Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 123 ... 501 502
user26799

Toch niet vergeten dat het in feite nog maar de 2e koers voor De Tier is dit seizoen (na de Strade Bianche).... En het was direct een zware kluif. als je het wedstrijdprofiel bekijkt Zat wel achteraan in goed gezelschap met Chris F'roome....

S. Morgenstern

Het gegeven dat het pas zijn tweede koers is, is misschien enigszins een verzachtende omstandigheid, maar is tegelijk één van de redenen om een beetje te twijfelen aan zijn deelname aan de Giro.

user26799

'@vlek
akkoord !

kelderfan

'@vlek
Waarom misschien. De Tier heeft nog een weg te gaan maar omdat het zijn 2e. koers is, wordt hij wel erg snel beoordeelt als een slechte start. Want de mannen die bij Kruijswijk zaten waren Tolhoek en Kuss. De laatste zat ook mooi voorin bij aankomst.

xistnc

De Tier werd in beeld gebracht toen hij in de afdaling wat achter het peloton zat. Toen hij terug aansloot, kreeg hij van twee renners een vriendschappelijk klopje op de bips. Dat wekte bij mij de indruk dat hij wellicht even in de kant terecht was gekomen of een bocht half had gemist.

Los van welke verzachtende omstandigheid dan ook, het is sowieso tijd dat De Tier progressie boekt. Roglic kan geen halfzachte knechten gebruiken in de Giro.

Laatst gewijzigd
Rawolf

de Tier is soms goed, zoals vorig seizoen in Polen. Maar het is best wisselvallig

kelderfan

'@xistnc
Goh ik ben 't met je eens. Hij was in de Strade zeker niet de minste TJV'er. Maar hij mag zich zeker tonen in deze editie van Catalunya. Want Primož Roglič heeft zeker recht op een goede ondersteuning die 100% voor gaan.
Naar de uitslag kijkende zat hij met Froome, Leezer en Tolhoek achterin 't grote peloton. Dus nog geen paniek denk ik.

Yeez

'@xistnc als je daarvoor keek op de lange klim waar de live uitzending op inschakelde, dan zag je dat De Tier net onder de top er af werd gereden in een groepje met Greipel en Leezer. Die zijn later nog teruggekeerd. Ik denk dat op dat kleine klimmetje oo het einde dit misschien weer is gebeurd, en dat hij daarna zelf terug kwam in de afdaling

S. Morgenstern

Dat kan ook bevoorraden zijn geweest.

Yeez

Panne:
Groenewegen
Van Poppel
Teunissen
Jansen
Eenkhoorn
Wynants
Vd Hoorn

E3:
Van Aert
Van Poppel
Teunissen
Jansen
Eenkhoorn
Wynants
Vd Hoorn

Gent-Wevelgem:
Groenewegen
Van Aert
Van Poppel
Teunissen
Jansen
Wynants
Vd Hoorn

Geen Roosen dus

kelderfan

Ik denk dat Timo Roosen nog wat extra tijd krijgt om goed te worden. Maar misschien weet @rahimns meer.

ghostwriter

Ongelofelijk jammer dat Roosen door zijn val nu waarschijnlijk bijna alle voorjaarsklassiekers over moet slaan. Ik had eigenlijk verwacht dat hij naast Van Aert de beste indruk zou maken. Hij zet tot nu toe namelijk elk jaar een stap in zijn ontwikkeling en was eind vorig wielerjaar sterk in de twee Canadese GPs.

Yeez

Hij gaf al aan veel verder te willen staan dit jaar dan dat hij nu stond. Dit kwam mede door het ongeluk van zijn broer waar hij het erg moeilijk mee had en heeft. Deze val zal wederom zijn potentie wat vertragen. Zonde

tdola

Zeker zonde en zuur voor Roosen. Maar is nu
Wel soort van logisch. Fijn dat een wijnants nog zo sterk is en zijn waarde kan hebben.

S. Morgenstern

De Tier vandaag wel op de afspraak, met daarna nog Lindeman en een sterke Hofstede die Kruijswijk goed afzetten in de laatste kilometers.

Laatst gewijzigd
Yeez

En hofstede erg erg goed. Ook lindeman in orde. Tolhoek hangt achterin en Kuss en Leezer er af?

tdola

Kuss en tolhoek had ik meer van verwacht, zitten volgens mij niet in 1e groep. Kruijswijk in orde iig.

S. Morgenstern

Kuss en Tolhoek zouden gespaard kunnen zijn voor de komende twee ritten. In het kader van alle ballen op Kruijswijk.

Yeez

Inderdaad hebben kuss en tolhoek niet veel baat bij dit ritje. Kruijswijk lijkt mij weer erg goed. En Hofstede vond ik in Australië al goed en lijkt nu weer in orde te zijn.

kelderfan

Lennard Hofstede zag er sterk uit met zijn beurt. TJV deed 't prima om voor de smalle aankomststrook van voren te zitten.
Kruijswijk was toen goed omringd met ca. 5 gele rijders maar in de finale helaas alleen. Kruijswijk klimt naar de 8e. plek.

S. Morgenstern

Het werk van De Tier, Lindeman en Hofstede was toch in de finale? Richting en op het stuk waar knechten daar de meeste toegevoegde waarde hadden?

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Zou Roosen geen optie zijn voor de heuvelklassiekers?

kelderfan

Ja, dat stukje is goed gegaan. Maar je hebt een punt dat Tolhoek en Kuss morgen aan de bak moeten.
Floris De Tier is nog niet zover, dat hij bij Kruijswijk kon blijven.
Wat Roosen betreft zou hij met Romandië weer een stap kunnen maken.

S. Morgenstern

De Tier heeft zich op kop gezet voor Kruijswijk, waar die laatste vandaag meer aan had dan wanneer De Tier een poging had gedaan om bij hem te blijven.

S. Morgenstern

Ik hoop dat Roosen volgende week weer aan kan sluiten, in ieder geval op woensdag. Hij zou dan misschien als invaller nog in aanmerking kunnen komen voor Vlaanderen en Roubaix. Baskenland en dan volledig mikken op Amstel zou echter ook wel interessant kunnen zijn.

1 2 ... 123 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.