Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 127 ... 501 502
Rawolf

Ik zou een renner als Roglic nooit opstellen als knecht, is hij veelste goed voor. Sky-achtige praktijken. Maar waarschijnlijk zal hij wel voor een dubbel klassement gaan, of ritten in de tour.

S. Morgenstern

Tolhoek had gisteren het verschil kunnen maken voor Kruijswijk? Hoe dan!? Ik denk niet dat het gezond is om hem hoger in te schatten dan alle mannen die Kruijswijk gisteren en vandaag achter zich liet.

Roglic naar de Tour de France is toch niet alleen met het idee dat hij dan kan knechten? Dat hij afhankelijk van de koers situaties zomaar eens het verschil zou kunnen zijn tussen wel of geen podium voor Kruijswijk lijkt me echter op zichzelf ook al genoeg reden om hem daar op te stellen.

kelderfan

'@vlek
Wie zegt dat Primož Roglič moet knechten. Kruijswijk en Primož Roglič samen vormen een sterk blok met Bennett en Gesink in de ondersteuning. Alleen zonder Primož Roglič moet Steven het opnemen tegen Froomy en Thomas met Poels en Kwiatkowski er nog bij wordt dat een zware kluif.

kelderfan

Quote:"Tolhoek had gisteren het verschil kunnen maken voor Kruijswijk?"
Eh ja want in die laatste paar km's verloor Kruijswijk nog 10 sec. en die staat hij nu achter Martin.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nee, hij verloor die 10 seconden vooral in dat laatste stukje vanaf die parkeerplaats toen het weer omhoog liep... dat was in de laatste kilometer... daar had ook een goede Tolhoek nooit meer bijgezeten. Laten we ophouden met deze onzin, gisteren was Kruijswijk gewoon net niet goed genoeg en vandaag was hij alweer een stuk beter, maar kon hij de echte tempoversnellingen van de mannen voor hem gewoon niet bijbenen (wat geen schande is). Kijk ook gewoon naar de uitslag, wie had er nog een superknecht bij zich op het laatst. Maar er is niets mis met deze 6e stek en als hij die 10 seconden nog goed kan maken prima. Maar 5e of 6e het zal boeien...

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Hoe dan!? Vertellen dat de achterstand slechts tien seconden is, is nog geen antwoord op de vraag waar en hoe Tolhoek daarin verschil had kunnen maken. Volgens mij kun je die bewering alleen onderbouwen door Tolhoek gigantisch te overschatten.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Ok het is onzin en jij bent een echte fan van TJV. Dat Kruijswijk geen vlieggewicht is, dat is je bekend?
@vlek
Hoe kijk jij naar wielrennen? Simon Yates heeft zich aan kop gezet met hulp van Kruijswijk om M.A. Lopez terug te halen voor zijn broer Adam die kopman is. Dat had Antwan ook kunnen betekenen voor zijn kopman, maar die is nog in herstelmodus. In de TdF liet Antwan zien, dat hij best mee kan komen met de grote jongens.

S. Morgenstern

Tolhoek heeft nog nooit tussen dit soort jongens de koers mede bepaald, zelfs niet in die hele goede Tour de France die hij vorig jaar reed. Waarom zou je hem dan nu opeens inschatten op het niveau van Simon Yates of verwachten dat hij gisteren samen met Kruijswijk voor dat tweede groepje kopmannen had kunnen zitten?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ja daarom is het geen schande dat Kruijswijk wat tijd verliest op die jongens... wat is je punt nu dan. En wat heeft dat te maken met wat ik ben of wat jij bent.

Mr10B

Ja want tolhoek is van het niveau yates :'D. Eigenlijk van den zotte dat hij überhaupt moet knechten. Renners van het kaliber tolhoek kunnen nml gewoon meedoen voor winst in de grote rondes..

TLJCAMPS

Weet iemand trouwens hoe TJV het gaat doen met het crossseizoen van Wout van Aert? Gaat hij crossen onder de naam van Jumbo-Visma of van een andere sponsor?

kelderfan

"Volgens mij kun je die bewering alleen onderbouwen door Tolhoek gigantisch te overschatten."
Zoals jij de aanwezigheid van Leezer in de Volta Ciclista a Catalunya alleen maar kan onderbouwen door Leezer gigantisch te overschatten. Zeeman zegt 't goed dat Hofstede, Kuss en De Tier belangrijk waren voor Kruijswijk en dat Tolhoek helaas door de valpartij in herstelmodus is geraakt, want dit was ook een rondje voor Tolhoek geweest. Die was ook mee op hoogtestage.
"wat is je punt nu dan."
Oh ja mijn punt is, dat in de 1e. bergrit Kruijswijk te weinig steun had in de finale. Dat zorgde voor 10 kostbare seconde.
Een 5e.plek lijkt mij beter voor een renner als een plek buiten de top-vijf. Ja, dan maakt niet uit of 6e of 7e wordt.
Maar jij zegt 't maakt niet uit. Dus waarom vraag je?

