Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 164 ... 501 502
kelderfan

Ja daar ben ik ´t wel mee eens. Maar hij komt wel uit de voorbereiding op de ToC en wie gaat Bennett bijstaan, want die heeft van de ToC een doel gemaakt.

Witte Trui

Ik maak me niet zo'n zorgen om de ToC. Giro is toch hét hoofddoel van het jaar. Ik had het zelfs niet onlogisch gevonden wanneer ze Bennett hadden opgetrommeld (als ploeg, voor de persoon wel).
Is Olivier al fit genoeg te starten? Dan is er samen met Hofstede en de Tier nog wel aardige ondersteuning. Dit is toch de koers waar de tweede rij en talenten zich mogen laten zien.

kelderfan

Hofstede komt vanuit de Tour de Romandie en datzelfde zou ook voor Powless kunnen gelden. Want ik heb geen idee hoe 't nou met Floris De Tier is gesteld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Prioriteiten stellen inderdaad... Giro is belangrijker dan de TOC en dus zal Bennett het even zelf moeten redden daar.

AWestie

Goeie keus. Voor TJV is het in vergelijking met Sunweb al weelde dat ze al een 'relatieve' keus hebben.

In een ander verhaal, zonder te stoken in iets dat er niet is: welke toekomst heeft Bennett in dit team? Kwam bij dit team toen ze met ieder positief klassementsresultaat blij waren, terwijl ze nu twee zekerheidjes voor top-5 hebben in bijna alle rittenkoersen. Zit hij te sikkepitten op het tweede plan, broedend op een vertrek naar het oude EF-nest? Wil het management van hem een luxeknecht kneden? Wat gaat hij doen? Ik ben benieuwd.

aru123

'@Awestie
Ja om vervolgens te knechten voor uran, martinez en woods. Bennett was vorig jaar gewoon nog kopman in de giro (8e) alleen reed hij een mindere vuelta waar hij ook medekopman was. Ook dit jaar is hij weer kopman in de vuelta. Hij is kopman in parijs nice, baskenland, californië. Genoeg perspectief als je het mij vraagt.

Laatst gewijzigd
DemPolS

'@awestie en hij heeft net voor 2 jaar bijgetekend.

AWestie

De transfer was idd mijn meest negatieve alternatief, dat weet ik. Wat ik mij vooral vraag: welk plan gaat de ploeg met Bennett hebben? Wat doet George over twee jaar bij TJV? Qua ondersteuning is het niet vast te houden aan drie klassementskopmannen in het rondewerk, want George moet het vaak zat in zijn eentje rooien. Nu wordt ook zijn compagnon voor ToC weggekaapt (door externe omstandigheden). Een paar jaar terug veranderden ze ook op accenten de rol van Gesink, dus vroeg ik mij af of ze zoiets ook niet voor Bennett moeten gaan doen als er twee kleppers zo ver boven hem staan in de hiërarchie.

ghostwriter

Bennett is niet goed genoeg om als kopman van Jumbo-Visma grote rondes te rijden. Hij is wel een geweldige meesterknecht die mocht zijn kopman uitvallen voor zijn eigen klassement kan rijden. In kleine rondes zonder tijdrit kan Bennett wel als kopman worden uitgespeeld en in dat soort rondes heeft een klassementsrenner ook niet zo veel klimknechten nodig. Klimknechten zijn er voor een groot deel namelijk om ervoor te zorgen dat een klassementsrenner op een slechte dag zo min mogelijk tijd verliest maar als een klassementsrenner in een kleine ronde een slechte dag heeft kan hij een goed klassement sowieso uit zijn hoofd zetten.

Onbekende gebruiker

Op zijn insta loopt Gesink weer de eerste stapjes met een looprekje. Goed om te zien dat hij in ieder geval een bescheiden lach op zijn gezicht heeft.

