Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 16 ... 501 502
gardeyn

"Nu het budget geen probleem blijkt te zijn, zie ik niet in, waarom je Clement niet zou kunnen vervangen."

Los van de vraag of het nodig is: welke renner zou dat moeten zijn? Gebaseerd op kwaliteit, niet kwantiteit...

BB tour, Utah en Artic Race = 7 + 6 + 6 = 19 man (en daar mogen ook nog stagaires bij zitten)
Hebben ze nog minimaal 7 man over. Waarbij het ook goed mogelijk is dat BB-tour en de Artic Race door een paar renners als laatste voorbereidingskoers wordt gereden of door knechten die zich niet specifiek voorbereiden op een grote ronde (wat bij de Vuelta wel vaker het geval is). Ik zie geen probleem.

jvh93

De ploegleiding zal het programma echt wel met een idee afstemmen met de renners, dus beetje nutteloze discussie.

Wat ik wel graag zal willen weten is hoe het allemaal gaat op het trainingskamp. Passen de nieuwe jongens een beetje in de groep, zijn er nog renners die last hebben van lichte klachten? En uiteraard ben ik heel erg benieuwd naar het programma van de renners, maar hier zal volgende week tijdens de ploegenpresentatie wel meer duidelijk over worden

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@jvh93 goede vragen voor in dit topic https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/ploegenpresentaties-wat-wil-jij-weten/

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@gardeyn
BB, Utah en Artic zijn 7+7+6= 20 en de Vuelta gaat met 8 man van start. Dan kun je 't redden met 26 renners + 2 stagiaires en dan mogen er geen blessures spelen, maar elk jaar is er wel een renner met problemen. Alleen wie kun je eventueel nog halen? Dat is een goede vraag,
Ja @jvh93 de ploegleiding zal daar echt wel rekening mee houden.

S. Morgenstern

Het is volgend jaar niet toegestaan om je in een van die koersen voor te bereiden op de Vuelta? Ja, dan wordt het lastig. Misschien een reden om een van die koersen niet te rijden? Of om met een paar renners minder naar die kleine koersen te trekken..

peerduell

'@rahimns Weet jij waar de ploegenpresentatie plaatsvindt? Moet toch wel bekend zijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ja in Veghel... waarschijnlijk in het hoofdkantoor van de Jumbo.

dimitri.van.boxstael

Klopt, teampresentatie is gelijk na de eerste teamstage en gaat door in Jumbo-hoofdkantoor in Veghel

horsm

Zou Gesink niet weer eens een klassement willen proberen in een grote ronde? De tendens was dit jaar dat de zwaardere renners (Dumoulin, Thomas, Froome) in de klassementen komen bovendrijven. Toen Gesink besloot om rittenkaper te worden was dat omdat hij vond dat hij daar te zwaar voor was. Of gelooft niemand daar meer in?

tendam

Dat is volgens mij meer de verklaring die hij en de ploeg hebben verzonnen voor het feit dat hij zelf een klasse minder is dan een jaar of 10 terug. Wat daar dan ook de oorzaak van moge zijn, waarschijnlijk een combinatie van factoren.

Maar het rittenkapen is natuurlijk ook niet echt succesvol, dus misschien moet hij zich toch weer eens in een klassement vastbijten, als dat er nog in zit.

S. Morgenstern

Gesink reed slechts drie en een half jaar geleden zijn beste grote ronde. Dat niveau, waarmee je in genoeg grote rondes podiumkansen zou hebben, zou hij vast nog wel redelijk kunnen benaderen, maar niet wanneer de ambitie op dat vlak bij hem zelf ontbreekt.

Ik kan me niet voorstellen dat daar iets in gaat veranderen. Helemaal niet nu hij in zijn huidige rol zoveel toegevoegde waarde kan hebben voor kopmannen die in iedere grote ronde podiumkansen hebben.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Gesink lijkt mij ook niet meer toe aan een kopmanschap. Hij voelt zich kennelijk goed in een ondersteunende rol bij Roglic e/o Kruijswijk. De jonge garde met Tolhoek en Kuss komen er snel aan en lijken hem al gepasseerd.
Maar als 't team Oman in het programma toevoegt, omdat Dubai is vervallen voor die nieuwe UAE-Tour, dan zou hij met bijv. Tolhoek & De Plus kunnen kijken hoever hij kan rijken in de combi Oman met de UAE Tour.
Hij kan in Catalunya weer in de ondersteuning van Kruijswijk rijden.

S. Morgenstern

Tolhoek zou gewoon de kopman zijn, wanneer ze samen naar een koers van één week gaan.