Laatst gewijzigd
Mr10B

De enige jumbo renner die gisteren in de slotfase van de etappe bij Kruijswijk had kunnen zitten is Roglic. Heb je gezien wie er gisteren allemaal al af waren in de slotfase? Zelfs in zijn allerbeste vorm ooit was Tolhoek gisteren niet met de beste 10 a 15 omhoog geklommen.

S. Morgenstern

Tolhoek inschatten op het niveau van Simon Yates of van mening zijn dat Leezer in alle vlakke kilometers van zo'n rondje voldoende nuttig werk kan verzetten... Lijkt me niet helemaal hetzelfde..

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan als Lopez bij TJV zou hebben gereden zou hij dan nu ook 1e hebben gestaan in het AK of denk je dat de ondersteuning van Astana in deze koers beter is geregeld dan bij TJV. Denk je niet dat de plek van Kruijswijk gewoon de plek is waar hij ook zou staan als hij de renners van Astana had meegekregen als ondersteuning??

Romāns Vainšteins

Kruijswijk is dit rondje gewoon net niet goed genoeg om met Yates en de 3 Colombianen mee het eindspel te kunnen, Martin lukt dat met hangen en wurgen af en toe nog. Die stek 6 is 100% zijn plek nu. En laten we even gewoon eerlijk zijn. Wanneer Bernal, Quintana, Lopez en Yates iets meer rijden en wat minder loeren staan ook zij al op minuten nu. Geen knecht die daar wat aan veranderen gaat.

kelderfan

'@rahimns
Als M.A.Lopez bij TJV had gereden had hij nu zeker ook 1e. gestaan. Dat komt ook omdat de kanjers naar elkaar keken. De ondersteuning bij Astana is zeker niet beter nu Pello Bilbao eigenlijk minder is dan normaal. {ook wat tegen gekomen}

@RV
Natuurlijk is Kruijswijk geen springveer. Hij kan die tempoversnellingen van Bernal, Yates en Lopez zeker niet volgen, maar hij moet zijn eigen tempo volgen en omdat die springveren 't niet zo lang volhouden, kan hij gewoon weer aansluiten en gisteren liet Adam Yates zien hoe je dat doet. Kruijswijk kon wel Quintana volgen vandaag. Lag dat aan Quintana of was Kruijswijk beter dan gisteren?

Yeez

De jumbo’s rijden erg goed in de e3

xistnc

Vind je? Zodra de finale echt begon, zat de tweede man erg ver. Poppel, Teunissen en Jansen hebben hun kruit vroeg verschoten.

S. Morgenstern

Zouden die zonder die inspanningen wel mee kunnen met de kopmannen die nu de koers bepalen? Ik begrijp de poging om te anticiperen wel. Jansen had alleen een beetje de pech dat Jungels te sterk was en Drucker te zwak.

xistnc

Ik begrijp dat ook best. Maar de kwalificatie 'erg goed' vind ik niet terecht.

S. Morgenstern

Eens!

Groenewegen had vandaag in ieder geval niet meegesprint in Catalonië.. :)

achtpuntzes

'@xistnc
Ok, 'erg goed' is niet terecht, 'uitstekend' lijkt me een beter woord voor de nette tweede plek van van Aert.
Het is geen schande om zo te verliezen van Stybar die het minste werk heeft moeten verzetten en profiteerde van het sterke DQS blok.

kelderfan

'@8.6
Ik vind die 2e. plek van Wout Van Aert erg goed. Tegen Quickstep is 't wel heel lastig om te winnen. Wauw die Jungels is wel heel sterk en wordt de 2e. Terpstra.

ghostwriter

Jansen maakte een hele sterke indruk maar Jungels was nog sterker en na die inspanning had Jansen zijn kruit wel verschoten. Dit is de manier waarop deze jonge jongens moeten koersen zodat ze sterker worden en deze wedstrijden leren te begrijpen. Hetzelfde geld voor Van Poppel die te vroeg in de wedstrijd een zware inspanning deed. Ze worden steeds sterker maar op Van Aert zijn ze er nog niet.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 127 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.