Yeez

Ik moet zeggen: ik zie niks aan het sleutelbeen na de operatie. Zitten goede schroeven in! Ook geen gips zie ik! Bekken is lastig, maar ik zie hem de tour halen!

Netraam

Gesink is een meester in het terugkomen van blessures inmiddels, maar ik weet niet of de Tour een goed idee is. Grote kans dat hij dan met een megavorm en een heel smalle basis binnenkomt, de eerste week overal de sterkste en beste knecht is en daarna ineens nauwelijks nog goed werk kan verrichten.

Jotto-Lumbo

De enige optie voor Gesink om deel te nemen aan de Tour (wanneer hij heel spoedig herstelt) gaat denk ik het volgende schema zijn.

- Crash LBL (28/4)
- Mega snel herstellen (6 weken)
- Week op hoogte trainen (9/6)
- Testen tijdens tour de Suisse (15/6 tm 23/6)
- Rust en trainen (2 weken)
- Tour de France (6/7)

Maar of dit verstandig is, is een ander verhaal..

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Lekker rustig aandoen... en dan voorbereiden richting de Vuelta, vergeet de Tour.

Yeez

Denk je dat ja? @rahimns

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik zou het hem adviseren ;)

Rawolf

Gesink kan toch lekker Polen en Vuelta gaan rijden, dan kan je hem ook wat meer vrijheid geven. Denk dat het meer motiveert dan je helemaal naar de kloten rijden in de tour voor 2 sprinters ritjes en een 4e plek met de ploeg

kelderfan

'@rahimns
Eens Gesink gewoon rustig laten opbouwen naar de Vuelta met daarvoor de TdP lijkt mij het beste.
Als De Plus het goed doet in de Giro, kan die mooi mee naar de TdF; dan heeft Kruijswijk een luxe trein.

Netraam

Wellicht is het beter voor Gesink om zich dit jaar weer te richten op het Canadese tweeluik, hoewel die koersen de afgelopen jaren ook meer en meer het jachtterein van complete (klimmende) sprinters lijken te worden. Gecombineerd met het Italiaanse najaar zie ik dat wel aansluiten bij zijn doel om nog eens etappes te winnen in de Giro en de Tour.

Maar hoeveel tegenslag kan iemand hebben, hoe lang kan hij doorgaan voor hij met pensioen gaat? Waar haalt hij elke keer de kracht vandaan om weer terug te komen? Ik zou al 10x opgegeven hebben...

Rawolf

Met de jaren is Gesink wel zijn explosiviteit verloren, met Van Poppel, Jansen en Roosen heeft het team voor de canadese koersen betere namen.

Wanneer heeft hij zijn wens om etappes te winnen in de giro en tour voor het laatst uitgesproken eigenlijk? Dit jaar zag het er niet naar uit dat hij enige vrijheid zou krijgen volgensmij.

SS3000NL

Roglic wint in Romandie

wieler4live

Roglic wint heel lekker deze.

Zou bijna zeggen gelukkig nog niet in super vorm want als het bergop ging hing hij steeds in het laaste wiel op een gaatje

Maar hij gaat er staan in de giro.

tdola

Gesink zou bij een snel herstel evt zowel tour als giro kunnen rijden, in de Vuelta selectie (Bennett, kruijswijk, kuss, powless, hofstede, van Poppel, vd hoorn en roosen of teunissen) komt plek kuss wrs vrij.

Roglic nette sprint, nr 10 voor tjv.

kelderfan

Het is toch weer Roglic die voor TJV scoort. Die lijkt wel klaar voor de Giro.
@tdola
Wat bedoel je met snel herstel van Gesink? Kan hij dan de Giro en de TdF rijden!
Wat betreft de Vuelta Kruijswijk, Bennett, De Tier, Gesink, Powless, Hofstede, Van Poppel en Roosen lijkt mij wel een prima team.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Giro kan niet, denk dat @tdola Tour en Vuelta bedoeld

1 2 ... 164 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.