Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 158 ... 501 502
Laatste man

De Plus kan dit prima. Had hem wel top 15 verwacht en stiekem zelfs top 10 (als verrassing). Gesink helaas wat pech, anders had hij er ook bij gezeten.

mus van de maasstad

Vind het geruststellend om te zien dat de mannen die primoz (bergop) aan het roze moeten helpen goede vorm beginnen te tonen (Gesink in de amstel en Laurens en Koen vandaag).

Romāns Vainšteins

Een renner waar iets onduidelijks mee aan de hand is waardoor hij zijn niveau niet haalt stuur je niet naar AAA+++ koersen zoals Luik Bastenaken Luik lijkt me.

peerduell

Doen ze dat dan??

Janitjoe

Jumbo-Visma heeft groen licht gegeven voor het opzetten van een opleidingsploeg die in 2020 in het peloton debuteert. Dit beloftenteam zou moeten bestaan uit 10 tot 12 vooral Nederlandse renners. De leiding van deze ploeg komt in handen van inspanningsfysioloog Robbert de Groot die in de voetballerij onder meer actief was bij FC Groningen en AZ. In 2007 was hij als trainer reeds betrokken bij de Rabobank-wielerploeg. Het beloftenteam gaat nauw samenwerken met het profteam van Jumbo-Visma en zal vallen onder verantwoordelijkheid van Merijn Zeeman.

Yeez

Welke renners zouden daarvoor in aanmerking komen? En alleen Nederlanders?

Mr10B

Mooi nieuws. In het artikel staat voornamelijk focus op NLse renners (dus niet exclusief). En mijn aanname is dat het om renners gaat van 18 t/m 22 jaar.

Yeez

Anders zijn het geen beloftes nee

Poeksel

Alex Molenaar!

Rawolf

Goed nieuws, een opleidingsploeg is zeker mooi.

Hopelijk gaat het niet teveel tenkoste van het budget van de wielrenploeg

xistnc

Mag die opleidingsploeg een eigen forumtopic?

Yeez

'@random lijkt me niet. Hier zal wel een apart budget voor vrijgemaakt zijn

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@xistnc lijkt me voor volgend jaar een prima plan ;)

Sandy Casar

Lars Boven lijkt me een zekerheidje voor de opleidingsploeg

Yeez

'@casar dat denk ik ook ja. Alex molenaar? Marijn van den Berg?

Loek de Rooij

Kevin Inkelaar en Thymen Arensman ook maar proberen te strikken. Met de status van SEG is er natuurlijk wel geduchte concurrentie in de vijver van talenten. Desalniettemin een prima zaak voor Jumbo en het Nederlandse wielrennen. Als Visma ook hier aan mee betaald misschien zal er dan ook naar Noorse talenten worden gekeken.

Rawolf

Beter eens uitkijken naar Aussie Kaden Groven, die gaat best goed dit jaar. Potentieel maatje voor Bennett :p

smolly86

Inkelaar is volgend jaar 23 dus mag volgens mij niet meer als beloften rijden. Wel jammer dat het grootste ronde talent van de junioren klasse al naar sunweb is voor volgend jaar, Enzo Leijnse.

Wielerfan1987

Zomaar een paar nu 2e jaars Junioren die afgelopen jaren mijn aandacht hebben getrokken:

Casper van Uden,
Zeer sterke voorjaarsrenner die zelfs super presteerde vlak na verlies van zijn vader.

Bodi del Grosso
Wederom type Vlaams voorjaar renner, al lijkt hij met goede begeleiding (gewicht?) ook Waals en Limburgs heuvelwerk goed te kunnen verteren.

Axel van der Tuuk,
Zeer getalenteerde telg van een echte wielerfamilie, ook weer een renner voor het voorjaar, huidig NL kampioen tijdrijden bij de Junioren.

Hidde van Veenendaal.

Voorjaarsman en tevens verdienstelijk sprinter, behoeft als winnaar Parijs Roubaix junioren geen verdere uitleg.
Ik vrees echter dat hij wellicht voor Sunweb zal kiezen omdat Arthur van Dongen zijn stiefvader is.

Helaas heeft Enzo Leijnse reeds een contract bij Sunweb getekend.
Deze jongen lijkt een sterke allrounder met vooral een goede tijdrit.

Heel veel allround/ronde talent lijkt er in Nederland op het eerste gezicht niet bij te zitten bij de huidige Junioren.

Al had ik bijvoorbeeld een jongen als Thymen Arensman voorig jaar meer als renner voor het Vlaamse en Waalse werk ingeschat en heeft die mij bijzonder verradt qua klimcapaciteiten.

Veel valt er dus niet over te zeggen bij de Junioren, veel is afhankelijk van hoe die jonge mannen zich lichamelijk ontwikkelen en van de begeleiding die hen moet sturen en hun sterke punten verder uitdiepen.

Verder lijken inderdaad van de huidig beloften Marijn van den Berg (tijdje houder van het Wattmeister record als jongste renner destijds) en Alex Molenaar mij wel 2 interessante renners met potentieel.

Yeez

Renners die bij seg zitten gaan echt niet weg

Mr10B

Zou me niks verbazen als Arensman volgend jaar al ergen prof wordt

kelderfan

Als Arensman de overstap wil maken, zou hij voor mij kandidaat zijn om te halen.
@Wielerfan1987
Nu mag je ook kijken bij de Noorse en Deense 2e, jaars junioren.

kelderfan

Jammer dat TJV ervoor gekozen heeft om de Tour of the Alps niet op te nemen in hun programma.
Het is echt een leuke voorbereidingskoers voor de Giro en de jonge talenten.
Ik lees net dat Floris De Tier toch deel uit maakt van de selectie voor de LBL. Weet Ad Bierens meer.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wie had daar dan naartoe gemoeten ??

kelderfan

'@rahimns
Goede vraag, maar je weet dat TJV er voor gekozen heeft om een andere weg te bewandelen. En kijken of zich dat gaat uitbetalen. Roglic gaat aan Nibali een geduchte tegenstrever krijgen in de Giro.
Maar misschien een domme vraag betreffende Mollema. Nibali gaat richting Trek en dan wordt de concurrentie met Nibali en Porte wel erg groot voor Mollema. Is er nog plek voor zo'n kanjer in de selectie?

1 2 ... 158 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.