Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 126 ... 501 502
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Ook Sky neemt hun 'Leezer' mee naar Catalonie in de vorm van Knees. Gewoon een renner die de kopman door het peloton loodst voordat het omhoog gaat. Dat gebeurt toch in elke koers... je doet nu echt of je nog nooit naar wielrennen hebt gekeken, nu heeft Kruijswijk een volledige ploeg die in zijn dienst rijdt en dan is het nog niet genoeg. Je kan toch niet verlangen dat de kopmannen in elke klimkoers maar 6 klimmers meekrijgt. En misschien moet je eens wat minder naar andere ploegen kijken, de samenstelling van TJV is totaal anders dan die van Sky. Kijk naar hun sprinter, die moet het echt volledig zelf doen... en wat is het resultaat hij wint zo goed als niets daar.

Laatst gewijzigd
Mr10B

Sterker nog aan 6 gelijkwaardige klimmers (die er allemaal bij de laatste 15 toch niet meer bij gaan zitten) als ondersteuning voor Kruijswijk heb je helemaal niks. Stel je een ploeg voor met 6 keer Floris de Tier of desnoods 6 keer Tolhoek en Kruijswijk, dat is totaal niet efficiënt.

ghostwriter

Het is ongelofelijk dat Jumbo-Visma zowel de beste klassementsrenner voor kleine rondes (Roglic) als de beste sprinter (Groenewegen) onder contract heeft staan. Ik hoop enorm dat beide heren hun contract tot eind 2023 verlengen. Jumbo-Visma kan waarschijn niet het salaris bieden wat sommige andere ploegen wel kunnen bieden maar kan ze wel de zekerheid van een langdurig contract aanbieden doordat Jumbo en Visma zich tot (minstens) eind 2023 aan de ploeg hebben verbonden. Sportief gezien is Jumbo-Visma de ideale ploeg voor Roglic en Groenewegen.

kelderfan

'@Mr10B
Huh, heb ik dat ergens laten vallen. Dylan Groenewegen krijgt ook een groep renners mee met verschillende kwaliteiten, maar wel allemaal jongens voor de Vlaamse gewesten. Kruijswijk heeft ook groep renners mee met verschillende kwaliteiten. In de discussie gaat 't alleen maar of Tom Leezer in de Volta Ciclista a Catalunya van toegevoegde waarde is.
@ghostwriter
Helemaal mee eens dat Primož Roglič en ook Dylan Groenewegen een verlenging moeten krijgen tot en met 2023.

S. Morgenstern

Wanneer je de toegevoegde waarde van Leezer af denkt te moeten zetten tegen het totaal andere werk van de Sosa's van Team Sky, dan wil je het volgens mij niet begrijpen.

Mr10B

Ja en het punt wat ik met mijn overtrokken vergelijking maak is dus dat Leezer een belangrijke rol voor Kruijswijk vervult. Omdat nog meer lichtgewicht klimmers een mindere toegevoeging aan de ploeg is dan een jongen als een Leezer/Van Emden/Knees/Rowe/Bennati. Het is zoals Rahimns ook al aangaf niet voor niets dat de "grote" ploegen als SKY ook altijd 1 of 2 piloten voor het vlakke meenemen naar rondes.

S. Morgenstern

Exact! Een koers waarin veel wordt geklommen, bevat tenslotte alsnog heel veel kilometers waarin dat niet gebeurt.

Rawolf

Alleen TJV heeft in deze Lindeman al voor deze taak. Wat Leezer dus wel minder nuttig maakt, maar uiteindelijk praten we over een enkele helper in een koers die geen hoofddoel is. Je kan niet altijd de beste opstelling neerzetten.

Kan me voorstellen dat TJV Leezer had gepland in ondersteuning van Groenewegen en dat hij nu ook maar gewoon rijd omdat het te kort dag is voor een vervanger. Beetje Kelderfan afkraken jullie :p

S. Morgenstern

Het punt van dat 'afkraken' is dan ook niet om aan te tonen dat Leezer hier een onmisbare schakel is in de ondersteuning van Kruijswijk, maar dat de constante betwijfeling van zijn toegevoegde waarde niet op zijn plaats is.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@randomwielerliefhebber volgens mij was dat ook het punt wat ik eerder maakte, de samenstelling van TJV is niet zo danig dat je hier in elke klimkoers 5 of 6 klimmers kan opstellen. Wat ook echt niet nodig is, volgens mij heeft Kruijswijk hier een heel uitgebalanceerde ploeg bij zich. Heeft dus niets te maken met iemand afkraken maar gewoon met argumenten om duidelijk te maken waarom Leezer daar rijdt.

Yeez

De Tier Tolhoek en Kuss lijken beter dan gisteren. Zitten nog bij Kruijswijk.

