Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 122 ... 501 502
Rawolf

Kelderfan in je eigen bericht staat: "en volgend jaar ook nog Laurens de Plus", vandaar de opmerking van vlek

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Omdat Kelderfan denkt dat De Plus volgend jaar al uitgespeeld gaat worden als kopman. Misschien is dat iets te enthousiast gedacht.

kelderfan

'@rahimns
Misschien te enthousiast gedacht, maar die zienswijze komt bij de ploeg vandaan.
Is TJV dan te enthousiast om met jongens als Tolhoek, Kuss en De Plus verder te denken dan aan knechten?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan de zienswijze van de ploeg klopt, maar als je de woorden van De Plus zelf ook terughoort dan weet je dat hij er niet vanuit gaat dat hij komend jaar als die rol krijgt net zoals dat ook niet geldt voor Tolhoek en Kuss. Ze zullen best wel eens in een ronde voor eigen kans mogen gaan maar de stap naar een echt kopmanschap in meerdere koersen heeft echt nog wel even tijd nodig.

kelderfan

'@rahimns
Je hebt gezien met de plannen betreffende Primož dat 't snel kan gaan. Natuurlijk moeten die jongens 't nog laten zien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Primoz is dan ook wel een uitzonderlijk talent, met alle respect maar die jongens kunnen voorlopig niet in zijn schoenen staan. Daarnaast is Primoz ook alweer wat ouder en sterker. Die jongens krijgen echt wel hun kans maar geef het tijd.

Jotto-Lumbo

De start van een mooie wielerweek is ingegaan. De ronden van Catalonie, Driedaagse Brugge-de Panne, E3 BinckBank Classic en Gent-Wevelgem, ik heb er zin in!

Het EK wielrennen in Alkmaar is bevestigd. Het wordt waarschijnlijk een selectief rondje met een kasseistrook en wat duinweggetjes. Welke renners van Jumbo-Visma zullen in aanmerking komen voor de selectie? En voor wie zou het in het seizoensschema passen? Terpstra en van der Poel zullen wel de kopmannen worden denk ik.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Groenewegen, Teunissen, van Poppel, Roosen en van Emden zouden daar niet misstaan. Vraag me af of het selectief genoeg is om n massasprint te voorkomen. Neem aan dat Groenewegen gewoon kopman is als die start

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Quote:"Primoz is dan ook wel een uitzonderlijk talent."
Dat is hij zeker en daar is 't team heel blij mee en derhalve zou ik voor een lange verlenging zijn.
De houdbaarheid van een klimmer is over 't algemeen veel langer dan van een sprinter en derhalve vind ik 't een goed plan om 't klassieke Vlaamse werk en de MSR een kans te geven. Ik zie Dylan de MSR nog eens winnen.
Die jongens als Tolhoek, Kuss, De Plus en ook Van Aert hebben al stappen gezet. Als voorbeeld zie ik bijv. Sepp Kuss, die in Utah liet zien, dat hij dat werk aankan.
@Jotto-Lumbo
Als Alkmaar er wat centen voor opzij wil leggen, dan kunnen zij er een leuk rondje van maken. De afsluitdijk bijv. roept om waaierritten.

kelderfan

De Panne wordt nu definitief Groenewegen, Eenkhoorn, Jansen, Teunissen, Van der Hoorn, Van Poppel en Wynants met als teamleiders Verhoeven en Niermann. Voor Niermann ook eens wat anders.

S. Morgenstern

Verhoeven en Niermann deden ook het openingsweekend.

Yeez

Goed dat van emden rust krijgt!

S. Morgenstern

Pascal Eenkhoorn[/url] en George Bennett artikelen.

Eenkhoorn volgens dat artikel naar E3 in plaats van Wevelgem. Misschien een wissel met Roosen.

kelderfan

'@vlek
Dank voor het posten van de betreffende artikelen.
1) Roosen moet niet te snel willen en dan is de ruil prima.
2) George Bennett had er toch iets meer van verwacht. Ik had zo mijn twijfels met de bezetting en ik verwacht dat hij volgend seizoen een betere ondersteuning krijgt of dat hij met Kruijswijk in voorbereiding van de Giro naar Catalunya en de Tour of the Alps gaat doen. Hopelijk kan hij zich tonen met Sepp Kuss in de ToC.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is natuurlijk niet zeker dat het Roosen is... kan ook 1 van de andere jongens zijn die nu extra koersdagen maken.

Verder denk ik dat George zelf ook wel beseft dat hij in de pikorde op dit moment gewoon onder Roglic en Kruijswijk staat en dat hij dus in de grote rondes voorlopig niets te eisen heeft. Vorig jaar in de Vuelta was hij ook gewoon niet goed genoeg en ook in de Giro liet hij wat steekjes vallen. Ik denk niet dat die rol op korte termijn veranderd.

Yeez

Groenewegen die in Wevelgem de plek van Eenkhoorn invult en Eenkhoorn die de plek van Roosen in de E3 invult. Roosen kan dan gewoon van start in Wevelgem

Yeez

En over Bennett. Ik heb soms het idee dat die niet helemaal een realistisch zelfbeeld heeft. Ik heb hem nog nooit tevreden gehoord, terwijl 6de in Paris-Nice toch gewoon het absolute maximum voor hem was. Misschien overschat hij zichzelf teveel

S. Morgenstern

Roosen stond inderdaad al op de planning voor Wevelgem. ;)

Laatst gewijzigd
achtpuntzes

De plus is goed hoor, daar niet van maar ik zie hem volgend jaar nog niet als kopman worden uitgespeeld, maar wie weet wat later in zijn carriere wel.

Yeez

'@vlek daarom kan die gewoon van start in Wevelgem, zoals ik al zei 😉

Yeez

De Tier die ik trouwens slecht vind rijden deze eerste etappe... maar goed het is nog vroeg

S. Morgenstern

Was bij het stilvallen na de laatste afdaling achteraan het peloton weer zichtbaar aangesloten, terwijl uitgerekend Lindeman met Kruijswijk in zijn wiel in een vorig shot op de eerste rij van het peloton reed..

Ik hoop dat hij richting de Giro nog sterk verbetert, maar eerlijk gezegd roept zijn seizoensstart voorlopig wel weer de vragen op, die in het tweede deel van vorig seizoen door zijn goede rijden naar de achtergrond waren verdwenen.

kelderfan

In de afdaling zijn er gaten gevallen door valpartij Erviti. TJV moest toen in de beugel om Kruijswijk weer terug te brengen naar het 1e.peloton. In het begin reden er 2 gele hesjes achterin en daarbij zag ik niet De Tier.

S. Morgenstern

Lindeman zat in die situatie dus bij Kruijswijk, terwijl De Tier achterin (of nog achter) het peloton zat. Daar zat hij in het begin van de uitzending ook al samen met Leezer.

Rawolf

Ja Lindeman heeft vandaag weer prima werk gedaan al was de rol van de jumbos miniem, de Tier is zeer wisselvallig. Niet iemand die ik in de ploeg zou zetten bij een potentiële giro-winnaar maar blijkbaar denkt de ploegleiding daar anders over.

1 2 ... 122 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.