Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 166 ... 501 502
Yeez

Daan olivier stopt met wielrennen. Weer een renner minder voor de ploeg. Heel zonde voor beide partijen

Yeez

https://daanolivier.blog/2019/05/02/the-feeling-of-resignation/

Rawolf

Alexey Vermeulen maar weer van de plank halen

Yeez

Ze zitten wel dun met klimmers nu...

hartstikkebedankt

Sneu voor Olivier, misschien een rare suggestie maar zou iemand als Michel Kreder nog wat toe kunnen voegen voor de rest van het seizoen?

Rawolf

Denk niet dat het direct nood aan de man is, maar mogelijk nu wel plek voor een getalenteerde klimmer als die half seizoen binnengehaald kan worden?

xistnc

Met een gestopte Olivier hebben ze toch niet opeens minder renners dan met een geblesseerde Olivier?

Yeez

Klopt @xistnc maar de keuze is niet reuze meer zonder gesink en olivier permanent. Ook de tier sukkelt nog wat

Rawolf

Je hebt één renner minder

Corné 't Glansarm

[QUOTE=Wielerfan1987]Met Glansarme Corné hebben we er in ieder geval weer een troll bij op het forum.

Welkom, en proficiat met je eerste kansloze reactie.[/QUOTE]

Nee, een troll ben ik niet, mijn eerste reactie is het ook al niet en wat er kansloos is aan de vaststelling dat Roglic vooralsnog alleen maar aan de haal ging met de eindzege in kleine rondjes is me ook onduidelijk.

Al lezend heb ik natuurlijk wel geconcludeerd dat het hier vooral interessant is te speculeren wanneer Roglic na ettelijke zeges in Giro, Tour en Vuelta terugtreedt als kopman en als meesterknecht de nieuwe gedoodverfde winnaar Kuss gaat ondersteunen, maar het is mij (pun intended) teveel luchtfietserij. Laat Roglic eerst maar eens het podium in een grote drieweekse ronde halen en Kruiswijk dat nog een keer doen, dan pas ben IK de troll als ik daar bewust badinerend over zou schrijven.

Rawolf

Moet Kruijswijk zich nog bewijzen volgens jou? Het is een Kleerhanger maar hij is wel gemaakt voor grote rondes, podium is lastig maar dat begrijpt iedereen wel.

Roglic heeft pas 4 grote rondes gereden waarvan de tour met een 4e plaats. Een 4e plek in de tour staat gelijk aan een podiumplek in de Vuelta of Giro, aangezien hij alleen maar beter is geworden dit seizoen ga er vanuit dat hij de Giro met minimaal een podium kan afsluiten als hij niet tegen pech aanloopt.

Corné 't Glansarm

inderdaad, Kruiswijk is een prima top-10 ronderenner, maar geen podiumkandidaat.
Roglic is absoluut een podiumkandidaat, maar zege in een grote ronde heeft hij nog niet op zak, al is hij zeker één van de 5 grote favorieten in de Giro

ANFSCD toch triest nieuws dat Olivier voor de tweede keer zijn carrière beëindigen moet

Yeez

'@wielerliefhebber 1 minder ja. Gesink is geblesseerd en ook De Tier is niet fit.

Roglic minimaal podium is ook geen zekerheid met Bernal, Yates, Dumoulin, Lopez en in mindere mate Nibali

Rawolf

Jij weet net zogoed als ik dat Kruijswijk het wel in zich heeft om podium te rijden in de Giro of de Vuelta. Tour heb ik ook een hard hoofd in maar als je ziet dat hij vorig jaar al vijfde werd is niks onmogelijk.

Roglic is wel een speciaal geval, hij heeft nog geen grote ronde gewonnen maar hij hoort naast Dumoulin en Yates tot de 3 grootste favorieten voor deze Giro en ik twijfel er niet aan dat hij grote rondes gaat winnen in zijn carriere. Over grote rondes word vaak spannend gedaan maar het is ook gewoon zo snel mogelijk van a naar b en Roglic heeft al tig keer bewezen rondes van een week naar zijn hand te kunnen zetten.

Met zijn goede resultaat in de Tour lijkt een spilakje me uitgesloten, Roglic is sowieso van een heel ander niveau

Poeksel

Corné, leg eens uit. Kruijswijk eindigde vorig jaar vijfde in de Tour, vierde in de Vuelta. Ben je dan kansloos voor plek drie? Misschien eindigt hij dat nog wel met terugwerkende kracht...

Laatst gewijzigd
tdola

Balen voor Daan Olivier en tjv......zeker met ook blessure Gesink wordt t nu wel wat dunner (met ook de tier nog niet top).
T geeft wellicht wel extra plek voor een stagiair aan het eind vh seizoen.

wieler4live

Heel erg jammer van olivier die had echt protentie om een goede renner te worden in zijn jongere jaren en /of een meester knecht..

Mochten ze een vervanger halen voor hem is foss een kandidaat is al mee geweest op trainingskampen en is dit jaar goed bezig.

ghostwriter

Nu naast Clement ook Olivier heeft moeten stoppen zou Foss inderdaad een logische kandidaat zijn om per direct bij de ploeg te halen.

Wielerfan1987

Gister bij het opnemen van de TJVSupporterspodcast toen wij allen nog niet wisten dat Daan het gevecht tegen zijn blessure zou opgeven heb ik zelf gepleit voor een mogelijke overgang van Tobias Foss naar TJV.

Als jonge renner met vergelijkbare kwaliteiten als Daan, en wellicht nog wel iets veelzijdiger met een goede tijdrit en recent ook goede prestaties in de voorjaarsklassiekers zou Tobias een mooie toevoeging aan de ploeg kunnen zijn.

Hij is bovendien al twee maal meegeweest op trainingskamp met de ploeg en is dus zowel voor de renners als de staf geen onbekende.
Hij zou bijna naadloos de overstap kunnen maken.

Yeez

En toch denk ik dat er veel voor zo’n jongen bij komt kijken om ineens een ander programma te krijgen en isard, vredeskoers en l’avenir te skippen voor andere koersen. Ik sprak hem via twitter en hij is de beste u23 coureur dit seizoen (qua prestaties). Om ineens naar een ander team te gaan is niet niks. @wielerliefhebber

Netraam

Voor de rest van het seizoen hebben ze imho voldoende getalenteerde jonge klimmers. Als ze er iemand bij willen halen, moet daar een plan achter zitten. Halverwege het seizoen, na alle voorbereidingskoersen maar voor de grote beloftenkoersen een belofte bij de ploeg halen, daar spreekt geen plan uit.

wieler4live

Als ze hem een mooi progamma dat niet mega zwaar is zou ik niet weten waarom niet

Wielerfan1987

Waarom zou er geen plan uit spreken als je die jongen een aangepast op zijn maat geschreven programma kunt bieden?

Bovendien zijn hij en de ploeg zoals gezegd geen onbekenden van elkaar dus ik ga er stilletjes vanuit dat er eventueel al eerder met hem is gesproken over een eerdere overstap naar de ploeg.
Bijvoorbeeld in de vorm van Stagiair per augustus, waarbij hij koersen voor de Noorse Nationale selectie mag combineren, de L'Avenir is dus niet bij voorbaat uitgesloten.

ghostwriter

'@jessevdalen
Natuurlijk is het niet niks maar het komt vaker voor dat iemand in het midden van het wielerseizoen zo'n stap maakt.

S. Morgenstern

Olivier had de rest van het seizoen toch een programma met nauwelijks mooie en sowieso weinig koersen? Ik denk niet dat je daar een renner voor aan hoeft te trekken.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 166 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.