Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 165 ... 501 502
tdola

Klopt idd

Rafał Kišerlovski

Weet iemand of Van Poppel voor Noorwegen en Zwitserland ook nog Californië doet?

Corné 't Glansarm

In een ander verhaal, zonder te stoken in iets dat er niet is: welke toekomst heeft Bennett in dit team? Kwam bij dit team toen ze met ieder positief klassementsresultaat blij waren, terwijl ze nu twee zekerheidjes voor top-5 hebben in bijna alle rittenkoersen

Bennett is niet goed genoeg om als kopman van Jumbo-Visma grote rondes te rijden.

TJV heeft met Roglic een echte kanshebber voor het podium in de grote rondes. En een kans als ze Kruiswijk of Bennett opstellen in de andere rondes dat er een top-5 gereden gaat worden. (Ik denk dat Kruiswijk niet in staat geacht mag worden alsnog het podium in Giro of Tour te halen tenzij Roglic in dezelfde ronde ook opgesteld wordt.)

kelderfan

Ik denk dat Roglic en Kruijswijk het duo zijn om mee te doen in GT's; dan wel met de vaste ondersteuning van De Plus en Gesink en wat mij betreft in de Giro in combinatie met de Tour de France. Dan kunnen Bennett, Tolhoek en Kuss afwisselend de Vuelta combineren met of de Giro of de TdF.
Die Primož Roglič zorgt toch voor de zeges in kleine en grote rondes.

ghostwriter

Ik blijf erbij dat Gesink zich moet richten op het kweken van meer spiermassa ten koste van zijn kwaliteiten als klimmer. Als hij zich kan ontwikkelen tot een goede allround knecht zoals Tankink was maar dan met meer kwaliteit zal hij een enorme waarde voor een klassementsrenner hebben. Met wat meer spieren om zijn botten heen zal hij een stuk minder breekbaar zijn. Wiggins kwam nadat hij de Tour won meer dan tien kilo aan en ik denk dat Gesink diens voorbeeld moet nemen. The most important ability of an athlete is his availability. Gesink kan alleen een waarde hebben voor de ploeg als hij fit en in vorm is en dat is hij de laatste jaren vaker niet dan wel.

Corné 't Glansarm

[QUOTE=kelderfan]Die Primoz Rolgic zorgt toch voor de zeges in kleine en grote rondes.[/QUOTE]

Vooralsnog in kleine rondes. De kans dat hij ooit een grote ronde wint is aanwezig, maar: Verona is nog ver, Parijs voorlopig niet aan de orde, evenmin als Madrid

Yeez

Toch al 2 etappezeges in de tour hoor ;) @corne

xistnc
Yeez

Californie, noorwegen en zwitserland is wel een leuk programma. Zal daarna wel via polen naar de vuelta gaan. De tour hoopt hij, maar dat gaan ze nooit doen

S. Morgenstern

Starten in de Vuelta zal hij dan eerst af moeten dwingen in de komende maanden. Voorlopig zijn er genoeg andere renners die eerder aanspraak maken op een selectie.

Yeez

Je ziet dat die zelf ook al sceptisch over zijn eigen contract is

kelderfan

Sorry hij geeft keurig aan, dat hij door de darminfectie op achterstand is gezet. Floris wil nu proberen zich via de ToC,TdS en TdP weer in de kijker te rijden en hoopt op een selectie in een GT. Het maakt hem niet uit in welke. Datzelfde verhaal heeft nu Robert Gesink ook. Tevens gaat TJV eerst voor de toppers en daarna komt de 2e. lijn aan de beurt.
Dus waarom sceptisch?
@S.Morgenstern
Dat zullen nu meerdere renners zijn, die via hun rijden moeten afdwingen of zij in aanmerking komen voor de selectie van de Vuelta. Hopelijk mag ook Danny van Poppel de Vuelta rijden. Dat wordt nog een moeilijke keuze, omdat Vingegaard ook stappen zet in zijn ontwikkeling.

