Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 13 ... 501 502
peerduell

'@rahimns.14.38. Op 21 december zullen we aan de grootte van de naam Visma op het shirt ongeveer de bijdrage van dit bedrijf kunnen afmeten. Begreep ik dat Jumbo's bijdrage (voor de wielerploeg ) ongeveer 10 miljoen is?? Dan zal de 2e naam niet zo prominent zijn ,schat ik. Tenzij het hier om een bedrag rond de 4/5 miljoen gaat. Of levert Visma ook "diensten" ? We zullen het zien/horen op 21 December. Is al bekend waar dit plaatsvindt?

KJP

Bedoel je dat als Clement ploegleider wordt bij Jumbo hij meer tijd heeft om watervallen te gaan bekijken Kelderfan?

Poeksel

De eventuele transfer van Halvorsen naar Jumbo (vanaf 2020) is nog iets waarschijnlijker geworden ;)

Yeez

Want dat was altijd al waarschijnlijk en eventueel aan de orde? @poeksel

Poeksel

Ja.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/lottonl-jumbo-grijpt-naast-wereldkampioen-kristoffer-halvorsen/

Yeez

Gok niet dat dat nu nog aan de orde is. Bovendien rijdt die jongen niet heel denderend, maar misschien als hij het vertrouwen krijgt dat hij beter gaat rijden, net zoals viviani. @poeksel

@rahimns misschien leuk om te vragen wie er allemaal mee op trainingskamp zijn? Ik gok geen Bennett, Kuss, Powless en Jansen die herstelt van een breuk in de pols en alleen op de tacx kan?

jvh93

'@jesse daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. In ieder geval zijn Teunissen en Roosen samen op reis naar het trainingskamp zag ik in een tweet van Teunissen

tendam

Jansen werd eigenlijk gezien als het lokkertje om een jaar later Halvorsen te halen. Maar die wilde naar Sky. Ik zou nu niet weten wat Jumbo met Halvorsen zou moeten, terwijl Jansen toch echt van toegevoegde waarde is.

kelderfan

Quote:"Bedoel je dat als Clement ploegleider wordt bij Jumbo hij meer tijd heeft om watervallen te gaan bekijken?"
Je kent de hobby van Jos van Emden toch wel.@KimJungPoels
Trouwens wat te denken van Wout Poels?

Laatst gewijzigd
ghostwriter

Als Jumbo daadwerkelijk 15 miljoen in de wielerploeg steek verwacht ik dat Visma als tweede naamsponsor minimaal 5 miljoen aan het budget bij zal dragen. Hopelijk gebruikt Jumbo-Visma dit bedrag vooral om de contracten van mannen als Roglic, Roosen, Groenewegen, Van Poppel, Tolhoek en Kuss te verlengen. Verder kunnen ze Van Aert nu waarschijnlijk gemakkelijker vastleggen voor 2019. Voor 2020 kunnen ze dan misschien ook nog doorselecteren op het niveau van de ondersteunende wielrenners.

kelderfan

'@ghostwriter
In de ondersteuning bergop heeft 't team wel redelijk goede zaken gedaan met Bouwman en De Tier. Nu Gesink zich steeds meer op zo'n rol gaat richten lijkt dat verder wel ok. Alleen Clement blijft een vraagteken.
Nu ploeg Sky toch problemen heeft gekregen, is het niet ondenkbaar dat Wout Poels een optie wordt. Dan doe je ook weer mee in de Waalse klassiekers + AGR met Poels en De Plus.

Poeksel

'@jesse: Hij is dit jaar op nog 21-jarige leeftijd tweede geworden in een semiklassieker. En Jumbo had hem ongetwijfeld getest. Het is wel de vraag of ze een derde sprinter naast Groenewegen en Van Poppel willen, maar misschien maken ze van de laatste wel meer een klassiekerrenner (naast dat ie nog geen contract voor 2020 heeft).

