Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 131 ... 501 502
ghostwriter

'@vlek
Ahh ja daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.

tdola

Nu groenewegen morgen niet meedoen, krijgen Wijnants/eenkhoorn/vd hoorn mogelijk wat meer kans in vroegere vlucht te geraken. Als dat niet lukt zullen ze moeten knechten voor van aert en in mindere mate voor teunissen/van Poppel/Jansen lijkt me.
Van Poppel kwam vorig jaar met 1e groep mee en liet zich toen op rechte stuk mede door wind uit die groep rijden. Had anders zeker top 5 kunnen rijden. Hopen dat hij dit als een hoofddoel heeft en goed presteert.

Ben benieuwd morgen.

user27060

Van Poppel is tot nu toe een renner die 1 'cartouche' blijkt te hebben en er dan doorzakt. Met 1 zware versnelling kom je er in deze topwedstrijden echter niet aan te pas. Hij mag mijn ongelijk bewijzen, maar ik zie het niet in hem. Als deze trend zich doorzet neemt hij een plaats in in het team die beter ingevuld kan worden volgens mij.

kelderfan

Jammer dat Antwan Tolhoek vandaag niet is opgestapt {op de fiets}, want ik had echt veel van hem verwacht in dit klimrondje. Hij is de valpartij niet te boven gekomen. Hopelijk kan hij in de Pays Vasco 't nog een keer proberen.

Yeez

'@kelderfan hij rijdt de waalse klassiekers. Niet baskenland

Fanny

Tolhoek start niet meer van start in Catalonië.
Benieuwd of hij direct doorgaat voor de Hoogtestage in de Sierra Nevada waar de andere Girogangers (behalve de Tier) gisteren al gestart zijn.
Of zou er toch meer aan de hand zijn na zijn val van enige dagen geleden.
Wie kan hier meer over vertellen ? Hopelijk loopt zijn selectie voor de Giro geen gevaar.
Trouwens ook Lindeman heeft zojuist de koers in de ronde van Catalonië verlaten.
Zal hij ergens binnenkort moeten invallen ?

kelderfan

'@Fanny
Zoveel koersen rijdt TJV in deze tijd toch niet. Dat BJL afstapt snap ik niet helemaal.

kelderfan

'@jessevdalen
Dat heb ik ook gezien. Antwan zal toch een rondje moeten rijden voorafgaande aan de Grio lijkt mij.
Want alleen die Waalse klassiekers voorafgaande aan de Giro lijkt mij iets te weinig om wedstrijdhardheid op te doen.

S. Morgenstern

Dat is nieuw...

kelderfan

Kuss is Kuss nog niet, want die ligt er vroeg af of met Froome in de bus.

kelderfan

Ik heb vandaag een hele sterke TJV-ploeg gzien in G-W. Mike Teunissen zat in de juiste groep. De ploeg zorgt al vroeg voor de afscheiding chapeau#. Wout Van Aert was wederom heel goed; wat een kanjer. Amund Jansen en Maarten Wynants zijn erg sterk en lieten zich goed zien. Jammer dat Danny inderdaad maar 1 cartouche heeft.
Alleen waarom Taco ging wachten op Danny kan ik niet vatten.
Op naar de RVV met Wout Van Aert en @jeff je hebt gelijk dat een Keukelaire erbij het plaatje compleet maakt.

kelderfan

Steven Kruijswijk is toch de top-vijf binnengekomen en dat is altijd leuker dan een top-tien, denk ik zomaar.
In de laatste rit regende 't wel van DNF's; enige uitleg mag de ploeg ook wel eens delen.
Lennard Hofstede en Floris De Tier hebben gelukkig wel vorm getoond, maar in de finale zat Steven wederom alleen.

ghostwriter

Persoonlijk maakt Jansen op mij naast Van Aert de sterkste indruk van de TJV mannen. In die late aanval werd er het hardst gereden wanneer hij op kop kwam. Het zou mij niet verbazen als Jansen een hele sterke Parijs-Roubaix zal rijden. Die wedstrijd past volgens mij beter bij hem dan de Ronde van Vlaanderen en Jansen was ook vorig jaar al sterk in Parijs-Roubaix.

Laatst gewijzigd
KJP

Vandaag had Danny toch wel meer dan een cartouche hoor. Zat steeds mee, buiten zijn lekke band. Zat ook gewoon bij Naesen, van der Poel etc op de laatste heuvel, en deed ook het meeste kopwerk doen ze weer een waaier wouden trekken.