S. Morgenstern

Meerdere renners inderdaad, voor in principe één plek die open zou kunnen vallen doordat Kuss de Giro rijdt. De kans dat De Tier daar op dit moment voor in aanmerking komt lijkt me vrij klein, dus is het wat voorbarig om er wel vanuit te gaan.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het zal toch lastig worden, omdat er zeker voor Gesink een plek wordt vrijgemaakt en bijv. Taco van der Hoorn heeft zich nog niet laten zien; derhalve lijkt mij die plek ook niet zeker.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Van Poppel rijdt geen grote ronde dit jaar, Groenewegen doet de dubbel Tour-Vuelta

S. Morgenstern

Van der Hoorn heeft het hele voorjaar zijn ballen er afgedraaid voor de kopmannen. Volgens mij naar tevredenheid van die kopmannen. Ik zie geen enkele aanleiding om die selectie nu in twijfel te trekken.

Behalve natuurlijk wanneer je dat al deed en je het te vroeg vond om hem een grote ronde te laten rijden, maar dan is het weer wat merkwaardig om wel de naam van Vingegaard te noemen in deze context..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel rijdt geen grote ronde dit jaar

Dat was het plan, maar daarin zouden ze natuurlijk best van gedachten kunnen veranderen. Kijkend naar afgelopen voorjaar en de kans dat er een plek vrij zou komen, lijkt het me in ieder geval wel de (her)overweging waard.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zou kunnen natuurlijk maar de kans lijkt me vrij klein.

Yeez

Er wordt door die blessure van Gesink wel veel geschoven in iedergeval.

Bennet, De Tier, Olivier, Hofstede, Lindeman, Roosen staan voor TOC op de rol, maar wie gaat daar nu bijkomen? Powless misschien?

Wielerfan1987

Met Glansarme Corné hebben we er in ieder geval weer een troll bij op het forum.

Welkom, en proficiat met je eerste kansloze reactie.

Poeksel

Uitgebreid interview met Roglic: http://www.cyclingnews.com/features/from-fan-to-favourite-primoz-roglics-giro-ditalia-journey/

Hij vertelt o.a. dat hij nog geen idee heeft of hij de Tour gaat rijden. Verder is de Giro speciaal voor hem omdat Italië een buurland is en hij dus veel Sloveense fans verwacht.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Jumbo kan beter vast beginnen met budget vrij te maken voor de contractverlenging van Roglic. Die vent kan alles en als hij zo ook nog een goed klassement in de giro rijdt zitten verschillende rijke ploegen te azen.

Vuelta is niet echt zinvol om over te discussiëren, mogelijk gaat Groenewegen op z'n plaat in de Tour en dan kan je weer van voor af aan beginnen.

Wanneer pakken de klassieke mannen de draad weer op? Eenkhoorn, Teunissen, Jansen?

Ook wel benieuwd wie nu Gesink vervangt in de tour maar grootste kans zal de Plus zijn voor de dubbel? Ik zou WvA ook wel graag een grote ronde zien rijden maar dat zal er dit jaar nog niet inzitten helaas

Laatst gewijzigd
klassementsrenner

Ik denk niet dat ze de Plus een giro/tour laten rijden of hij moet ontzettend goed uit de giro komen en niet te vermoeid zijn om ook nog de tour te doen.

tdola

Als roglic totaal vermoeid uit giro komt (winnend of niet) kan je je idd afvragen of de tour goede optie is.
Wellicht zou ie dan beter af zijn met 2e piek in de vuelta en wie weet daar weer voor bovenste plek meedoen.
Maar blijft nu allemaal nog speculeren, misschien wil sponsor ook wel heel graag in tour bijv. Ik heb al eerder gezegd dubbel giro-vuelta interessant voor roglic. Maar dan valt kompanschap vuelta voor Bennett mgl wel weg.
Maar waarom Bennett niet in de 2e kopman rol achter kruijswijk in de tour!?

Nu dus zo maar is ver weg nog:
Tour kruijswijk, Bennett, Martin, groenewegen, jansen en roosen/teunissen en 2 klimmers (roglic, gesink, of anderen).

Vuelta kruijswijk, Bennett, powless, groenewegen, hofstede, vd hoorn, roosen/teunissen en klimmer (de tier, roglic, gesink).

S. Morgenstern

Roglic rijdt in principe gewoon de Tour de France. Ik denk dat die opmerking eerder over een eventueel klassement gaat en vooral een aanduiding is van waar de focus momenteel volledig op is gericht.

1 2 ... 165 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.