Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 142 ... 501 502
S. Morgenstern

Of als voorbereiding op een deelname aan de Giro.

Yeez

Dat zou in de plek van denk ik De Tier zijn? Opzich geen slecht idee. Denk dat Leezer nuttiger is dan De Tier, maar we zullen zien

S. Morgenstern

Of in plaats van Van Emden mocht daar iets mee aan de hand zijn. De Tier had ik echter eerder op die berg verwacht met de rest van de Giro selectie, dus dan lijkt het me waarschijnlijker dat hij is afgevallen. We zullen het wel zien inderdaad.

Rawolf

Leezer lijkt wel meer op van Emden qua type dus t zou logischer zijn maar van Emden heeft niet vaak wat. Die is t tegenovergestelde van de Tier

S. Morgenstern

Voortschrijdend inzicht over de samenstelling van zo'n selectie zou natuurlijk kunnen betekenen dat Leezer, mocht hij iemand vervangen, niet noodzakelijk de plek over neemt van een zelfde type renner.

Laatst gewijzigd
Yeez

Van Emden heeft zijn programma wel in hele goede vorm afgewerkt, dus die lijkt me niet

Yeez

En volgensmij gaat jos nooit op hoogte

kelderfan

Bennett werd goed afgezet door Powless en Martin. Maar TJV mist Battaglin in dit soort finales.
Wat mij opvalt is dat de TJV renners kennelijk laten lopen in de finale na het werk voor Bennett. Het was nu een goede zaak om van voren te rijden, want door het gedrang en gevecht om de voorposten worden gelijk een aantal kanshebbers geliquideerd.

S. Morgenstern

Het lijkt jou beter wanneer ze bij hun werk voor Bennett wat achter de hand houden, zodat ze ook zelf nog kunnen vechten voor een plekje in het eerste peloton!? Vreemde prioriteiten..

kelderfan

Vreemde reactie van jou Morgenstern; want andere ploegen zetten hun kopmannen ook af in de finale en mogen van jou allemaal achter in 't peloton eindigen. Het was juist leuk om Powless eens van voren te zien in de finale. Worden die jongens alleen maar sterker van. Jij houdt meer van type Leezer kennelijk. Hij doet ''t verder goed hoor, maar dan meer in die zandbakrondjes met niet al te veel hoogteverschil. Wat is 't toch verademing om die gratis Tony Martin te zien rijden. Het is waarschijnlijk beter om jongens te halen, die zichzelf gratis aanbieden.

S. Morgenstern

Ze doen bij andere ploegen inderdaad exact hetzelfde, dus waarom zouden de knechten van Bennett dan wel met hun eigen notering bezig moeten zijn en zich niet volledig in dienst van de kopman leegrijden!?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Om Bennett voorin te houden in de laatste kilometers deden Martin {ik wil er nog een bij} en Powless het vuile werk.
Daarvoor had Lindeman een paar leuke acties en hij laat zich goed zien. Vingegaard reed ook mee in 't groepje van 4 ondersteuners van George Bennett. Daan heeft de drankjes en regenjasjes geregeld, maar Sepp had de kans om leuk mee te doen. Bij Bora hebben zij genoten van al 't werk van Sky, Quickstep en ook TJV. Zij hebben wel drie renners bij de 1e. groep.
Ik denk maar even aan de UAE-Tour toen De Plus ondanks het vele vuile werk toch bij Primož Roglič bleef.

Yeez

Leezer antwoord net dat hij naar de Giro gaat op Strava. Zal in de plek van De Tier of Van Emden zijn. Ik denk de eerste.

S. Morgenstern

De hele ploeg heeft dus zijn bijdrage gehad, buiten degene (Kuss) die eerder in de rit bij een valpartij betrokken was. Uitstekend lijkt me, aangezien we Bennett nagenoeg de hele uitzending goed (omringd) voorin hebben gezien en op het moment van de valpartij die een handvol klassementsrenners onderuit haalde zelfs helemaal vooraan. Ik denk niet dat er met deze selectie dan nog verbeterpunten te vinden zijn, of je moet willen doen alsof er iemand tussen zit met de kwaliteiten van De Plus..

kelderfan

Nog een renner met de kwaliteiten van Laurens De Plus zou meer dan welkom zijn. Met Tony Martin en Laurens De Plus is er echt veel verbeterd en dan vooral in de TTT en de kleine UWT/rondjes. Alleen jammer dat Roglic niet voor de Pays Vasco gekozen heeft.
@jessevdalen
Zo dan gaat hij toch met de UAE groep Van Emden, Bouwman, De Plus en daarbij dan Gesink. Dus geen ToC voor Leezer.

