roglic op de Giro? Zijn grote concurrenten rijden nog wel een aantal wedstrijden. Bernal rijdt Catalonië en de tour of the Alps (vrij veel lijkt mij als je ook nog de TDF wil rijden). Dumoulin de gebruikelijke klassiekers, Milaan-Sanremo en Luik-Bastenaken-Luik. En Yates gaat ook nog Catalonië rijden.

S. Morgenstern

Ze geven in zijn programma op de site van Jumbo-Visma aan dat hij Romandië rijdt.

Mr10B

Volgens mij volgen alleen nog een hoogtestage en Romandië voor Roglic voor de Giro

Jotto-Lumbo

Lijkt me een goede voorbereiding. In rust op niveau komen en daarna wedstrijdritme opdoen in Romandie. Wel kort dag met 6 dagen tussen Romandie en de Giro. Maar ik denk dat hij daar dan in ondersteuning van Kruijswijk rijdt. Zelf een ritje uitzoeken om te testen en een tijdritje waar hij zijn max kan opzoeken.

S. Morgenstern

Ik denk niet dat je zo'n hoogtestage 'in rust op niveau komen' kan noemen. Ik denk dat die weken niet minder pittig zijn dan koersen in Romandië.

Jotto-Lumbo

'In rust op niveau komen', als in niet in een gestressed peloton bij de eerste 10 de laatste kilometers rijden. Wat hij wel in de UAE en TA moest. Mentale rust.

S. Morgenstern

Oké! Het klonk een beetje als een halve vakantie.

Rawolf

Roglic is voor romandie gewoon de topfavoriet, die gaat echt niet voor kruijswijk knechten. Steven houden ze zoet met een geel streepje

kelderfan

Primož Roglič is zeker topfavo maar de Tour de Romandie komt wel vlak voor de Giro. Dan zal hij zich niet uit de naad rijden. Derhalve zie ik die jongens vooralsnog er samen voor gaan.

TLJCAMPS

Ondertussen is Tobias Foss lekker bezig in de Volta ao Alentejo. Hij staat tweede in het klassement en morgen is er een tijdrit dus ben benieuwd wat hij kan laten zien!

kelderfan

Wout Van Aert wat een kanjer. In zijn 1e. Milaan - SanRemo.
Die Tobias Foss komt wanneer?

ghostwriter

Ik kan niet wachten om te zien hoe goed Van Aert straks in de Ronde van Vlaanderen en Amstel Gold Race zal zijn. Het lijkt erop dat hij de stap naar de absolute top heeft gezet.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Die trainingsweek was zo slecht nog niet, ben ook benieuwd wat van Aert nog meer gaat laten zien

kelderfan

Als kopman voor de klassiekers zal hij zich nog vaker laten zien, denk ik.;)
Maar toch mooi dat er een TJV-renner zich kan mengen in de debatten in dit toch mooie monument.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert is inderdaad meer dan klaar voor Vlaanderen en Roubaix.

Laatst gewijzigd
tdola

In de 1e achtervolgende groep zaten volgens mij 3 renners van tjv.
Laatste jaren was t wel eens minder in deze klassieker, hopelijk belooft het veel goeds voor de komende klassiekers.
WvA toont zijn klasse, lijkt goede aankoop.

Woensdag voor groenewegen in de Panne!!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van de 8 WT wedstrijden van dit jaar is de ploeg dus nu al 5x in de top 6 gefinisht, dat is best heel knap te noemen.

kelderfan

Jammer dat Wout op 't verkeerde paard gokte. Hij dacht Trentin, maar die ging te vroeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ook Teunissen nog met een 18e plek prima, Admund daar vlak achter op een 21e stek en ook Jos zat er nog bij in die groep. Groenewegen komt binnen op 1,5 minuut op een 78e stek. Je kan eigenlijk alleen maar tevreden zijn na deze editie van MSR, de ploeg heeft het gewoon heel erg goed gedaan.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 120 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.