In de schaduw van Roglic doet Kruijswijk het eigenlijk ook heel goed in het rondewerk. Als je naar zijn uitslagen sinds juni 2017 kijkt is dat super stabiel:
2017
Tour de Suisse 3e
Tour de l'Ain 5e
Vuelta a España 9e
2018
Ruta del Sol 7e
Volta Ciclista a Catalunya 8e
Tour de Romandie 6e
Tour de Suisse 8e
Tour de France 5e
La Vuelta ciclista a España 4e
2019
Ruta del Sol 3e
Volta Ciclista a Catalunya 5e
Tour de Romandie 6e
Als fulltime meesterknecht lijkt mij niet. Ik denk meer aan kopman/schaduwkopman en dan wie er 't best voorstaat.
Nu was Felix Großschartner de beste, maar vaker lijkt mij Emanuel Buchmann de betere renner. Dat zal bij Primož Roglič en Steven Kruijswijk niet anders zijn. Dan kunnen Tolhoek en Kuss de derde GT doen en dan op dezelfde wijze.
Roglic is overal waar hij start topfavoriet (een vergelijking met die renners van Bora gaat om die reden niet op). Kruijswijk aan hem koppelen is doodzonde en buiten de Tour de France ook niet nodig. Ik neem aan de ze volgend jaar met Roglic vol voor de Tour willen gaan en dan lijkt me de verdeling van dit jaar, maar dan andersom, een logische uitkomst. Daarbuiten zullen ze elkaar vast nog wel ergens treffen, zoals in deze week, maar dan meer omdat het zo uit komt en niet omdat Kruijswijk echt nodig is als knecht van Roglic.
'@S. Morgenstern
Primož Roglič is zeker topfavoriet voor de kleine UWT-rondjes en wordt ook topfavoriet voor de GT's.
Maar mocht hij de Giro winnen, wat ik hoop en denk, dan gaat hij die volgend seizoen weer rijden.
M.a.w. als die switch zo uitpakt voor volgend seizoen, dan zie ik Primož Roglič met Steven Kruijswijk de combi Giro/TdF rijden.
@Wouter1998 Zoals het er nu naar uitziet rijden ze daar met Bennett, De Tier, Hofstede, Lindeman, Roosen en Van Poppel en dan heb je een aantal mogelijkheden voor de 7e. Zou je Bennett nog iets beter willen ondersteunen is Vingegaard misschien de beste optie, ook Powless zou kunnen maar die was niet fit meer tijdens Romandie. Anders heb je nog de keus om 1 van de renners die in de 4daagse v Duinkerke zou starten door te schuiven bv Martin maar dan moet je dus daar Powless of Vingegaard opstellen, terwijl die waarschijnlijk beter tot hun recht komen in de ToC.
'@rahimns
Heb je gelezen wat @S.Morgenstern heeft geschreven 5 mei 2019 om 23:10?
Nu rijdt Roglic de Giro en TdF; Kruijswijk TdF en Vuelta toch. En volgend jaar gaat Roglic voor de TdF; maar ik zeg als hij die Giro dit jaar gaat winnen, wat jij ook hoopt, dan zal hij de combinatie Giro en TdF gaan doen, denk ik.
Tevens denk ik dat Kruijswijk volgend seizoen de Giro en TdF gaat betwisten. De Giro als kopman en de TdF als schaduwkopman. M.a.w. dan kan het zomaar zijn dat die twee voor de combi Giro en TdF gaan.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.