S. Morgenstern

Ja, meer hele goede renners, of wereldklasse renners die om één of andere onverklaarbare reden wel oneindig inzetbaar zijn, daar zou iedere ploeg beter van worden. Daar ging de discussie echter niet over..

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ik zou Bernal wel een goeie vinden voor volgend jaar ja, mogelijk MvdP en Kwiatkowski

kelderfan

'@Random wielerliefhebber.
Dan heb je 't wel over jongens van 't niveau Roglic en dat lijkt mij meer bij SKY horen.
Nee jongens als De Plus lijken mij beter voor de ondersteuning en enkele wedstrijden voor eigen rekening.
MvdP is een verhaal apart. Eentje die alles wint; dus een Julian Alaphilippe+. Zou 't potje daar voor zijn bedoeld.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Dat lijkt mij wel duidelijk. TJV is in deze koers een van de weinige ploegen, die alle mannen inzet om de kopman van voren te houden. 'T was wel de juiste tactiek want de ploeg zat voor de valpartij in de laatste 5 km. Ik las pas achteraf dat ook Kuss was gevallen en kennelijk al eerder in de wedstrijd.
Anderzijds bij die valpartij zat wel de nr.2 van 't AK en omdat alle mannen bij die kopman zaten, is 't team meteen klaar met hun aspiraties voor 't klassement.

S. Morgenstern

Ik weet niet of het één van de weinige ploegen is. Ik denk dat een behoorlijk deel van de ploegen op zo'n dag enkel voor hun kopman kiest. Belangrijkste is in ieder geval dat het vandaag voor deze selectie geen betere aanpak te bedenken was.

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

'@kelderfan

Met Roglic zijn focus op de Giro (als serieuze kanshebber op een podiumplaats) lijkt mij de deelname van hem aan deze ronde van het Baskenland bij voorbaat uitgesloten gezien zijn voorprogramma.

Hij is nu op hoogtestage waar hij zich relatief ontspannen zonder al te grote risico's van bizarre valpartijen en de geestelijke spanning/druk van het vechten voor een klassement in deze WT ronde kan voorbereiden.

Van Primoz is bekend dat hij goed reageert op hoogtestage en daarnaast dat hij zelfs met enkel trainen een hoog niveau haalt zoals ook Gesink vroeger deed.

Dan is het verstandiger om hem deze stage te laten doen waar hij tevens de banden met zijn naaste helpers in de komende Giro kan versterken dan dat je hem naar het Baskenland stuurt en hij vervolgens wellicht vermoeid of zelfs uitgeblust aan de start van komende Giro (zijn hoofddoel dit jaar) zou kunnen verschijnen.

En ja, helaas heeft de ploeg maar 1 Primoz Roglic en zijn mede kopmannen als Kruijswijk en Bennett uit net even wat ander hout gesneden waardoor we deze ronde van het Baskenland geen absolute kanshebber op dagsucces of eindwinst aan de start hebben namens TJV.

Maar het is afgelopen seizoenen gebleken dat ze bij de ploeg heel goed weten hoe ze met hun renners en schema's om moeten gaan dus wat mij betreft is het onnodig dat sommigen van ons als buitenstaanders maar continue vraagtekens zetten bij alle beslissingen die door de ploeg gemaakt worden.

Laatst gewijzigd
Jotto-Lumbo

Groenewegen gaf trouwens aan dat hij graag het Europees kampioenschap wilt rijden in peptalk afgelopen maandag. Het EK vindt plaats op zondag 11 augustus in Alkmaar. Mooie mogelijkheid voor hem om een heel jaar in een mooie trui op te halen.

Yeez

Zonde dat Jansen ziek is voor Roubaix. Had een van de betere mannen kunnen zijn en liet zien een goede stap te hebben gemaakt. Iets eerder zijn zomerbreak dus.

kelderfan

'@Wielerfan1987
Nu rijdt Primož Roglič wel Tour de Romandië en die ligt toch een stuk dichter bij de Giro. Wat een aantal volgers niet ziet zitten. Hij heeft zelf en ook vorig jaar geroepen dat hij veel wil rijden. Vorig jaar de Dauphine, die hij niet mocht rijden.

Rawolf

Wou hij zelf niet naar Slovenië?

1 2 ... 142 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.