Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 169 ... 501 502
Yeez

Hofstede doet vandaag weer lang mee hoor! Vind ik goed rijden dit jaar

Yeez

Vingegaard verbaast overigens ook!

S. Morgenstern

Staat er niet Jonas op zijn helm? Volgens mij zit Hofstede wat dieper in de groep van man of vijftig tot zestig.

Laatst gewijzigd
Yeez

Jaa klopt! Hofstede zit wat verder. Beide heren verbazen mij!

Yeez

Powless die overigens een beetje lui leek en dacht werk gedaan ik laat het lekker lopen. Maar vingegaard zeer zeer goed.

Yeez

Roglic te ver anders wint die

Yeez

Kruijswijk overigens vd fiets na die val die hem ophield. Verliest wat seconden. Morgen gaat het er om

S. Morgenstern

Powless heeft met Van Emden op kop gereden vandaag, dan is het werk op een gegeven moment gewoon gedaan. Of vond je Van Emden ook lui ogen toen hij een stuk ervoor liet lopen?

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern nee, want van emden kan niet harder die berg op. Powless wel

S. Morgenstern

Niet nadat hij een dag op kop heeft gereden.

kelderfan

Wat goed is komt snel, lees ik wel eens. Die Jonas Vingegaard komt wel heel snel bovendrijven. Maar door die bocht moest Steven Kruijswijk van de fiets helaas en werd Roglic opgehouden. Lennard Hofstede kwam later nog mee naar voren om Roglic van voren te houden. Dus Hofstede en Vingegaard doen 't goed.

Yeez

'@morgenstern als je ziet hoe hij daar op zijn gemakje zit te kijken durf ik te stellen van wel. Niet dat het nut heeft, maar ik zou mezelf toch beter willen maken.

@kelderfan erg jammer dat Kruijswijk vd fiets moest en 6 seconden verliest ja..

Rawolf

Vingegaard heeft zich vandaag goed getoond ja, mooi om te zien.

Vlek vind je nu echt dat in een peloton naar voren rijden na de Cipressa met Groenewegen in je wiel een toonbeeld van een bovengemiddelde knecht is? Met zulke eisen kan je Martijn Keizer ook wel weer terug halen

YogiBear

Wat heeft het voor nut als Powless meer energie verspilt? Morgen weer een zware dag en voor het klassement gaat hij toch niet (meer). Beetje hetzelfde verhaal als nu al vanuit TJV wordt verteld mbt De Plus voor de giro; die gaat als knecht zeker geen top 10 rijden omdat ze liever hebben dat hij laat lopen op het eind en op die manier energie spaart.

Rawolf

Weet niet of jullie ook gekeken hebben maar ik snap wel wat kelderfan bedoelt in deze. Er was een momentje richting de afdaling waar Roglic in t wiel van Powless kwam en toen gaf Powless opeens af zonder poging roglic naar voren te brengen. Dat deed Vingegaard toch een stuk attenter.

Het argument hij was moe na een dag werken slaat op niks, waarom reed hij daar dan nog in goede positie? Je noemt Jos van Emden en die was op dat moment allang aan het staartje te vinden

horsm

Vingegaard zag er idd overtuigend uit vandaag.

kelderfan

Ja dat kost hem wel een plek in 't klassement. Je kunt nu wel zien wie de kopman is, want Roglic werd goed omringd door zijn mannen. Van Emden en Powless hebben daarvoor het werk gedaan en in de finale deed Martin goed werk om de kopmannen van voren te houden in die laatste bult voor de finale.
Steven Kruijswijk werd eerst gehinderd door zijn ploegmaat en daarna door die renner van Michelton, waardoor hij te voet kwam te staan.
Het team heeft 't prima gedaan en Roglic ligt op de koers voor de zege. Of mag Steven morgen mee in de aanval, die gaat komen. David Gaudu nog maar 22 komt er aan. Kijken hoever Jonas Vingegaard morgen gaat rijken.

tdola

Geen van aert in de Belgische najaars koersen. Jammer

S. Morgenstern

Ik noem een serie zichtbare knecht momenten van Van der Hoorn, die ik allemaal als heel goed zou bestempelen (ook na de Cipressa nog een gat dicht kunnen rijden is niet voor iedereen weggelegd). Helemaal omdat je ze op moet tellen bij het onzichtbare werk dat hij ervoor (of eromheen) al heeft gedaan. Dat het lastig is om ook met dat laatste rekening te houden wordt vandaag echter wel weer duidelijk..

in een peloton naar voren rijden na de Cipressa met Groenewegen in je wiel

Groenewegen zat na de afdaling van de Cipressa niet in het peloton.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het argument hij was moe na een dag werken slaat op niks

Ik vind het nogal vreemd wanneer iemand in staat is om eerder op de dag de kopgroep ijzersterk te noemen en dat te combineren met het onderschrijven van de mening over één van de twee renners die daar voor deze ploeg de hele dag achteraan heeft gereden, dat die wat lui zou hebben laten lopen. Ik zou denken dat Van Emden en Powless een hele sterke rit moeten hebben gereden, wanneer de kopgroep werkelijk zo sterk was.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Jos van Emden en Neilson Powless hebben prima werk geleverd in deze rit om de vluchtgroep geen ruimte te geven en Tony Martin, Jonas Vingegaard en ook Lennard Hofstede hebben prima werk geleverd om Roglic van voren af te zetten.
Ik dacht bij Jonas Vingegaard heel even maar aan Laurens De Plus.
Alleen Steven Kruijswijk kwam een beetje hulp te kort.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Volgens mij deed Vingegaard in de laatste kilometers uiterst zijn best om Steven naar voren te brengen. Hoeveel meer hulp wil je hebben.

Rawolf

Powless heeft inderdaad een goede etappe gereden al doet dat niks af van dat ik het nogsteeds een rare actie vond.

Van Der Hoorn reed een prima Milaan san Remo maar het is niet dat je zegt poh Taco wat je daar liet zien is een schoon staaltje. Prima renner om erbij te hebben maar vooralsnog vervangbaar, als je tegen van Emden had gezegd blijf even bij groenewegen dan komen ze ook wel weer aansluiten. Gaatje van enkele seconden dichten in de afdaling

Het was vooral Kruijswijk zelf die zich weg liet drummen uit het wiel van ploegmaats volgensmij

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het was ook niet in de afdaling, maar goed.

Ik verzette me tegen de meningen dat Van der Hoorn nog niets goeds had laten zien en dat hij alleen knechtwerk had gedaan wat ieder prof hem zo na zou doen. Dat deed ik door enkele zichtbare momenten van sterk knechtwerk op te noemen. Het feit dat een goede knecht als Van Emden dat ook had kunnen doen, lijkt me wat dat betreft te onderschrijven wat ik zei.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Inmiddels is er antwoord op mijn vraag door Ard Bierens: "Wij zijn bekend met ketonen, maar gebruik is bij ons niet ingeburgerd zoals kennelijk bij sommige andere teams. Niemand gebruikt het structureel en het gros heeft het nooit gebruikt. Als energievoorraden ontoereikend zijn, kunnen ze met suppletie worden aangevuld."

1 2 ... 169 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.