Het is ook nog geen uitgemaakte zaak dat Halvorsen weggaat bij (de opvolger van) Sky, maar als ie dat wil/moet zal hij vast eerst een balletje bij Jumbo opgooien.

tendam

Poels is liever knecht. En hij is Limbo. Het lijkt me dat hij naar Sunweb gaat.

kelderfan

'@tendam
Ja dat lijkt mij ook wel. Tao Geoghegan Hart komt dan ook weer in beeld, wat mij betreft. Die kan met Kuss en Powless een leuk trio worden. Met Pavel Sivakov wordt 't een "trojka".
Maar waar blijft Dylan van Baarle en 't potje in dit verhaal.;)

Laatst gewijzigd
Yeez

Een sponsor die over een jaar vertrekt en het speculeren begint al... die vinden wel een nieuwe sponsor, En anders is het nog veel te vroeg om hierover te speculeren...

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@kelderfan je slaat weer door.... ;)

@Ghostwriter in de Noorse media werd er gesproken over 3 miljoen wat Visma zou bijdragen. Maar omdat de ploegen er geen uitspraken over doen is elk bedrag wat we hier noemen natte vingerwerk.

@Jessevdalen Alleen Bennett, Kuss en Powless zijn er niet bij, de rest gaat in ieder geval mee op trainingskamp.

Laatst gewijzigd
ghostwriter

'@Poeksel
Inderdaad, van mij mag Halvorsen in 2020 bij Jumbo-Visma tekenen. Hij heeft duidelijk enorm veel talent als sprinter. Van Poppel zou ik zich op de (semi-)klassiekers laten richten en in sprintetappes die voor Groenewegen en/of Halvorsen te zwaar zijn als sprinter uitspelen. Verder lijkt hij zich ook prettig als aanvallende wielrenner te koersen.

@rahimns
Drie miljoen zou ik zeer weinig vinden voor een bijdrage van een naamsponsor. Zeker als de andere naamsponsor vijftien miljoen bijdraagt. Maar ja, daar tegenover staat natuurlijk dat het een langdurig contract is wat de ploeg een bepaalde zekerheid geeft. Liever een vijfjarig contract van drie miljoen dan een tweejarig contract van vijf miljoen.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@rahimns ook Jansen met zijn pols?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja wat is weinig.... als je daardoor van 15 naar 18 miljoen gaat is dat toch heel prettig. Ik weet niet hoe die verhoudingen bij amdere ploegen liggen.

tendam

'@ghostwriter
Enorm veel talent? Ik denk dat een Fabio Jakobsen twee klassen beter is, daar zou ik dan eerder voor gaan. Halvorsen voegt niks toe aan wat Jumbo al in huis heeft.

Volgens mij betaalde Lotto ook rond de 3 miljoen. Belkin, idem dito. Maar ik kan me vergissen.

kelderfan

'@rahimns
Je slaat weer door. Eerst kom je met 18 miljoen en dan is 't opeens natte vingerwerk. En heet de sponsor Visna?
Dan komt Crelan misschien wel op de deur trommelen.

@ghostwriter
Liever 5 miljoen voor 2 jaar dan 3 miljoen voor 5 jaar, want je weet nooit of zo'n bedrijf 't wel zo lang gaat volhouden.

On!
Colorado Classic verdwijnt voor de mannen, want het wordt een vrouwenkoers.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat waren de bedragen die Ghostwriter noemde en de Noorse media, dus die heb ik voor het voorbeeld maar even aangehouden. Het feit blijft dat deze bedragen onbevestigd zijn dus ja het blíjft natte vingerwerk. Wat Crelan daar verder mee te maken heeft weet ik niet.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@tendam
Ja, die Kristoffer Halvorsen is echt wel een talent om binnen te halen, al zal @jessevdalen wel gaan wippen op z'n stoel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

[Quote]@rahimns ook Jansen met zijn pols?[/quote]

Ja, blijkbaar.... hij kan daar misschien dan niet buiten fietsen maar wel aan andere activiteiten meedoen en gewoon voor de groep is het denk ik goed om zoveel mogelijk iedereen bij elkaar te hebben.

kelderfan

'@rahimns
Stel Crelan komt met meer dan 3 miljoen over de brug. Oh ja, Dylan van Baarle is contractvrij einde 2019.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 13 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.