Ik kan niet echt zeggen of Jansen, Poppel, Teunissen nu de 1 na beste Jumbo man was vandaag. Leken alle drie prima in orde. Van Poppel maakt wel een fout door het wiel van Mohoric te lang te houden in mijn ogen. Maar wellicht had hij zijn leadout in MSR gezien en eenzelfde behandeling verwacht. ;)

kelderfan

In deze mag je van Danny toch verwachten, dat hij top-drie kan sprinten, ook al heeft hij veel moeten geven bij 't waaiertrekken. En Maarten Wynants mag ook wel eens genoemd worden in zijn nadagen in 't wielergeweld.
Na Wout Van Aert was Mike Teunissen de beste TJV'er. Jansen heeft echt grote stappen gezet en hopelijk kan hij zich in Roubaix tonen in de finale. Vandaag heb ik alleen Dylan Groenewegen gemist, want na P-N had hij hier ook meegedaan in de finale. Ik begrijp best dat er een ander traject is ingeslagen, maar Dylan is juist de renner voor de MSR, G-W en ook Roubaix.

leegloper

Volgens mij reden iets van 5 man van TJV op woensdag, vrijdag en vandaag, waardoor ik vreesde dat ze in de breedte wat minder sterk zouden zijn dan de meeste andere teams die meer wisselen. Maar wat waren ze sterk in de breedte. Heerlijk genoten van TJV vandaag. Dominant en omnipresent. Alleen de uitslag was een beetje jammer en ik had hen liever die waaiergroep zo lang mogelijk zien doortrekken, maar dit belooft veel goeds de komende koersen.

leegloper

Mooie foto:
https://pbs.twimg.com/media/D2-3oEoXQAE2AB0.jpg:large

ghostwriter

De kopmannen van Jumbo Visma (Kruijswijk, Roglic, Groenewegen en Van Aert) zijn dit jaar allen geweldig begonnen. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ze het succes van vorig jaar zouden evenaren maar nu lijkt het erop dat ze dat succes misschien wel kunnen overstijgen.

Wielerfan1987

Ik heb vandaag een sterke ploeg gezien, ze hebben collectief sterk en attractief gereden.

Toch heb ook ik een klein beetje mijn bedenkingen bij het wachten van Taco op Danny.
Ik begreep uit het interview met Dylan hier op WF 2 of 3 dagen terug dat Taco de aangewezen man was om bij Groenewegen te blijven.
Wellicht dat hij nu aan de ondersteuning van Danny was toegewezen om de laatstgenoemde wat extra vertrouwen te geven?

Overigens in Wevelgem voor beloften de beide door Jumbo Visma gevolgde Noorse renners Andreas Leknessund en Tobias Foss in de top 10, daar waar ik beiden toch als ronderenner had ingeschat.

Foss is overigens toch weer aan een sterker seizoen bezig dan vorig jaar.

Yeez

Van aert was vandaag de beste in koers, punt

mus van de maasstad

TJV nu 2e in de WT?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Vandaag weer en prima dagje voor de ploeg. Even over Taco, kritiek is makkelijk maar is er bekend waar de ploegauto zat. Misschien is het achteraf gewoon een verstandig besluit geweest gezien de koerssituatie op dat moment. Verder vandaag dus weer 2 top 5 noteringen erbij in de WT wedstrijden.... echt heel knap

kelderfan

Die punt vind ik sterker. Die Noorse renners Andreas Leknessund en Tobias Foss zijn zeker goed om te halen.
Andreas Leknessund 2e. met zijn tijdrit kun je ook inzetten in 't Vlaamse.

Rawolf

TJV vandaag in de breedte de sterkste ploeg en dat is mooi om te zien. Hopelijk dit voorjaar eens het hoogste treedje, ze verdienen het.

Van Aert heel indrukwekkend maar tactisch kan het mogelijk beter, reageert op alles wat beweegt. Heeft er trouwens wel een handje van precies het juiste wiel te kiezen om al die aanvallen te volgen. Bijvoorbeeld aanval vd Poel eerste kemmel en aanval Stybar achterkant van de kemmel. Beide keren zat van Aert al in het wiel.

Is alweer bekend wanneer Roosen weer kan aanpikken bij de klassieke ploeg? Komt de ronde te vroeg?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

De ploeg heeft een fantastische week achter de rug waar ze gewoon eigenlijk de beste waren... 4 WT wedstrijden en in alle 4 rijden ze minimaal top 5, dat is echt top. Ze gaan in de WT-ranking voor ploegen zelfs inlopen op Quickstep.

1 2 ... 131 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.