Netraam

Ik denk niet dat Gesink in een grote ronde ooit nog podiumkandidaat word. Als je zijn beste klimvorm van de afgelopen jaren combineert met zijn beste tijdritten, zijn herstelvermogen van voor zijn blessures (want in 2015 werd hij gestaag minder in de Tour) en wat geluk, dan zou het er nog inzitten.
Als outsider voor bergritten, solo-aanvaller in heuvelritten, wellicht in het Canadese tweeluik of door vroeg te openen kans maken op een klassementsoverwinning in een ronde van een week zie ik nog genoeg kansen, maar het zal altijd van de omstandigheden afhangen.

tendam

'@vlek
Die Tour was hij wel goed, maar het podium was vrij ver weg. Bovendien ben je een scorebordjournalist, de Vuelta 2009 die hij had kunnen winnen lijkt me z'n beste grote ronde, ongeacht de einduitslag. De Gesink die meedoet om de eindzege in de Tour de Suisse, Baskenland, Dauphiné en dat soort werk ligt ver achter ons. Dat is nou toch wel duidelijk?

kelderfan

Natuurlijk zal Tolhoek de kopman zijn in een koers van één week. Maar bijvoorbeeld in Oman kan Gesink misschien ook wel ver rijken. In de GT's staat hij in de pikorde duidelijk achter Roglic, Kruijswijk, Bennett en waarschijnlijk in 2019 ook achter Tolhoek & Kuss. Dan heb ik 't nog niet over De Plus en Powless, die 't nog wel moeten laten zien.

S. Morgenstern

Het podium was in die ronde vrij ver weg, maar zijn niveau in die ronde was voor heel veel andere edities van grote rondes wel degelijk goed genoeg geweest om een serieuze podiumkandidaat te zijn. Hij reed daar namelijk rond met een niveau waarmee hij inderdaad ooit meedeed voor winst in de Vuelta.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Gesink heeft toch gewoon een duidelijke en waardevolle rol in de ploeg. Waarom zou je daarnaast ruimte moeten maken voor 'kijken hoever hij kan komen in Oman'? Wat voegt dat toe?

peerduell

'@rahimns. Bedankt!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Nog een mooi lang interview met Roglic, het is in het Sloveens maar als je de pagina vertaald naar het Engels is het goed te lezen. https://www.vecer.com/primoz-rogljic-kaj-ti-bodo-milijoni-enako-bos-moker-ce-bo-dezevalo-6630427

tdola

Clement zal denk ik niet vervangen worden en lijkt ook onmogelijk zo laat.

Visconti zie ik niet gebeuren, foss imo nu nog niet goed genoeg, jan Maas hadden we dan toch wel gehoord?
En teamleiding zal ook wel rekening gehouden hebben dat Clement niet doorkon, al blijft t jammer (kijk naar zn ronde van Romandië bijv). Hopelijk de jonge renners weer jaartje sterker en verder.

Dus nu hebben ze voor bergen/klassement:
Kopmannen Roglic, kruijswijk
Sterkste knechten/semi kopmannen Bennett, tolhoek, kuss, Gesink.
Daarachter voor bergen de plus, Bouwman, de tier, Olivier en powless.
Andere mannen voor etappe koersen/ook wat bergop: Martin, Lindeman, hofstede en wellicht vingegaard.

Ideaal? Best ok, maar sterker kan altijd, maar kost natuurlijk ook geld. Idealiter zou ik nog een sterke knecht erbij hebben die bij laatste 20 er nog bijzit, maar is wellicht utopie. En dan 1 of 2 types Clement/tankink in betere tijden, heel behoorlijk bergop, maar ook tempo kunnen rijden lange tijd. Want dat soort renners zijn erg belangrijk op moment dat je renner aan kop hebt staan. Maar ja, iedere ploeg wil zulke renners natuurlijk.

kelderfan

'@tdola
Het is laat, maar TLJ laat {bewust} weinig zien van het trainingscamp. Dus ik zou niet verbaasd zijn, als er toch nog een nieuwe renner wordt gehaald. Wat mij betreft gezien de nieuwe sponsor die Foss, maar het kan bijv. ook Eros Capecchi zijn.

Maar wat die andere tak betreft. Waarom wordt die Esmee Visser niet gehaald?

Laatst gewijzigd
KJP

Hahaha dus omdat er weinig zichtbaar is van het trainingskamp komt er nog een renner?

Want foto's van al die andere renners die onder contract staan zijn dan ook geen optie meer?

Laatste man

Clement deed vorig jaar (hoe lullig ook) bijna niet meer mee. Daarnaast wisten ze bij het aantrekken van nieuwe renners al dat Clement een vraagteken was. Er komt geen vervanger, hooguit van Aert als dat rond komt.

kelderfan

'@KimJungPoels
Fijn dat je kunt lachen. Maar wat bedoel je met de foto's?

1 2 ... 16 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.