De Tier werd in beeld gebracht toen hij in de afdaling wat achter het peloton zat. Toen hij terug aansloot, kreeg hij van twee renners een vriendschappelijk klopje op de bips. Dat wekte bij mij de indruk dat hij wellicht even in de kant terecht was gekomen of een bocht half had gemist.
Los van welke verzachtende omstandigheid dan ook, het is sowieso tijd dat De Tier progressie boekt. Roglic kan geen halfzachte knechten gebruiken in de Giro.
'@xistnc
Goh ik ben 't met je eens. Hij was in de Strade zeker niet de minste TJV'er. Maar hij mag zich zeker tonen in deze editie van Catalunya. Want Primož Roglič heeft zeker recht op een goede ondersteuning die 100% voor gaan.
Naar de uitslag kijkende zat hij met Froome, Leezer en Tolhoek achterin 't grote peloton. Dus nog geen paniek denk ik.
'@xistnc als je daarvoor keek op de lange klim waar de live uitzending op inschakelde, dan zag je dat De Tier net onder de top er af werd gereden in een groepje met Greipel en Leezer. Die zijn later nog teruggekeerd. Ik denk dat op dat kleine klimmetje oo het einde dit misschien weer is gebeurd, en dat hij daarna zelf terug kwam in de afdaling
Ongelofelijk jammer dat Roosen door zijn val nu waarschijnlijk bijna alle voorjaarsklassiekers over moet slaan. Ik had eigenlijk verwacht dat hij naast Van Aert de beste indruk zou maken. Hij zet tot nu toe namelijk elk jaar een stap in zijn ontwikkeling en was eind vorig wielerjaar sterk in de twee Canadese GPs.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.