Ik vind die beurt van Hofstede bergop toch echt goed. Ik dacht even he, De Plus. Die Lennard Hofstede lijkt toch wel een goede renner om erbij te hebben. Voor de ToC heeft Bennett met Kuss, Hofstede en Olivier een prima groep om er voor te gaan.
Tolhoek en Leezer komen op grote achterstand over de meet. Dat zal niet alleen met sparen te maken hebben.
Opgehouden door valpartij?
Bij de valpartij van Froome zie je op tv een klein mannetje van TJV weg rijden met problemen aan de fiets dat zal tolhoek zijn geweest misschien zelf ook gevallen maar in iedergeval opgehouden. Wel jammer wat kan me een interview herinneren aan het begin van het seizoen waar hij aan gaf hier voor een klassement te willen gaan en te kijken hoever er kon komen.
Sterke sprinttrein gezien inderdaad, met prima werk van Eenkhoorn, Wynants en Van der Hoorn en in de finale (naast Jansen en Teunissen) ook een overtuigende bijdrage van Van Poppel.
Kruijswijk vandaag prima gereden. Het zou mooi zijn mocht hij er morgen nog een tandje bij kunnen doen. Ik denk dat de rit hem in ieder geval beter moet liggen.
Ik vind dat kruijswijk hier sterk bezig is, voor Simon Yates, Bardet, Pinot, Porte, Froome, Mas en Zakarin. Dan ben je geen pannekoek, al wisten we dat al.
Groenewegen vandaag ijzersterk, in tegenstelling tot andere ben ik minder positief over de sprinttrein. De laatste 3 hebben groenewegen iets naar voren gebracht maar er is geen enkele vorm van een lead-out geweest in deze. Heb die sprinttrein wel eens beter werk zien leveren.
Wat valt er te zeggen over de knechten die zich laten uitbollen.... niets toch. De enige uitslag die belangrijk is, is die van Steven. Waar zijn knechten in de daguitslag eindigen is verder totaal ondergeschikt en onbelangrijk. Ga daar ook geen beoordeling aanhangen zou ik zeggen. Als zijn hun opdracht hebben uitgevoerd dan is het toch prima. Morgen is er weer een dag waar zij hun werk moeten doen.
Ze waren vandaag allemaal meteen zoek toen er door een ploeg tempo werd gemaakt op de slotklim. Wat dat betreft is de toegevoegde waarde van die lichtgewichten nog minimaal geweest in Catalonië. Ik denk niet dat ze vandaag überhaupt verschil hadden gemaakt, maar met deze benen gaan ze dat morgen ook niet doen.
Die klimmers rond Kruijswijk zijn momenteel dus niet goed genoeg om hun stempel te drukken*. Tolhoek waarschijnlijk door zijn val, Kuss en De Tier omdat ze het niveau (nog) niet hebben. Wanneer je dit een rit vond voor de klimmers, dan zou ik me verder niet druk maken over Leezer.
Die laatste zal vandaag in de vlakke aanloop overigens genoeg nuttig werk hebben verzet, zodat de klimmers zich konden sparen. Hetgeen hij in de twee sprintritten van vrijdag en zaterdag nog eens over kan doen in de finale van de rit.
*Kruijswijk kan het ook alleen zal dan waarschijnlijk jouw conclusie zijn!? Kruijswijk heeft geen klimtrein nodig!? Of zijn dat gedachten die alleen opkomen als het over Groenewegen en zijn ondersteuning gaat...
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.