Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 171 ... 501 502
kelderfan

Ja, ik vind ook dat je Primož Roglič en Steven Kruijswijk zoveel mogelijk samen moet laten rijden. Want net als die Boras is TJV met die twee een superduo en met De Plus erbij een supertrio.;)
Dat wordt nog een kussengevecht wie bij wie op de kamer mag slapen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

In de schaduw van Roglic doet Kruijswijk het eigenlijk ook heel goed in het rondewerk. Als je naar zijn uitslagen sinds juni 2017 kijkt is dat super stabiel:

2017
Tour de Suisse 3e
Tour de l'Ain 5e
Vuelta a España 9e

2018
Ruta del Sol 7e
Volta Ciclista a Catalunya 8e
Tour de Romandie 6e
Tour de Suisse 8e
Tour de France 5e
La Vuelta ciclista a España 4e

2019
Ruta del Sol 3e
Volta Ciclista a Catalunya 5e
Tour de Romandie 6e

Rawolf

Kruijswijk is inderdaad een gele zekerheid in vele koersen al is het jammer dat hij nooit echt n uitschieter heeft in de vorm van Rit/klassement winst. Ook voor zichzelf lijkt me

2018 heeft ervoor gezorgd dat hij top 5 heeft in alle grote rondes, nu nog een podium!

Laatst gewijzigd
Wildebert

En juist daarom zou het de ideale knecht zijn om Roglic aan de overwinning te helpen misschien.

S. Morgenstern

Een renner van zijn niveau kunnen inzetten als fulltime meesterknecht is waarschijnlijk maar één ploeg gegeven.

kelderfan

Als fulltime meesterknecht lijkt mij niet. Ik denk meer aan kopman/schaduwkopman en dan wie er 't best voorstaat.
Nu was Felix Großschartner de beste, maar vaker lijkt mij Emanuel Buchmann de betere renner. Dat zal bij Primož Roglič en Steven Kruijswijk niet anders zijn. Dan kunnen Tolhoek en Kuss de derde GT doen en dan op dezelfde wijze.

Rawolf

Ik denk dat Kruijswijk er dan bekaaid vanaf komt, Roglic is altijd de betere :p

In de grote rondes kan Kruijswijk mogelijk eenmalig in de meesterknecht rol schieten maar daarbuiten zie ik hem liever voor zichzelf rijden.

S. Morgenstern

Roglic is overal waar hij start topfavoriet (een vergelijking met die renners van Bora gaat om die reden niet op). Kruijswijk aan hem koppelen is doodzonde en buiten de Tour de France ook niet nodig. Ik neem aan de ze volgend jaar met Roglic vol voor de Tour willen gaan en dan lijkt me de verdeling van dit jaar, maar dan andersom, een logische uitkomst. Daarbuiten zullen ze elkaar vast nog wel ergens treffen, zoals in deze week, maar dan meer omdat het zo uit komt en niet omdat Kruijswijk echt nodig is als knecht van Roglic.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S. Morgenstern
Primož Roglič is zeker topfavoriet voor de kleine UWT-rondjes en wordt ook topfavoriet voor de GT's.
Maar mocht hij de Giro winnen, wat ik hoop en denk, dan gaat hij die volgend seizoen weer rijden.
M.a.w. als die switch zo uitpakt voor volgend seizoen, dan zie ik Primož Roglič met Steven Kruijswijk de combi Giro/TdF rijden.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan waarom zou hij dan die volgend jaar weer rijden ?? Dat ligt toch aan verschillende factoren. De kans is groter dat hij dan het jaar erop de Tour zal rijden dan de Giro.

S. Morgenstern

Renners moeten altijd de koersen rijden die ze in het verleden hebben gewonnen, die wetmatigheid kennen we toch allemaal? Wanneer ze daar vanaf wijken is dat nog nooit meteen begrepen.

Wouter1998

Is er al meer nieuws wat betreft Californië? Dat komt er ook snel aan en is toch een mooie WT-koers

mus van de maasstad

Ik dacht dat het sowieso de bedoeling was dat volgend seizoen roglic naar de tour zou gaan als kopman en dat steven de giro dan weer zou gaan doen.

Wouter1998

Het kan ook zijn dat Bennet volgend seizoen giro doet en kruijswijk en roglic tour om zo het sterkste blok te hebben, maar dat volgend jaar pas

robertowilco

Loopt het contract van Bennet niet af dit jaar? Rahimns Jij weet dat wel.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Is er al meer nieuws wat betreft Californië? Dat komt er ook snel aan en is toch een mooie WT-koers

@Wouter1998 Zoals het er nu naar uitziet rijden ze daar met Bennett, De Tier, Hofstede, Lindeman, Roosen en Van Poppel en dan heb je een aantal mogelijkheden voor de 7e. Zou je Bennett nog iets beter willen ondersteunen is Vingegaard misschien de beste optie, ook Powless zou kunnen maar die was niet fit meer tijdens Romandie. Anders heb je nog de keus om 1 van de renners die in de 4daagse v Duinkerke zou starten door te schuiven bv Martin maar dan moet je dus daar Powless of Vingegaard opstellen, terwijl die waarschijnlijk beter tot hun recht komen in de ToC.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@RobertoWilco nee, die heeft nog een doorlopend contract tot en met 2021

S. Morgenstern

Het treintje van Groenewegen voor de Tour de France gaan ze niet uit elkaar halen. Buiten die twee jonge klimmers zijn Eenkhoorn, Van der Hoorn en Wynants de opties.

kelderfan

'@rahimns
Heb je gelezen wat @S.Morgenstern heeft geschreven 5 mei 2019 om 23:10?
Nu rijdt Roglic de Giro en TdF; Kruijswijk TdF en Vuelta toch. En volgend jaar gaat Roglic voor de TdF; maar ik zeg als hij die Giro dit jaar gaat winnen, wat jij ook hoopt, dan zal hij de combinatie Giro en TdF gaan doen, denk ik.
Tevens denk ik dat Kruijswijk volgend seizoen de Giro en TdF gaat betwisten. De Giro als kopman en de TdF als schaduwkopman. M.a.w. dan kan het zomaar zijn dat die twee voor de combi Giro en TdF gaan.

jvh93

Waarom zou de Plus of Tolhoek niet de dubbel Giro-Tour kunnen doen als eventuele vervanger van Gesink in de Tour?

S. Morgenstern

Wanneer Roglic volgend jaar voor de Tour de France gaat, dan zal hij de Giro niet rijden.

Wanneer Roglic de Giro zou rijden, dan zou Kruijswijk er niet als kopman starten.

kelderfan

'@S. Morgenstern
Ik ga voor de optie van @rahimns, dat of Vingegaard of Powless meegaan de ToC. Eenkhoorn zou ook kunnen, want die komt wel een berg over heeft hij laten zien. Maar er wordt veel geklommen en als Gesink fit is, dan is 't een ideale gelegenheid voor Robert Gesink.

S. Morgenstern

Ik denk dat alle opties prima zijn voor die laatste plek en vind het niet zo'n interessante keuze.

kelderfan

Ja lijkt mij leuk hoe de 2e. dag wordt verwerkt dan. Vorig jaar waren de verschillen groot naar South Lake Tahoe.

S. Morgenstern

Alsof degene die daar nu gaat invallen het verschil gaat maken..

Dat is enkel voor Bennett een interessante dag en als hij goed is dan is het alleen maar voordelig wanneer er die dag flink gekoerst wordt en de verschillen groot zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 171 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.