Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 140 ... 501 502
Yeez

Denk niet dat ze zoveel gaan schuiven. Roosen in Romandië gaat altijd ten koste van iemand

S. Morgenstern

Ja, daarom dat ik hem daar enkel als mogelijke invaller noemde..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Frankfurt rijden ze niet. Dat is hier, net als de Brabantse Pijl, al eens besproken.

ghostwriter

Ik hoop dat Jumbo-Visma vanaf volgend jaar Powless alle belangrijke eendaagse heuvel- en bergwedstrijden laat rijden. Als beloften liet hij in dat soort wedstrijden (en verder als aanvaller in heuvel- en bergetappes) het meest indruk. Powless heeft nog nooit de indruk gegeven dat hij het potentieel heeft om meerdere dagen achter elkaar in het hooggebergte met de beste (ook als we alleen kijken naar de beste van zijn leeftijd) mee te kunnen. Hij is goed in het heuvel- en middengebergte en kan redelijk goed tijdrijden maar hoewel dat op papier een potentiele klassementsrenner lijkt is dat natuurlijk geen simpele 1+1=2 optelling. Ik zou Powless zich in zijn trainingen laten richten op relatief korte explosieve beklimmingen en het tijdrijden (wat hem ook zal helpen in zijn ontwikkeling als aanvaller).

S. Morgenstern

Powless is door zijn combinatie van degelijke klim en hardrijders kwaliteiten, in potentie een hele goede knecht voor de klassementsmannen. Ik denk dat daar binnen deze ploeg voorlopig zijn toekomst moet liggen. Mocht hij de vrijheid willen om zich volledig op iets anders te focussen, om te ontdekken of er in hem eventueel een subtopper in de heuvelklassiekers zit, dan denk ik dat hij beter op zijn plek is in een andere ploeg.

Laatst gewijzigd
Yeez

Moet zeggen dat Kuss en Powless mij niet echt overtuigen. Boeken beide te weinig progressie

TLJCAMPS

Powless werd dit seizoen toch zeer netjes zevende in het klassement van de Ronde van de Algarve.

S. Morgenstern

Kuss heeft vorig jaar extreem veel progressie geboekt en heeft nu weer een moeizame start van het seizoen. Dat laatste valt tegen, maar dan toch vooral doordat vorig seizoen zo ver boven verwachting was.

Powless reed dit seizoen een heel behoorlijke Ronde van de Algarve die er volgens mij op wees dat hij wel degelijk progressie heeft geboekt in zijn tweede seizoen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Wel zwakke klimmersondersteuning in Romandië, daar gaat Kruijswijk snel aan de bak moeten met Roglic in het wiel

S. Morgenstern

Het is niet minder dan vorig jaar en toen was het ook nooit een probleem.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern kuss reed alleen in utah goed en een paar etappes vd vuelta. Voor derest valt het zwaar tegen

S. Morgenstern

Wat voor verwachtingen had je dan? Die jongen had toch nog amper wat laten zien voor zijn overstap naar de WT? Hoe kan zo'n eerste seizoen je dan zwaar tegenvallen, buiten een dag of tien dat je hem wel goed vond? Ik denk dat je de verwachtingen wat ongezond hoog had liggen.

Volgens mij heeft Kuss vorig jaar vanaf Californië (en eigenlijk was hij de laatste dag van Baskenland ook al cruciaal) gewoon goed gereden, met Utah en de eerste bergritten in de Vuelta als uitzonderlijk goede uitschieters.

Laatst gewijzigd
Witte Trui

Ik denk dat Kuss en Powless hun eerste seizoen WT 'recht hebben' op rondfietsen zonder al te veel verwachtingen. Wat dat betreft heeft Kuss in Amerika een echte uitschieter gehad en hebben beiden echt moeten wennen aan koersen in Europa. Dit seizoen mag je wezenlijke groei verwachten en - misschien belangrijker - consistenter niveau. Vorig jaar vond ik beiden grillig en ook dit seizoen geldt dat tot heden een beetje.

@random: Romandie vergt toch geen volledige klimploeg? Wanneer Kruijswijk daadwerkelijk in ondersteuning rijdt, is de bezetting prima (al was een aanvulling met Bouwman of Tolhoek prettig geweest).

Yeez

'@morgenstern op basis daarvan had ik Kuss dit jaar beter verwacht, maar het is nog vroeg. Eerste 2 rondjes vond ik zijn niveau niet hoog genoeg en lag het niet in de lijn van zijn progressie

S. Morgenstern

Dit jaar inderdaad, maar vorig jaar viel alles behalve tegen.

Yeez

Martin en lindeman die bennett heel goed van voren houden! Lindeman wederom goed. Nog 1 jumbo verderop en derest er al heel vroeg af

Edit: volgensmij Vingegaard nog

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Een derde van het peloton is er al af.

Yeez

'@morgenstern powless en kuss er eerder af dan martin en lindeman?

S. Morgenstern

Ja, waarom niet? Het peloton brak door het tempowerk van Astana op de smalle wegen richting zo'n serie stroken, niet door tempo op een klim. Martin en Lindeman zijn in deze (relatief matige) selectie de beste renners voor dat werk.

Laatst gewijzigd
Yeez

Mmm je verdedigt wel heel veel @morgenstern vingegaard wel goed zo

S. Morgenstern

Wie of wat zit ik te verdedigingen? Martin en Lindeman zijn daarin toch beter dan Kuss, Olivier, Vingegaard en Powless? Vingegaard schoof ook pas op de klim na de breuk voorbij Martin en Lindeman.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Feit is gewoon dat Kuss en Olivier dit seizoen erg tegenvallen tot nu toe. Je hoeft het je niet persoonlijk aan te rekenen hoor.

S. Morgenstern

Waar zie je mij het tegendeel beweren?

Laatst gewijzigd
Rawolf

Normaal had Bennett daar nooit alleen mogen zitten in een peloton van 50

S. Morgenstern

Met deze matige selectie? Ik ben niet verbaasd.

Misschien raadzaam om straks eens rustig de namen uit de eerste groep te doorlopen en je verwachtingen rond de klimmertjes die Jumbo hier heeft opgesteld op basis daarvan voor deze koers wat bij te stellen. Drie van die vier jongens had zonder de kans bij Jumbo (toen) niet de overstap naar de WT gemaakt.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 140 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.