Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 128 ... 501 502
kelderfan

Dylan Groenewegen in Catalunya; dat heb ik gemist.;)
Shit dat Kelderman weer tegen de vlakte gaat, maar kan TJV zijn contract niet afkopen, want hardrijden kan hij als de beste.
Kruijswijk blijft 't goed doen.

kelderfan

'@ghostwriter
Met Wout Van Aert doet TJV weer mee in 't Vlaamse werk met een keurig 2e. plaats. Verder kwam TJV niet echt boven drijven in de finale. Mike Teunissen had ik toch wel verwacht.

ghostwriter

'@kelderfan
Teunissen heeft twee dagen geleden veel meer energie verspeelt in de Driedaagse dan bijna alle mannen die nu met de beste meededen. Teunissen eindigde die Driedaagse zelf ook nog eens als 10e. In Gent-Wevelgem zal de ploeg waarschijnlijk geheel in dienst van Groenewegen en Van Aert rijden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert maakt een hele sterke indruk en nam onderweg ook behoorlijk wat verantwoordelijk. Qua graadmeters onderweg wat hij overal op de afspraak en ik denk niet dat er op de Kwaremont iemand beter voor de dag kwam. Als een klein uur zware koers extra geen probleem wordt, dan hoort hij wat mij betreft voor Vlaanderen en Roubaix nu ook al bij de absolute topfavorieten. Onverwacht na zijn moeizame winter.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Van Aert een mooie 2e plaats, wel jammer dat hij tevreden was met een sprint en geen enkele aanval heeft geplaatst.

@vlek, van Aert heeft in Milaan San Remo al laten zien de afstand aan te kunnen, al is dat een makkelijkere inleiding.

Moet zeggen dat ik meer van Teunissen had verwacht, is zeker niet verbeterd ten opzichte van vorig jaar tot nu toe.

Laatst gewijzigd
mus van de maasstad

Wat een heerlijke aankoop is WvA zeg. Rijd nu al echt heel makkelijk mee met de wereldtop.

TJV gaat de WT winnen.

*you heard it here first*

Ze doen mee voor de overwinning in de klassiekers
Ze doen mee voor de overwinning in de kleine rondes
Ze doen mee voor de overwinning in sprints
Ze doen mee voor podium in de grote rondes

S. Morgenstern

Sanremo valt inderdaad niet te vergelijken met Vlaanderen en Roubaix.

kelderfan

'@vlek
Je bent gelukkig om, want Wout Van Aert is gewoon de kopman voor dit werk en goed dat TJV afscheid {echt wel jammer} heeft genomen van Lars Boom, die wederom een slechte beurt maakte.
@ghostwriter
Dat klopt wel maar toch had Teunissen erbij moeten zitten.
De jongens die ik heb gezien zijn Van Poppel weer te vroeg; sterke Jansen in dienst van; Teunissen die niet mee kon met Van Avermaet.

S. Morgenstern

Ik ben om? Volgens mij was Van Aert altijd al de enige die steady toptien niveau in zich had, waar ik van de rest alleen bij uitschieters (of in het najaar) dat soort prestaties had gezien. Ik twijfelde alleen aan zijn winter, waardoor ik dit jaar nog niet dit niveau had verwacht en het verschil met de rest dus niet zo groot.

De stap naar het niveau van de kopmannen is niet overigens zo makkelijk. Ik vind het veel te makkelijk om van Teunissen te verlangen dat hij er in zo'n finale nog bij zit. Iedereen kan hopen op zo'n stap, maar het uitblijven ervan zou daarmee nog geen aanleiding moeten zijn voor teleurstelling in zijn rijden.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Teunissen, Van Poppel en Jansen kwamen allen in de groep met de nummer negentien binnen. Het enige wat je dus echt kan zeggen is dat die drie niet bij de sterkste achttien hoorden. Trouwens heeft Jumbo-Visma met Roglic, Groenewegen en Van Aert nu drie wereldtoppers in huis. Wat is de ploeg toch ver gekomen in korte tijd.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wout Van Aert is gewoon de kopman voor de Vlaamse koersen. Hij is al een van de mannen voor Roubaix.
In Catalunya lijkt Floris De Tier weer ok want hij is weer de lijfwacht van Kruijswijk geworden. Bert Jan Lindeman doet 't toch wel goed daar en kon helaas de winnaar niet bijbenen.

leegloper

'@Ghostwriter,
Je voert voor Teunissen de werken in De Panne op als excuus en dat het zondag wel goed zal komen met TJV. Ze hebben wel 5 man die zowel woensdag, vrijdag als zondag rijden. Misschien liggen ze er dan vroeger af.