Edit: Tolhoek niet trouwens. Is Kruijswijk zelf. Vgm hangt Hofstede achterin. De tier lijkt goed vandaag

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kuss zat er gisteren ook nog bij toen het peloton vijftig man groot was, alleen duurde dat toen heel kort doordat het een ander soort rit was. We gingen toen binnen een kwartier van een peloton van tachtig naar een heel klein groepje in het wiel van Sosa. Even afwachten of hij vandaag wel mee kan met de beste twintig tot dertig klimmers.

De Tier en vooral van Hofstede wel netjes vandaag. Die laatste lijkt me voor de Giro een meer dan geschikte reserve.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kuss er weer op ongeveer hetzelfde moment af. De Tier vandaag wel goed en iets langer mee na de versnelling van Team Sky. Belangrijkste knechtwerk zit er echter op nu ze op de slotklim zitten.

Laatst gewijzigd
tdola

Tolhoek valt wat tegen, mgl door val. De tier lijkt geleidelijk iets te verbeteren. Kuss nog niet super, hopelijk kan die nog stappen maken.

TLJCAMPS

Kruijswijk sterk hoor!

S. Morgenstern

Heel goede slotklim van Kruijswijk.

Qua ondersteuning ook een prima dag met nog drie knechten erbij richting de slotklim. Hofstede haalt wat dat betreft een meer dan uitstekend niveau en De Tier rijdt ook weer goed. Kuss is hier op zich redelijk, maar niets bijzonders. Je zou toch hopen dat hij in zo'n koers een beetje in de buurt kan komen van zijn rijden in Utah of die paar ritten in de Vuelta.

Qua extra mogelijkheden alleen jammer dat Tolhoek weer op zijn plaat is gegaan deze week. Ik denk echter dat dit voor Kruijswijk sowieso het hoogst haalbare was.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kruijswijk zet dit jaar weer een stap! Met het deelnemersveld in de tour gewoon podiumkandidaat!

kelderfan

Kruijswijk doet 't meer dan goed #chapeau en had vandaag prima ondersteuning van De Tier, Kuss en Hofstede.
Kuss is helaas nog niet waar hij zou kunnen zijn. Nog maar een hoogtestage organiseren voor die jonge klimmers.
Jammer dat Tolhoek door die val eigenlijk niet mee kan doen. In deze Volta Ciclista a Catalunya heb je met Lindeman genoeg voor 't vlakke. Gelukkig en verstandig dat Groenewegen toch een andere route heeft gekozen.
Het is voor Kruijswijk vervelend dat juist de klimmers, die hem hadden moeten bijstaan en vooral in de 1e. bergrit nog niet het niveau hebben door val en ...

S. Morgenstern

Kruijswijk heeft tot nu toe, ondanks het mindere niveau van Kuss en Tolhoek (of de aanwezigheid van Lindeman en Leezer), nergens om ondersteuning verlegen gezeten en staat waar hij met deze benen moet staan. Had wat dat betreft zelfs nog wel een sprinter bij gepast voor de komende twee dagen...

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan denk je echt dat Kruijswijk met nog meer ondersteuning er beter voor had gestaan, ik geloof er echt niets van. De ploeg rondom hem heeft gedaan wat kon maar uiteindelijk moet hij toch echt zelf de snelheid ontwikkelen op de slotklim. Dit is wat er in zat en als je kijkt wat er voor hem staat en achter hem is dit gewoon echt heel erg goed. Ik had vooraf getekend voor dit plekje gezien het deelnemersveld.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Misschien had Kruijswijk met een superknecht boven dan Martin kunnen eindigen :p

S. Morgenstern

Ja, een renner die vandaag mee kon met de vijf beste in koers was de enige die verschil had gemaakt.

Rawolf

Daarom gaat roglic ook mee naar de tour, al vind ik dat nog steeds een rare beslissing

kelderfan

'@rahimns
Gisteren had hij een goede Tolhoek nodig gehad, want dan had hij nu 5e. gestaan. Er volgen nog een paar zware ritten waar goede ondersteuning belangrijk kan zijn e/o worden. Kruijswijk heeft al laten zien, dat hij 't voorjaar sterker is begonnen. TJV heeft niet voor niets een hoogtestage ingebouwd. Dat je vooraf voor een 6e. plaats had getekend, lijkt mij niet verkeerd. Maar Kruijswijk heeft door die hoogtestage al een goed niveau.
@Randomwielerliefhebber
Daar is een superknecht echt niet voor nodig.;)
@vlek
Froome en Thomas hebben 't gevaar Kruijswijk onderkend en hebben besloten om extra koersen in te passen om koershardheid op te doen. Dus alleen maar trainen is 't ook niet.

kelderfan

'@Randomwielerliefhebber
Dat is geen rare beslissing om Primož Roglič mee te nemen naar de TdF want Steven Kruijswijk wil wel richting podium en dan heb je Primož toch echt nodig.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 126 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.