Jumbo-Visma heeft groen licht gegeven voor het opzetten van een opleidingsploeg die in 2020 in het peloton debuteert. Dit beloftenteam zou moeten bestaan uit 10 tot 12 vooral Nederlandse renners. De leiding van deze ploeg komt in handen van inspanningsfysioloog Robbert de Groot die in de voetballerij onder meer actief was bij FC Groningen en AZ. In 2007 was hij als trainer reeds betrokken bij de Rabobank-wielerploeg. Het beloftenteam gaat nauw samenwerken met het profteam van Jumbo-Visma en zal vallen onder verantwoordelijkheid van Merijn Zeeman.
Kevin Inkelaar en Thymen Arensman ook maar proberen te strikken. Met de status van SEG is er natuurlijk wel geduchte concurrentie in de vijver van talenten. Desalniettemin een prima zaak voor Jumbo en het Nederlandse wielrennen. Als Visma ook hier aan mee betaald misschien zal er dan ook naar Noorse talenten worden gekeken.
Zomaar een paar nu 2e jaars Junioren die afgelopen jaren mijn aandacht hebben getrokken:
Casper van Uden,
Zeer sterke voorjaarsrenner die zelfs super presteerde vlak na verlies van zijn vader.
Bodi del Grosso
Wederom type Vlaams voorjaar renner, al lijkt hij met goede begeleiding (gewicht?) ook Waals en Limburgs heuvelwerk goed te kunnen verteren.
Axel van der Tuuk,
Zeer getalenteerde telg van een echte wielerfamilie, ook weer een renner voor het voorjaar, huidig NL kampioen tijdrijden bij de Junioren.
Hidde van Veenendaal.
Voorjaarsman en tevens verdienstelijk sprinter, behoeft als winnaar Parijs Roubaix junioren geen verdere uitleg.
Ik vrees echter dat hij wellicht voor Sunweb zal kiezen omdat Arthur van Dongen zijn stiefvader is.
Helaas heeft Enzo Leijnse reeds een contract bij Sunweb getekend.
Deze jongen lijkt een sterke allrounder met vooral een goede tijdrit.
Heel veel allround/ronde talent lijkt er in Nederland op het eerste gezicht niet bij te zitten bij de huidige Junioren.
Al had ik bijvoorbeeld een jongen als Thymen Arensman voorig jaar meer als renner voor het Vlaamse en Waalse werk ingeschat en heeft die mij bijzonder verradt qua klimcapaciteiten.
Veel valt er dus niet over te zeggen bij de Junioren, veel is afhankelijk van hoe die jonge mannen zich lichamelijk ontwikkelen en van de begeleiding die hen moet sturen en hun sterke punten verder uitdiepen.
Verder lijken inderdaad van de huidig beloften Marijn van den Berg (tijdje houder van het Wattmeister record als jongste renner destijds) en Alex Molenaar mij wel 2 interessante renners met potentieel.
'@rahimns
Goede vraag, maar je weet dat TJV er voor gekozen heeft om een andere weg te bewandelen. En kijken of zich dat gaat uitbetalen. Roglic gaat aan Nibali een geduchte tegenstrever krijgen in de Giro.
Maar misschien een domme vraag betreffende Mollema. Nibali gaat richting Trek en dan wordt de concurrentie met Nibali en Porte wel erg groot voor Mollema. Is er nog plek voor zo'n kanjer in de selectie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.