S. Morgenstern

De Tier was de afgelopen twee dagen toch al weer op niveau? Ik vind zo'n rit als vandaag, waar hij er sowieso niet vanaf gereden hoort te worden (Leezer zat er tenslotte ook nog bij), weinig aanleiding om opgelucht te zijn over een nieuwe bevestiging dat hij weer 'ok' is.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@leegloper
Waar schrijf ik dat het zondag wel goed zak komen met TJV? Ik schreef dat de gehele ploeg zonder in dienst van Groenewegen en Van Aert moet rijden.

kelderfan

Leezer en Hofstede waren er wel bij maar zij hebben toch maar even gewacht op Froome.;)

ti-raleigh

'@ ghostwriter
Normaal gesproken gaat Dylan niet bij de sterksten horen. Dan verwacht ik meer van Teunissen. Ze kunnen Dylan wel tactisch uitspelen. Als in een eerste groep Mike en/of Wout zitten en in het peloton daarachter Dylan....

ghostwriter

'@ti-raleigh
Normaal gesproken inderdaad niet maar Groenewegen lijkt in de vorm van zijn leven en Gent-Wevelgem is het soort klassieker wat hem op een hele goede dag moet liggen.

user27060

Jumbo zet een mooie stap vooruit met de voorjaarsploeg. Om nog beter te worden zou Teunissen moeten kunnen doorgroeien naar de rol van een Lampaert en Van Poppel met zijn snelheid tot een Stuyven. Op die manier zou Van Aert verder in koers de nodige steun hebben. Teunissen zie ik wel zo sterk worden, misschien dat hij nu idd een beetje te veel in dienst van Groenewegen rijdt. Op dat vlak wordt Roosen wel gemist; om hem te ontlasten. In Van Poppel zie ik het minder. Volgens mij haalt hij niet het niveau voor de rol die hij nu heeft in het team. Zet dat verhaal zich door dan hoop ik dat de teamleiding dat ook erkent en Van Aert volgend jaar een andere sterke, snelle man meekrijgt (een type Stuyven dus).

Sowieso proficiat aan TJV voor de transfers. Van Aert, De Plus, Martin en Teunissen; 4x een schot in de roos.

Met Roglic, Groenewegen en Van Aert heeft Jumbo nu idd in 3 onderdelen een wereldtopper; knap werk!

Rawolf

Vergeet wereldtopper Jos van Emden niet, in sommige tijdritten althans.

Ik verwacht veel van Groenewegen in Gent - Wevelgem. Voor mij een van de topfavorieten. Van Aert is heel goed maar mist een wapen om te winnen momenteel

mus van de maasstad

Het is dat stybar niet hoefde te werken in de achtervolging. Maaf WvA klopt hier v avermaat in de sprint. Dus hoezo geen wapens om te winnen?

kelderfan

'@jeff
Goede analyse. Maar om zo'n man type Stuyven te scoren zal wel moeilijk worden. Magnus Cort komt misschien in de buurt.

S. Morgenstern

Van Poppel heeft dit jaar in de Vlaamse klassiekers voorlopig betere dingen laten zien dan Teunissen, dus lijkt het me wat merkwaardig om hem niet dezelfde tijd te gunnen als die laatste wel gegund wordt.

Ik vind het sowieso wat merkwaardig om na een paar maanden met deze groep jonge renners, meteen aanleiding te zien om met gearriveerde namen te strooien.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Als je kijkt waar die jongens dit jaar zaten en dat vergelijkt met waar mannen als Van Poppel, Teunissen en Jansen vorig jaar zaten dan hebben ze het in deze koers (die echt heel lastig is) helemaal niet slecht gedaan hoor. Ben het met Vlek eens dat we die mannen ook wel de tijd moeten geven. Er zijn wel meer talentvolle jongens vandaag op achterstand gereden... in die groep was bv ook de genoemde Stuyven. De ploeg heeft voor dit jaar een eerste aanzet gegeven om stappen te maken in het klassieke werk en laten we ze dan ook de tijd geven zoals we dat ook gedaan hebben met de sprinttrein.

Rawolf

Teunissen heeft in het klassieke werk geen stap gezet als je zag hoe hij vorig jaar reed. Van Poppel is bij vlagen heel sterk en nuttig om erbij te hebben om even één heling op te knallen, maar kan het niet tot het einde volhouden. Jansen rijd eigenlijk hetzelfde als vorig jaar, solide maar niet goed genoeg om de finale te kleuren

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

En dat is op basis van vandaag ?? Want dat is dan wel kort door de bocht. Vorig jaar kwam hij op 8 minuten binnen. Laten we nog even de komende klassiekers afwachten.

1 2 ... 128 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.