Als je Teunissen vindt tegen vallen had je misschien ook wel wat te hoge verwachtingen gebaseerd op 1 koers vorig jaar waar hij relatief vroeg anticipeerde (DdV). Dit jaar al 2 keer top 20 en een keer pech in eendaagse uwt koersen (en dan vandaag relatief matige klassering). Vorig jaar had hij tm Gent wevelgem geen enkele top 30 notering laten zien. Daarnaast zal zijn rol nu in principe ook ondersteunender zijn aan Dylan en wout.
Die 18e plek was van een grote groep die 50 man groot was. Reken ik niet echt als n ereplek.
Maar misschien had ik ook wat te hoge verwachtingen ja, al is dat door de ploeg zelf ook bemoedigd. Voorjaarsteam met nieuwe kopman Teunissen, zeer lang contract. Denk dat TJV er zelf ook meer van verwacht had.
Maar wel als een tegenvaller?
Ze verwachtten overigens zelfs van Van Aert geen topuitslagen en hebben Teunissen volgens mij ook gepresenteerd als versterking van de groep renners voor deze koersen en niet als kopman. Ik kan me namelijk vrij veel verhalen voor de geest halen over een vrije rol binnen deze selecties.
Ik denk dat ze met Teunissen vooral toewerken naar de komende 3 wedstrijden. GW, RvV en PR. En dat hij totnogtoe vooral een dienende rol moest vervullen. Nu Van Aert onverwacht zo sterk rijdt liggen de kaarten weer iets anders, desalniettemin verwacht ik de komende weken een sterke periode van Mike.
Ik denk dat ze met die jongens vooral op de lange termijn denken... als eerste heeft Teunissen dit jaar al prima werk verricht in de sprinttrein waar hij een serieuze kandidaat is voor de plek van Roosen in de TDF. Daarnaast dus in de klassiekers om in de komende jaren daar mee te gaan doen om de overwinningen. Dat Wout nu al zo sterk rijdt is dan vooral weer een meevaller, maar volgens mij is er vanuit de ploeg voor nu nog geen druk op deze groep.
'@Jotto-Lumbo
Dat wordt Pascal Eenkhoorn.
@rahimns
Ik heb 't niet over druk; alleen de verwachtingen zullen nu toch wel zijn aangepast.
Gisteren tijdens de E3 liet o.a. Van Avermaet weten, dat hij Van Aert erg sterk vindt en toen werd Van Aert meteen naar voren geschoven als top-kandidaat voor Roubaix. Bram Tankink was getuigen. Die staat nog scherp en zou een goede kandidaat zijn om Dylan morgen te vervangen.
Wel grappig hoe goed Van Aert is, na zo'n veldritseizoen.
Jumbo rijdt met de klassiekerkern enorm veel, maar door bijvoorbeeld even een slimme pauze ipv Tirreno en P-N geeft de renners toch een boost. Denk dat zeker een paar teams deze tactiek volgend jaar wel gaan kopiëren. Wel vrees ik dat ze hun hand qua G-W overspeeld hebben door Van Poppel en Teunissen alles te laten rijden (De panne, E3 en nu G-W), wat ze juist wat van hun gespaarde frisheid kost. Aan andere kant was Teunissen wel een must voor de lead-out van Groenewegen in de Panne door ontbreken Roosen en was Van Poppel ook wel heerlijk zoals hij even over Sagan heen klapte in E3, wat zeker ook in dienst van Van Aert was.
Denk wel dat het voor Jumbo wenselijk is om nog net iets meer klassiekermannen te hebben, zodat je Teunissen en Danny van Poppel iets meer kan door rouleren, denk dat verder in de klassiekers namelijk Van Aert redelijk snel geïsoleerd zal zitten. Kristoff lijkt me nog wel een aardige naam om toe te voegen, die is toch einde contract en een Noor, sponsor ook weer bilj ;) Maar op iets sereizuere toon lijkt me een type Keukeleire ideaal.
Groenewegen is het slachtoffer van een praktijk, die praktisch alle ploegen kennen : een renner die ziek is, wordt onder druk gezet om toch te starten.... Dat hij niet alleen zichzelf uitput, maar ook anderen aansteekt, schijnt niet door te dringen. Gezien elke besmetting een incubatieperiode van enkele dagen kent, komt de ziekte dikwijls pas na de koers opduiken en wordt de volgende wedstrijd gehypothekeerd.... Rusten... Verstandige beslissing.... Spijtig voor Dylan, DE man in topvorm....
'@W. E. Walraeve: De klok horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt?
Het kwam weleens voor dat een zieke renner het verzweeg, om toch maar van start te gaan om zo nog een acceptabel resultaat te rijden, maar door het egoïsme juist het team aansteekt. Actueel wielervoorbeeld heb ik niet, maar je zag het bijvoorbeeld laatst bij de Poolse nationale voetbalploeg, waar Milik een virus meebracht van de club, het geheim hield omdat hij per se wou spelen en vervolgens er dus een griepgolf door de ploeg ging.
Maar Groenewegen en TJV hebben weinig druk, die rijden toch een prachtig seizoen en G-W is geen hoofddoel, dat is de tour en vanuit de klassiekerkern staan ze nou ook niet verlegen om goede resultaten ;)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.