Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 163 ... 501 502
ti-raleigh

Ik zie wel wat in de vergelijking met Menchov. Beide heren kunnen veel zelf oplossen. Ze ruiken gewoon wie van de tegenstanders het sterkst is en dus in de gaten moeten houden.

kelderfan

Om Bennett terug te halen uit zijn stage Boulder lijkt mij niet goed in deze. Nu Roglic in goede doen bij de kanshebbers mag worden gerekend, mag hij ook de maximale ondersteuning en door het wegvallen van Gesink komt nu de druk bij de combi De Plus en Tolhoek te liggen. Dat lijkt mij in deze een beetje mager. Met een extra klimknecht kan al veel oplossen.
De enige die je kunt inpassen is Powless.

peerduell

'@VR 21.30 Ik ook! Daarom vond ik het constant aanduiden van de ploeg vorig seizoen met LTJ ook altijd erg suf. Maar terzake. Kruijswijk (want zo heet die man) voorstellen als vervanger getuigt niet echt van in(door)zicht. De gehele opbouw in training/rust/hoogtestage/ is gericht op de TdF, waarin TJV (zo heet de ploeg nu) een podiumplaats nastreeft. Zo is dat proces met elkaar afgesproken. Dat ga je toch niet veranderen!

Akiria

'@Sephiroth uiteraard heb je verschillen in bot sterkte, alleen denk ik je vooral bij wielrenners vaak ziet dat men niet weet hoe ze moeten vallen.. Een Judoka zal anders reageren ook op snelheid. Kijk maar eens een Motogp wedstrijd of training... ook al vallen ze met zeer hoge snelheid je ziet gelijk wat ze kunnen beschermen zoals handen en motor loslaten.. dat is gewoon geleerd., een 2de natuur zeg maar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Dat is een vergelijking zeg... mannen met beschermende pakken vergelijken met wielrenners die enkel een dun stukje stof aan hebben.

Niklas

Ik zou zeggen: vasthouden aan het plan, voor de Giro én de Tour. Dat betekent dat je voor de vervanging van Gesink niet gaat morrelen aan het team voor de Tour. Ja, dan is de keuze beperkt. En zeker Kruijswijk niet oproepen. Hij is kopman voor de Tour en daar is heel z'n voorbereiding op afgestemd. Lennard Hofstede?

Yeez

Ik denk, maar hoop het niet, dat het Bennett gaat worden. Zet vanaf 26 april niks meer op Strava vanuit de VS, terwijl hij de dagen ervoor elke dag zijn rit er op zette

Yeez

In dat geval puzzel je teveel aan het tour team

Mr10B

Ik denk dat Powless het makkelijkste inpasbaar / de beste / meest logische optie is. An sich zou Bennett het beste zijn voor Roglic, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Rawolf

Het makkelijkste is Hofstede, die stond al op de rol als reserve en heeft al meerdere grote rondes in de benen waar Powless meer een risico is.

Akiria

'@rahimns de vergelijking is wat te doen op het moment als je valt... voor de rest valt er inderdaad niks te vergelijken.. snelheid is totaal anders en geen bescherming.

leegloper

Dat Menchov dat toen flikte met in de bergen soms wat hulp van Ardila en Kozontchuk is knap, maar dat is natuurlijk niet wat je wil. Te groot risico dat het mis gaat. Menchov verloor ook een grote ronde door te weinig ondersteuning.

Rico.

Die won hij toch alsnog na diskwalificatie van Heras?

kelderfan

'@Random wielerliefhebber
Lennard Hofstede is in principe een goed alternatief, maar hij heeft nog steeds niet veel laten zien, wat jammer is. Derhalve lijkt Powless toch een stuk verder in de ontwikkeling, gezien ook zijn rijden dit voorseizoen. Het is nog steeds jammer dat die jongens te weinig hebben kunnen laten zien.

Yeez

Hofstede rijdt als knecht erg goed in rittenkoersen vind ik

kelderfan

Ja, dat klopt wel maar Powless lijkt mij toch een stuk verder in zijn ontwikkeling en heeft een tijdrit in de benen. Volgens de planning staat Hofstede voor de ToC en zou Powless een meer Europees traject volgen. Maar in de Romandie staan beide heren aan de start. Dus wat @rahimns terecht opmerkte, dat de Tour de Romandie uitsluitsel gaat geven.

kelderfan

Hofstede doet 't beter als Victor Campnaerts.;)
Maar Neilson Powless heeft een duidelijk betere proloog in de benen met 5:15:84.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Net geen feest voor TJV met Roglic als 2e. en Martin als 4e. doet TJV het goed in de proloog. Tegenvallend vind ik Jos van Emden, die niet in de buurt kwam. Powless bleef hem zelfs voor.
Oh, ja met winnaar Jan Tratnik had @Fanny een goed punt.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ja van Emden viel wat tegen al ligt dat stukje bergop hem ook niet. Komt hij ook net terug van hoogtestage?

Zou het wel zonde vinden als Roglic zich hier moet gaan inhouden, wint met 2 vingers in zijn neus meerdere etappes en het eindklassement zoals het er nu uitziet

peerduell

Kan iemand mij eens vertellen hoe de start van een tijdrit wordt gemeten.Ik kan me niet voorstellen dat dit met aftellen en een handgebaar gebeurt wanneer de klok naar 0 loopt als een wedstrijd op honderdsten wordt beslist.Ik neem aan dat er door een digitaal poortje wordt gereden en dat dan de kloktijd begint. Wie oh wie is hier ingewijde?

Rawolf

Kan het niet met zekerheid zeggen maar volgensmij zit er gewoon een transponder in die fiets waamee de tijd tussen start en finish bepaald word.

Die hand is enkel om de tussentijd tussen de renners te houden. Vandaag was dat 1 minuut.

peerduell

Dank, zou juist kunnen zijn, maar waar begint dat ding te meten? Ik zie renners te laat en te vroeg starten .Op basis van die vlakke aftelhand en wat gebeurt er dan bij een fietswissel?? Er blijft bij mij onduidelijkheid. Het gaat per slot van rekening om honderdsten. Winst of verlies. Bij Atletiek en zwemmen b.v. is er geen enkele twijfel over de tijdwaarneming. Die heb ik bij een tijdrit zoals hier wel.

peerduell

Ben benieuwd of Powless zijn goede proloog vervolg kan geven. Dan denk ik dat hij zijn Girodebuut gaat maken

Wheely

'@peer
Er zijn systemen die werken met een contactstrip waar ze over heenrijden om de tijd te starten en een photocell bij de finish om de tijd te stoppen, al dan niet gekoppeld aan een een transponder. Ik ga ervan uit dat ze zo'n systeem hanteren.

jerteg

Sepp Kuss vervangt Robert Gesink in de Giro d'Italia. Goede keuze.

1 2 ... 163 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.