'@rahimns
Wie gaat Timo Roosen vervangen in de DDV. Hij heeft kennelijk nog niet veel buiten kunnen trainen.
Wout is vooral blij dat hij ook in 't waaierrijden mee kan doen. Die jongen erbij zorgt ook wel voor die fantastische week.
In Volta Ciclista a Catalunya heeft Steven Kruijswijk toch nog de 5e. plek bemachtigd en dat klinkt wat leuker dan 6e. of 7e.
Opmerkelijk citaat van Michel Wuyts naar aanleiding van het koersen van TJV in Gent-Wevelgem: "Van Aert is nu al de kopman, maar hij doet ook wat voor de anderen. Geven en nemen, dat is de goeie spirit. Jumbo moet verstandig koersen en in de finale de wedstrijd mee in handen nemen. Die ploeg heeft de toekomst voor zich. Ik ben ervan overtuigd dat ze in de volgende 2 à 3 jaar de rol van Deceuninck-Quick Step zal overnemen in het voorjaar."
Deutschland Tour staat op ´t programma en ´t wedstrijdschema is ook bekend. Mannen als Matej Mohorič, Nils Politt en Maximilian Schachmann zijn weer favoriet voor dit rondje. Wie gaan er voor TJV in de slag.
Naast Martin en De Plus zijn de kandidaten? Wout Van Aert zou dit werk ook moeten kunnen.
Meneer Kistcnc heeft het bij het juiste eind, iemand moet hem maken.
Op een meer serieuze noot: Als je leest Deutchland tour voor punchers weet je al dat TJV geen favoriet in huis heeft, rijden ze daar überhaupt?
Zoja dan lijkt het me wel wat voor Bouwman, Hofstede, Powless, dat slag gecombineerd met de Plus+Martin blijkbaar
In Vlaanderen en Roubaix zal het team ook wel tevreden zijn met een podiumplek.
De jumbos zullen op 4 paarden wedden denk ik, van Aert en in mindere mate van Poppel, jansen en teunissen. Denk dat het ook kan werken kreeft, als Jansen gisteren vooruit had kunnen blijven met dat groepje van 4 had hij zomaar kunnen winnen
'@Randomwielliefhebber,
Van Aert is toch gewoon de sterkste en dus de kopman? Dat heeft hij wel afgedwongen. Misschien heeft hij in Gent-Wevelgem een keer geknecht, zodat iedereen vol voor hem zal rijden in RVV.
Ik vond Van Aert trouwens een rare jongen met wat onhebbelijkheden, maar sinds hij een jumbo-shirtje aan heeft is dat wedstrijd voor wedstrijd bijgesteld en omgeslagen. Is dat de opportunistische rabo/blanco/belkin/jumbo-bril? Ik dacht bijvoorbeeld dat hij het prima vond om met meerdere kopmannen te starten, maar te beroerd zou zijn om voor anderen te werken. Dat heeft hij afgelopen zondag gelogenstraft.
In de Ronde en Roubaix zou ik toch ook alle ballen op Van Aert zetten. Hij heeft als enige winstkansen dus dan moet je hem daarin ondersteunen.
Knap hoe de voorjaarskern wedstrijd na wedstrijd groeit, in Gent-Wevelgem hebben ze de wolfpack light gewoon waargemaakt. Teunissen, Jansen en Wijnants staan er. Enkel Taco blijft momenteel eigenlijk wat achter, maar dat zal vast z'n reden hebben.
En wat doet Wout Van Aert daags na een zware Gent-Wevelgem? 6u20min trainen, straffe gast. (Bron: strava)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.